جاباما
۸۱۳۳۸۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مسموم شدن ۴۰ دانش آموز یک روستا در مازندران

۴۰ دانش آموز مدرسه ابتدایی شهید علی پور آهنگر کلا بابل دچار مسمومیت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان: دکترجوانیان متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کارشناسان مرکز بهداشت آهنگرکلا بخش گتاب بابل روز چهارشنبه گزارشی مبنی بر مسمومیت چند دانش آموز به این مرکز ارائه کردند.

وی با بیان اینکه گروه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از دریافت گزارش بلافاصله به این روستا اعزام شدند، افزود: در مرحله نخست مشخص شد تعدادی از دانش آموزان دچار علائم گوارشی، تهوع، اسهال و استفراغ شدند.

دکتر جوانیان افزود: پس از دریافت اطلاعات از والدین این دانش آموزان مشخص شد برخی از این کودکان از روز قبل علائم این بیماری را داشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ دانش آموز این مدرسه از کلاس‌های مختلف درگیر این علائم شده بودند، گفت: بررسی در روستا نشان داد هیچ کدام از اهالی به این علائم بیماری مبتلا نشدند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: نمونه‌هایی از آب روستا و غذای بوفه مدرسه گرفته شد که در درست بررسی است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از دانش آموزان نیاز به بستری شدن نداشتند، افزود: تعدادی از دانش آموزان نیز دیروز با علائم اسهال و استفراغ به درمانگاه روستا مراجعه کردند و امروز هیچ مراجعه کننده‌ای نداشتیم.

دکترجوانیان احتمال مسمومیت غذایی این دانش آموزان را دور از ذهن ندانست و افزود: مرکز بهداشت پیگیر این موضوع است و جای نگرانی نیست.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل از اهالی این روستا خواست تا مشخص شدن علت دقیق این مسمومیت و عامل بیماری، ضمن حفظ خونسردی در صورت مشاهده علائم اسهال و استفراغ بلافاصله به درمانگاه محل مراجعه کنند.

وی گفت: پزشک متخصص بطور شبانه روزی در این درمانگاه مستقر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا خودت بدادمردم برس

    • بدون نام

      الله تبارک وتعالي خودت بدادمردم وکشوربرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج