۵۸۲۰۲۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

لزوم انتخاب یک شخصیت ملی برای آموزش و پرورش

علاوه بر خواست فرهنگیان، مسئله توان اجرایی وزیر در این وزارتخانه اهمتی اساسی دارد. امروز وزارت آموزش و پرورش بیش از هرچیز به یک مدیر اجرایی توانمند و عین حال پاکدست نیاز دارد تا هم بتواند امور اداری و اجرایی وزارتخانه را سامان دهد و هم بتواند بخشی از دلخوری فرهنگیان عزیز را که پس از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان پدید آمده است، تسلی بخشد.

جماران نوشت: علاوه بر خواست فرهنگیان، مسئله توان اجرایی وزیر در این وزارتخانه اهمتی اساسی دارد. امروز وزارت آموزش و پرورش بیش از هرچیز به یک مدیر اجرایی توانمند و عین حال پاکدست نیاز دارد تا هم بتواند امور اداری و اجرایی وزارتخانه را سامان دهد و هم بتواند بخشی از دلخوری فرهنگیان عزیز را که پس از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان پدید آمده است، تسلی بخشد.
مهدی شیخ گفت: نمایندگان مجلس در هنگام رای به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خواست فرهنگیان را در نظر داشته باشند.

مهدی شیخ، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگار جماران درخصوص وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر آینده ی آموزش و پرورش، باید دارای وجوه شخصیتی ممتازی باشد؛ به نحوی که بتواند مسئله آموزش و پرورش و لزوم تحول آن را به گفتمانی ملی تبدیل کند و آموزش و پرورش را در رأس امور دولت قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش، یک شخصیت ملی باشد

شیخ ادامه داد: اگر یک شخصیت ملی، عهده دار پست وزارت شود سزاوارتر است و اگر نشد، باید شخصی انتخاب شود که توان بالایی برای گفتمانسازی و ایجاد تحول داشته باشد.

لزوم توجه به خواست معلمان در انتخاب وزیر

وی، با تاکید بر لزوم توجه به نظر و خواست فرهنگیان در انتخاب وزیر، ابراز داشت: البته در کنار این مسئله، باید به خواست و اراده فرهنگیان کشور نیز توجه داشت؛ تجربه نشان داده است که در همه وزارتخانه ها، و به ویژه در وزارت آموزش و پرورش، اگر شخص وزیر مقبولیت نداشته باشد در اداره امور وزارتخانه چندان موفق نخواهد بود.

این عضو لیست تدبیر و امید افزود: لذا انتظار از نمایندگان محترم مجلس، آن است که در انتخاب وزیر، به خواست فرهنگیان توجه داشته باشند.

فاجعه دل خوری معلمان از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان

شیخ همچنین افزود: علاوه بر خواست فرهنگیان، مسئله توان اجرایی وزیر در این وزارتخانه اهمیتی اساسی دارد. امروز وزارت آموزش و پرورش بیش از هرچیز به یک مدیر توانمند و در عین حال پاکدست نیاز دارد تا هم بتواند امور اداری و اجرایی وزارتخانه را سامان دهد و هم بتواند بخشی از دلخوری فرهنگیان عزیز را که پس از وقایع صندوق ذخیره فرهنگیان پدید آمده است، تسلی بخشد.

مدیری تحول آفرین لازم است

وی خاطر نشان کرد: البته مدیر اجرایی صرف هم، نمیتواند تحول آفرین باشد؛ بلکه باید در کنار توان اجرایی، مدیری برای این وزارتخانه انتخاب شود که توان ایجاد تحول را داشته باشد. مدیر مبتکر و دارای ایده در زمینه آموزش و پرورش اندک است، اما نایاب نیست و نمایندگان مردم باید در رأی خود، بر این امر نیز دقت داشته باشند.

لزوم توامندی وزیر آینده آموزش و پرورش، در جذب منابع

شیخ به لزوم توانمندی وزیر آینده در جذب منابع به آموزش و پرورش ابراز داشت: به نظر بنده، در مقطع کنونی، باید وزیری انتخاب شود که هم بتواند جذب منابع کند و هم بتواند با مدیریت هزینه ها و مصارف، توان مالی این نهاد بزرگ کشور را بالا ببرد. این مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی امری حیاتی است و نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در همه نهادها باید مد نظر مدیران و برنامه ریزان قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج