جاباما
۵۹۲۶۴۰
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

رضایت حجاج ایرانی از برخورد مقام‌های سعودی

رویترز در گزارشی با اشاره به احتمال بهبود روابط ایران و عربستان به دلیل حضور حجاج ایرانی در حج امسال نوشت: حجاج ایرانی از تسهیلات و رفتار مقام‌های سعودی راضی بودند و گفته‌اند که مقام‌های عربستانی از آنها خواسته‌اند که مناسک شیعی را در فضای باز مدینه برگزار نکنند.

خبرگزاری ایلنا: رویترز در گزارشی با اشاره به احتمال بهبود روابط ایران و عربستان به دلیل حضور حجاج ایرانی در حج امسال نوشت: حجاج ایرانی از تسهیلات و رفتار مقام‌های سعودی راضی بودند و گفته‌اند که مقام‌های عربستانی از آنها خواسته‌اند که مناسک شیعی را در فضای باز مدینه برگزار نکنند.

حجاج ایرانی امسال برای اولین بار بعد از حادثه مرگبار سال ۲۰۱۵ در مراسم حج شرکت کردند و این نشان‌گر اهمیت بهبود روابط و ایجاد گفت‌وگوها درباره معضلات فی مابین ایران و عربستان است.

بر اساس گزارش رویترز به گفته ریاض نزدیک به ۸۰۰ نفر در حادثه منا در سال ۲۰۱۵ کشته شدند، اما این تعداد براساس گزارش کشته شده‌های هر کشور در سرجمع چیزی نزدیک به ۲ هزار حاجی بود که ۴۰۰ تن آنها از کشور ایران بودند.

رهبر ایران در پی این حادثه اعلام کرد که هرگز این فاجعه را از یاد نخواهند برد و حسن روحانی پیشنهاد سفر حج امسال را برای کمکی که می‌توانست به بهبود روابط دو رقیب منطقه‌ای داشته باشد، پذیرفت.

رویترز در گزارش خود نوشت: حجاج ایرانی از این حج راضی بوده‌اند. روابط ایران و عربستان در سال اخیر در بدترین وضعیت سال‌های گذشته بوده است. هر یک از این دو رقیب منطقه‌ای، دیگری را به حمایت از گروه‌هایی که صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته‌اند، متهم می‌کنند و هریک گروه‌های متفاوتی را در درگیری‌های سوریه و عراق و یمن مورد حمایت قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش ۱۰ هزار ایرانی با لباس‌های سفید احرام و به وسیله اتوبوس‌های نارنجی رنگ، روز چهارشنبه در منطقه عرفات حاضر شدند.

حجاج ایرانی در گفت‌وگو با رویترز گفته‌اند که تسهیلات و رفتار مقامات سعودی با آنها نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و دستگاه‌های تهویه هوا در چادرهای آنها نصب شده است. ایرانی‌ها گفته‌اند که مقامات عربستانی از آنها خواسته‌اند که مناسک شیعی را در فضای باز مدینه برگزار نکنند و گفته‌اند که با این کار ممکن است هدف داعش قرار بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      تمام دنیا ازشون راضیند اگه مشکلی هست از خودمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج