خوراکی‌هایی برای مقابله با خستگی صبحگاهی
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
دکتر نداف کرمانی 4
فرش مرتضوی_ 4
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۷۵۱۳۹۹
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
۹۰۷۸
یک رژیم غذایی سالم و متعادل انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و بر همین اساس ارائه بهترین عملکرد در طول روز امکانپذیر می‌شود. در نتیجه زمانی که دریافت مواد مغذی مهم نادیده گرفته می‌شود، تجربه خستگی جسمانی یا روانی چندان دور از انتظار نیست.

روزنامه آرمان امروز: افراد بسیاری تلاش می‌کنند از طریق مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا و محصولات تجاری دیگر که اثری کوتاه‌مدت داشته و تنها مشکل را پنهان می‌کنند با این شرایط مقابله کنند. حتی اگر مصرف این قبیل محصولات به تقویت سطوح انرژی شما کمک کند، مصرف مواد غذایی طبیعی همچنان ایده بهتری است.

عوامل بسیاری می‌توانند در احساس خستگی صبحگاهی نقش داشته باشند. این شرایط اغلب به‌واسطه استراحت شبانه ناکافی یا بیش از حد سخت کار کردن طی روز رخ می‌دهد. کمبود برخی مواد مغذی ضروری نیز می‌تواند به احساس خستگی صبحگاهی منجر شود؛ به‌ویژه اگر یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال نکنید.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و بر همین اساس ارائه بهترین عملکرد در طول روز امکانپذیر می‌شود. در نتیجه زمانی که دریافت مواد مغذی مهم نادیده گرفته می‌شود، تجربه خستگی جسمانی یا روانی چندان دور از انتظار نیست.

خوراکی‌هایی برای مقابله با خستگی صبحگاهی

عدس

عدس یکی از سالم‌ترین مواد غذایی بین حبوبات محسوب می‌شود. عدس حاوی مواد مغذی مفید برای سلامت جسمانی و روانی انسان است.محتوای آهن عدس و پروتئین با کیفیت بالای آن به پیشگیری از هر گونه عوارض جانبی منفی کم‌خونی کمک می‌کنند.مصرف عدس گردش خون را بهبود می‌بخشد و در همین راستا اکسیژن و مواد مغذی کافی در اختیار سلول‌های بدن انسان قرار می‌گیرند.

شکلات

اگر چه مصرف بیش از اندازه شکلات ایده خوبی نیست اما ۲۰ تا ۳۰ گرم شکلات تلخ می‌تواند به بهبود عملکرد شما در طول روز کمک کند.شکلات حاوی چربی و کربوهیدرات‌هاست که یک منبع انرژی برای سلول‌های بدن انسان محسوب می‌شوند.مصرف شکلات تلخ سیستم عصبی را تحریک می‌کند، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

دانه‌های خوراکی

انواع مختلفی از دانه‌های خوراکی وجود دارند که می‌توانند با خستگی صبحگاهی مقابله کنند. این مواد غذایی کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند که به حفظ و تقویت سلامت بدن کمک می‌کنند.دانه‌های چیا و دانه‌های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند که برای سیستم قلبی‌وعروقی و سلامت شناختی انسان مفید هستند.دانه‌های آفتابگردان، کدو تنبل و کنجد نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که می‌توانید مد نظر قرار دهید.

موز

برای چند دهه، موز سوژه برخی باورهای پرسش‌برانگیز و مشکوک بود. افراد بسیاری از مصرف این ماده غذایی به‌دلیل نگرانی از افزایش وزن پرهیز می‌کردند اما امروزه آن باورهای نادرست از بین رفته و موز به‌عنوان یک ابرماده غذایی خوشمزه و مفید برای انسان شناخته می‌شود.کربوهیدرات‌ها و قندهای طبیعی موجود در این میوه سطوح انرژی و عملکرد انسان را بهبود می‌بخشند.

جوی دوسر

جوی دوسر یک ماده غذایی مقوی با ارزش تغذیه‌ای بالاست. این ماده غذایی همواره باید در رژیم غذایی شما حضوری ثابت داشته باشد، زیرا منبع انرژی مهمی محسوب می‌شود. جوی دوسر حاوی فیبر غذایی فراوان است که این ماده مغذی به بهبود گوارش و تنظیم اشتها کمک می‌کند.ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در جوی دوسر گردش خون، سوخت و ساز و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشند.همچنین، جوی دوسر غذایی ایده‌آل برای قلب است زیرا بر سطوح تری‌گلیسیرید و کلسترول تاثیر می‌گذارد.

مغزهای خوراکی

اگر چه بهتر است اعتدال در مصرف مغزها رعایت شود اما مغزهای خوراکی از جمله مواد غذایی سرشار از انرژی هستند که می‌توانند به پیشگیری از احساس گرسنگی و خستگی صبحگاهی کمک کنند.تراکم بالای ویتامین‌های B و اسیدهای چرب مفید در مغزهای خوراکی برای سیستم عصبی مفید است که به تقویت تمرکز و سلامت روانی کمک می‌کند.همچنین مغزهای خوراکی حاوی فیبر غذایی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که از دردهای عضلانی، سردرد و اضطراب پیشگیری می‌کنند.

شیر

افرادی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا نیستند، می‌توانند از فواید مصرف شیر بهره ببرند زیرا این نوشیدنی از احساس خستگی هنگام صبح پیشگیری می‌کند.شیر حاوی اسید‌آمینه‌ها و ویتامین‌هایی است که پس از جذب در بدن سطوح انرژی را بهبود می‌بخشند.تریپتوفان، یکی از اسیدآمینه‌های موجود در شیر است که ترشح سروتونین، یک انتقال‌دهنده عصبی مرتبط با خوشی و بهزیستی، توسط مغز را تحریک می‌کند.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش ریحان 1
فرش تارنگ_1
شیرآلات زمانی_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_3
فرش ریحان 3
فرش تارنگ_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 4
شیرآلات زمانی_4
فرش تارنگ_4
اپیلاسیون نانا 2
فرش تارنگ_2
شیرآلات زمانی_2
فرش ریحان 2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
کالابرد_فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
فرش تارنگ_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
استیل رگال_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
شفا_فوتر