۶۵۷۸۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نکاتی برای تولید محتوای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از بزرگ ترین دارایی ها و ابزارهایی است که در اختیار برندها قرار گرفته است. شما به عنوان کارآفرین یا مالک کسب و کار باید این شبکه ها را در بالاترین اولویت خود قرار دهید. همه از مزایای این شبکه ها باخبریم؛ از تبلیغ محصولات گرفته تا ایجاد هویت برند و برقراری ارتباط با مخاطبان. اما در این مقاله نمی خواهیم در مورد مزایای این شبکه ها صحبت کنیم، بلکه روش هایی را به شما یاد می دهیم که بتوانید مخاطبان بیشتری به دست آورید.

مجله پنجره خلاقیت - رز لیدم، ترجمه شادی حسن پور: شبکه های اجتماعی یکی از بزرگ ترین دارایی ها و ابزارهایی است که در اختیار برندها قرار گرفته است. شما به عنوان کارآفرین یا مالک کسب و کار باید این شبکه ها را در بالاترین اولویت خود قرار دهید. همه از مزایای این شبکه ها باخبریم؛ از تبلیغ محصولات گرفته تا ایجاد هویت برند و برقراری ارتباط با مخاطبان. اما در این مقاله نمی خواهیم در مورد مزایای این شبکه ها صحبت کنیم، بلکه روش هایی را به شما یاد می دهیم که بتوانید مخاطبان بیشتری به دست آورید.

نگران نباشید. نیازی نیست که هزاران دلار به آژانس های پرزرق و برق تبلیغاتی بپردازید. اما از طرفی هم با آپلود کردن تعدادی عکس از محصولاتتان در اینستاگرام به جایی نمی رسید. در عوض باید با تدبیر عمل کنید، به مخاطبان خود گوش دهید، چند حقه ساده اما سریع در مورد عکاسی یاد بگیرید (بله، می توانید با گوشی هوشمندتان هم عکس بگیرید) و در نهایت، هویتی خاص برای برندتان ایجاد و مخاطبان زیادی را به دست آورید.

به منظور اینکه به شما کمک کنیم به این موارد دست پیدا کنید، از کندال کالی، عکاس، ویرایشگر و تصویرپرداز و همچنین مایکل لیون، عکاس، مدیر تولید محتوا و تصویرپرداز شبکه های اجتماعی دعوت کرده ایم تا نکاتی را برای شما بازگو کنند. لیون می گوید: «باید صادقانه رفتار کنید، داستان خوبی برای تعریف کردن داشته باشید و رفتارتان انسانی باشد، نه مانند یک ماشین. برندهایی که بهترین عملکرد را دارند، داستان سرایان خوبی بوده اند.» در ادامه به هفت نکته ای اشاره می کنیم که برای تولید محتوا و برندسازی در شبکه های اجتماعی به آنها نیاز خواهیدداشت.
نکاتی برای تولید محتوای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

۱. تداوم، کلید کار است.

لیون: «مهم ترین توصیه ای که برایتان دارم این است که در شیوه عکاسی، ارسال عکس ها و نوشتن زیرنویس های مناسب به شکلی مداوم عمل کنید. برترین برندها در شبکه های اجتماعی آنهای هستند که در کارشان تداوم دارند و تصویری همیشگی از خود به مشتریانشان نشان داده اند.»

2. به مخاطبان خود تکیه کنید.

لیون: «به مشتریانتان اجازه دهید بزرگ ترین معرف های شما باشند. به عنوان مثال فرض کنیم که شما به کار فروش تی شرت می پردازید و افراد زیادی در شبکه های اجتماعی با تی شرت های شما بر تنشان عکس می گیرند و شما را نیز تگ می کنند. اجازه دهید مردم معرف شما باشند، اما همچنین شما نیز عکس آنها را در پیجتان منتشر و از خریدشان قدردانی کنید.»

کالی: «گاهی باید برای انتشار عکس مخاطبان از آنها اجازه بگیرید. این مسئله ای برد- برد است و بیشتر مشتریان از این کار شما خوشحال نیز می شوند. اما به هر حال بهتر است مشتریانتان را بشناسید و در صورت نیاز ازشان اجازه بگیرید.»

3. سعی کنید از نور طبیعی روز استفاده کنید.

کالی: «من عاشق این هستم که در بیشتر عکس هایم از نور طبیعی استفاده کنم، چون به نظرم خیلی بهتر از نورهای مصنوعی هستند. البته مگر اینکه بتوانید از عهده پرداخت هزینه استودیوی عکاسی با دستگاه های نورپردازی حرفه ایشان برآیید. اما نور طبیعی تقریبا برای هر کسی قابل دسترس و استفاده است.»

نکاتی برای تولید محتوای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی
۴. بهترین راه استفاده از گوشی های هوشمند

اگر بدانید که در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید یا iOS چطور باید گزینه های مربوط به تنظیم نور عکس را تنظیم کنید، می توانید محتوایی خارق العاده برای کسب و کار کوچکتان خلق کنید. من به وسیله گوشی آیفون و چند برنامه ویرایشگر تصویر، طوری عکس ها را ویرایش می کنم که انگار با دوربین حرفه ای گرفته شده اند. فکر می کنم که من 99 درصد عکس هایم را با گوشی می گیرم. ضمنا وقتی می خواهید عکس ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، نیاز به عکسی با تراکم پیکسلی خیلی بالا دارید؛ چرا که مخاطبانتان آن عکس ها را در صفحات نسبتا کوچک موبایل هایشان خواهنددید.

کالی: «خرید دوربین های حرفه ای لزوما از شما عکاس نمی سازد. داشتن دوربین عکاسی و عکاس بودن مترادف نیستند. البته ابزار اهمیت دارد، اما باید بدانید که چطور باید از آن ابزار استفاده کنید.

5. الهام بگیرید.

کالی: «کمی از وقت خود را به مشاهده و بررسی محتواهای موجود اختصاص دهید. خیلی از عکس های نوآورانه ای که می بینید، الهام گرفته از چندین عکس یا مفهوم هستند. مجموعه ای از عکس ها و تصاویر گرافیکی محبوبتان درست کنید. اگر قبل از ویرایش کردن عکس هایتان بدانید که چه می خواهید، کارتان خیلی سریع تر پیش خواهم رفت.»

۶. عکس های زیادی بگیرید و پاکشان نکنید.

لیون: «وقتی می خواهید از یک محصول عکس بگیرید، سعی کنید از چهار یا پنج زاویه مختلف عکاسی کنید. هرکدام از این عکس ها نمایانگر بخشی از محصول هستند و می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال عکس های مربعی گزینه خوبی برای اینستاگرام هستند. تنوع داشته باشید و از تعداد عکس هایتان نترسید.»

7. در مورد مسائل اجتماعی آگاهی داشته باشید.

کالی: «بسیار مهم است که از اتفاقاتی که در دنیا می افتند، باخبر باشید. زمانی که فاجعه ای در جایی نزدیک به شما رخ داده است، اصلا درست نیست که به ارسال عکس محصولاتتان بپردازید. حواستان را جمع کنید و انسان خوبی باشید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج