۷۶۴۳۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اپراتورهای موبایل دربرابر نفوذ هکر‌ها آسیب‌پذیرند

محققان امنیتی به‌ تازگی دریافته‌اند که در سرور اپراتورهای تی‌موبایل، اسپرینت و AT&T آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی متعددی وجود دارد که اطلاعات کاربران را به مخاطره خواهد انداخت.

خبرگزاری ایسنا: آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورها و شرکت‌های کوچک و بزرگ زیادی در سراسر جهان هدف این‌گونه حملات قرار گرفته‌ و آسیب‌ها، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند.

شرکت تی‌موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود.

روز گذشته یکی از بزرگترین اپراتورهای مهم و فعال در جهان به نام تی‌موبایل (TMobile ) که فعالیت‌های گسترده‌ای در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده آمریکا دارد، اعلام کرد که اطلاعات شخصی و حساب‌های کاربری بیش از ۲ میلیون نفر از مشترکانش تحت تاثیر حملات سایبری و نفوذ هکرها به سرورهایش در ایالات متحده افشا شده است.

حالا علاوه بر تی‌موبایل، به نظر می‌رسد سایر شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای بزرگ و فعال در جهان نیز به‌زودی به همین مشکل گرفتار خواهند شد چرا که پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام کرده‌اند که در سرور و سیستم‌های برخی از بزرگترین اپراتورهای موبایل نظیر تی‌موبایل، اسپرینت و AT&T آسیب‌پذیری و حفره‌های امنیتی قابل توجهی وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به سیستم و حساب‌های کاربری مشترکان این اپراتورها نفوذ کرده و اطلاعات شخصی و مالی آنها را به سرقت ببرند.

در سال‌های اخیر که حملات سایبری به شدت رشد کرده است، موسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان هشدار داده‌اند که سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان خواهد بود.

وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزار، سرویس و سرورهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد که با نفوذ به خلاء و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد موردنظر دسترسی پیدا کنند که این در نهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می‌کند.

بنابراین مدیران و مقامات بلندپایه شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان موظف خواهند بود به‌ منظور افزایش و بهبود امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران و مشترکان‌شان تمامی آسیب‌پذیری‌های مذکور را به‌سرعت برطرف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج