۷۶۵۲۶۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

آمریکا ادامه مذاکره با کره شمالی را مشروط کرد

در پی لغو سفر مایک پامپئو به پیونگ‌یانگ، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده زمانی آماده مذاکرات با کره‌شمالی است که مشخص شود این کشور در مسیر تحقق خلع سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: در پی لغو سفر مایک پامپئو به پیونگ‌یانگ، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده زمانی آماده مذاکرات با کره‌شمالی است که مشخص شود این کشور در مسیر تحقق خلع سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره‌شمالی را لغو کرد. او به عدم پیشرفت کافی کره‌شمالی در مسیر خلع تسلیحات هسته‌ای، موردی که در نشست ماه ژوئن با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی به تایید رسیده بود، اشاره کرد.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره اینکه نامه‌ای از یک مشاور کیم جونگ اون که موجب شد چهارمین سفر مایک پامپئو به کره‌شمالی در سال جاری لغو شود، خودداری کرد.

ناوئرت گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا و تیم امنیت ملی او شامل پامپئو و جان بولتون، مشاور امنیت ملی به این نتیجه رسیدند که "اکنون زمان مناسبی برای انجام این سفر نیست."

گرچه او گفت تلاش‌های دیپلماتیک "در جریان است" اما اشاره‌ای نکرد که آیا ارتباطات میان وزارت خارجه آمریکا و کره‌شمالی از جمعه برقرار است یا خیر.

او با اشاره به بیانیه‌ای از پامپئو گفت به‌رغم لغو این سفر، آمریکا حاضر است هر زمان که مشخص شود کیم جونگ اون آماده تحقق تعهدش مربوط به نشست سنگاپور با دونالد ترامپ برای خلع سلاح هسته‌ای کامل کره‌شمالی است، مشارکت داشته باشد.

ناوئرت گفت: جهان از این هدف که کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی باید این تعهد را اجرایی کند، حمایت می‌کند.

نگرانی‌های بسیاری در واشنگتن و دیگر کشورها وجود دارد مبنی بر اینکه کیم جونگ اون قصد ندارد بدون کاهش تحریم‌ها یا صدور اعلامیه‌ای رسمی برای پایان جنگ کره دست به خلع سلاح هسته‌ای بزند.

در همین حال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت آمریکا احتمالا بهار آینده رزمایش‌های نظامی با کره‌جنوبی را از سر بگیرد. مانورهای امسال به نشانه حسن نیت و با هدف امحای تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی لغو شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوکر ولایت

      از وضعیت دولت فعلی ایران درس بگیرید و با دشمن بزرگ جهانی مذاکره نکنید.
      مرگ بر امریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج