۵۲۸۹۴۲
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

بسیاری از کاربران تجاری یا وابسته به حوزه آی‌تی، به جز لپ‌تا‌پ‌های سری ThinkPad لنوو هیچ لپ‌تاپی را قبول ندارند. لپ‌تاپ‌های این مجموعه گذشته از بدنه مستحکم، صفحه کلید‌های صنعتی‌محور، دکمه‌ میانی قرمزرنگ بسیار دقیق که نقش ماوس را ایفا می‌کند و ظاهر ساده و مشکی‌ از چند مشخصه مهم و کلیدی نیز برخوردار است.

وب‌سایت عصر ارتباط - معصومه علی گلی: بسیاری از کاربران تجاری یا وابسته به حوزه آی‌تی، به جز لپ‌تا‌پ‌های سری ThinkPad لنوو هیچ لپ‌تاپی را قبول ندارند. لپ‌تاپ‌های این مجموعه گذشته از بدنه مستحکم، صفحه کلید‌های صنعتی‌محور، دکمه‌ میانی قرمزرنگ بسیار دقیق که نقش ماوس را ایفا می‌کند و ظاهر ساده و مشکی‌ از چند مشخصه مهم و کلیدی نیز برخوردار است.

زمانی که بخواهید به سراغ یک لپ‌تاپ تینک‌پد بروید تازه متوجه می‌شوید دامنه انتخاب‌تان چقدر گسترده است. شاید دچار تشویش بشوید که بالاخره کدام مدل برای من مناسب است. لنوو در حال حاضر بیش از ۲۰ مدل ThinkPad در ۹ خط تولید متفاوت دارد. تمامی این لپ‌تاپ‌ها از نظر زیبایی‌شناسی و ظاهری، ساده طراحی شده‌اند اما وقتی حرف از اندازه، قیمت، کیفیت نمایش، عملکرد و طول عمر باتری‌‌ها می‌شود کاملا با هم فرق دارند. بنابراین کدام تینک‌پد مناسب شماست؟ پاسخ این سوال بستگی به اولویت‌های شما دارد.

بهترین تینک‌پد برای انجام کارهای معمول

ThinkPad T۴۷۰ به دلیل برخورداری از باتری با طول عمر بسیار طولانی (۱۷ ساعت)، صفحه کلید خوب، عملکرد عالی و نمایشگر انتخابی ۱۰۸۰p جزو بهترین لپ‌تاپ‌های تینک‌پد برای انجام کارهای معمول و روزمره کامپیوتری به شمار می‌آید. ThinkPad T۴۷۰ با ۱.۵۸ الی ۱.۷۶ کیلوگرم وزن، لپ‌تاپ سبکی نیست اما به دلیل ظریف بودن به راحتی می‌توان آن را با خود حمل و نقل کرد. ThinkPad T۴۷۰در مقایسه با رقبای گران‌‌قیمتی همچون ThinkPad T۴۷۰s و X۱ Carbon از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

بهترین تینک‌پدها از نظر طول عمر باتری

آن دسته از لپ‌تاپ‌های لنوو که باتری‌های‌شان بیشترین طول عمر را دارند به تکنولوژی PowerBridge این شرکت مجهز هستند. کاربر با کمک تکنولوژی پاوربریج می‌تواند بدون اینکه لپ‌تاپ خاموش شود باتری را از بدنه جدا کند. اگر چنین لپ‌تاپ‌هایی را با باتری‌های ۶ سلولی خریداری کنید که طول عمر باتری را دو برابر می‌کنند، بیش از ۱۰ ساعت ماندگاری شارژ خواهید داشت. هر دو لپ‌تاپ ThinkPad X۲۷۰ و T۴۷۰ (بدون S) با یک‌ بار شارژ شدن بیش از ۱۰ ساعت ماندگاری شارژ خواهند داشت.
در آزمایش‌های انجام شده میزان ماندگاری شارژ T۴۷۰ تقریبا ۱۷ ساعت و ۲۵دقیقه بوده است. هرچند میزان ماندگاری شارژ همین لپ‌تاپ با باتری ۳ سلولی نصف این مقدار خواهد بود. همچنین پیکربندی چنین لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگرهای صفحه لمسی به احتمال زیاد مقداری از ماندگاری شارژ را کاهش خواهد داد.
کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

اگر به دنبال لپ‌تاپ‌های بزرگ با تکنولوژی پاوربریج نیستید اما هنوز تمایل دارید لپ‌تاپ‌‌هایی باریک با ماندگاری شارژ بالا داشته باشد دو لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon و ThinkPad 13 گزینه‌های مناسبی خواهند بود. هر دولپ‌تاپ در صورتی‌که با نمایشگرهای 1080p پیکربندی شده‌ باشند در هر بار شارژ بیش از 9 ساعت ماندگاری خواهند داشت. آخرین مدل X1 Carbon با اینکه کمتر از1.13 کیلوگرم وزن دارد اما حدود 12 ساعت و 30 دقیقه در خود شارژ نگه می‌دارد.


سبک‌ترین تینک‌پد

اگر به دنبال سبک‌ترین تینک‌پد هستید تا راحت با خودتان حمل‌و‌نقل کنید لپ‌تاپ ۱۴ اینچی X۱ Carbon بهترین انتخاب شما خواهد بود چرا که فقط ۱ کیلوگرم وزن دارد. مدل دیگری که در سبکی با X۱ Carbon رقابت می‌کند خواهر منعطف آن X۱ Yoga است که ۱ کیلو و ۲۷ گرم وزن دارد. لپ‌تاپ ThinkPad T۴۷۰s از صفحه کلید بهتر، رم و حافظه قابل ارتقا در یک پیکره ۱ کیلو و ۳۱ گرمی تشکیل شده است. سیستم ThinkPad ۱۳ با ۱ کیلو و ۴۳ گرم وزن کمی سنگین‌تر از مدل‌های گفته شده است. در حالیکه مدل X۲۷۰ با باتری ۳ سلولی ۱ کیلو و ۳۶ گرم و با باتری ۶ سلولی ۱ کیلو و ۵۴ گرم وزن دارد.

کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

بهترین تینک‌پدهای دو در یک

لنوو چندین مدل تینک‌پد مختلف تحت نام Yoga تولید کرده که قابلت منحصر به فرد آنها خم شدن رو به عقب است. در میان این مدل‌ها، لپ‌تاپ ۱۴ اینچی ThinkPad X۱ Yoga یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. چرا که این لپ‌تاپ ترکیبی است از وزن سبک، باتری با طول عمر بالا و نمایشگر زیبا که می‌تواند ۱۰۰ درصد طیف رنگیsRGB را پوشش دهد.

اگر به دنبال مدل‌های ۳ بعدی حرفه‌ای هستید P۴۰ Yoga را می‌توانید انتخاب کنید که از کارت گرافیک Nvidia Quadro تشکیل شده اما طول عمر باتری آن پایین‌تر از حد متوسط است وفن آن هم سروصدای زیادی دارد. تمامی تینک‌پد یوگاها قلم‌های نوری بسیار دقیقی دارند.

کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

بهترین تینک‌پد از نظر نمایشگر

بیشتر لپ‌تاپ‌های تینک‌پد از نمایشگرهای متعدد با وضوح‌ تصویرهای مختلف، لمسی یا غیرلمسی تشکیل شده‌اند. هنگام انتخاب تینک‌پد به سراغ نمایشگری با وضوح تصویر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل بروید و به هیچ‌وجه نمایشگرهای ۱۳۶۶×۷۶۸ و ۱۶۰۰×۹۰۰ را انتخاب نکنید. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ معمول (و نه هیبریدی یا دودر یک) با طول عمر بالا داشته باشید قید نمایشگرهای لمسی را بزنید. لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad X۱(X۱ Carbon و X۱ Yoga) نمایشگرهایی با کیفیت رنگ عالی با قابلیت پشتیبانی صد در صد از طیف رنگی sRGB دارند. لپ‌تاپ‌های P۵۰ و P۷۰ هم از نمایشگرهای شفاف با وضوح تصویر ۴K و کالیبره کردن رنگ برخوردار هستند.

کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

بهترین تینک‌پد از نظر صفحه کلید

لپ‌تاپ T۴۷۰ نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های لنوو از صفحه کلیدی بهتر برخوردار است. بعد از آن ThinkPad ۱۳ و ThinkPad X۱ Carbon را می‌توان نام برد.

کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

قدرتمند‌ترین تینک‌پد

بیشتر لپ‌تاپ‌های تینک‌پد از پردازنده‌های کم‌‌مصرف دو هسته‌ای اینتل Core i۳، Core i۵ یا Core i۷ تشکیل شده‌اند. اگر برای انجام کارها به دنبال سیستم‌های سریع‌تر مثل مدل‌های سه‌بعدی، CAD یا مهندسی هستید به سراغ لپ‌تاپ‌های سری P بروید. اگر قدرتمندترین سیستم را می‌خواهید و اندازه برای‌تان اهمیتی ندارد بنابراین لپ‌تاپ ۱۷ اینچی ThinkPad P۷۰ را فراموش نکنید. در این سیستم از پردازنده Intel Xeon E۳-۱۵۰۵M و کارت گرافیک Nvidia Quadro M۵۰۰۰M استفاده شده است. مدل P۵۰ هم از همان پردازنده Xeno تشکیل شده اما کارت گرافیک Nvidia Quadro M۲۰۰۰M آن کمی کندترعمل می‌کند. درصورتیکه عجله ندارید می‌توانید صبر کنید تا مدل‌های نسل بعد یعنی، P۵۱ و P۷۱ با پردازنده‌های نسل ۷ Core اینتل و کارت گرافیک‌های جدیدتر انویدیا وارد بازار شوند.
کدام ThinkPad لنوو برای شما مناسب است؟

لپ‌تاپ‌های مدل ThinkPad T470p که از پردازنده‌های سیار quad-core، H-class Core i5وCore i7 تشکیل شده‌اند عملکردی خارج از حد معمول دارند.

بیشتر لپ‌تاپ‌های تینک‌پد از قبیل X1 Carbon، T470، ThinkPad 13، X270، T470s و P50/P70 از درایو NVMe-PCIe تشکیل شده‌اند که عملکرد آنها سه برابر بیش از درایو استاندارد SATA SSD است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج