جاباما
۸۳۳۴۶۶
۲ نظر
۵۳۶۸
۲ نظر
۵۳۶۸
پ

با رژیم غذایی کتوژنیک، زندگی جنسی‌تان را متحول کنید

رژیم غذایی کتوژنیک این روزها شهرت و طرفداران زیادی پیدا کرده است و به آن رژیم کتو نیز می‌گویند. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می‌کنند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، سلامت مغز و پیشگیری از بیماریها بهترین انتخاب است.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: رژیم غذایی کتوژنیک این روزها شهرت و طرفداران زیادی پیدا کرده است و به آن رژیم کتو نیز می‌گویند. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می‌کنند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، سلامت مغز و پیشگیری از بیماریها بهترین انتخاب است. رژیم کتوژنیک بر پایه‌ی مصرف زیاد چربیهاست. اما آیا می‌دانستید که این رژیم غذایی برای زندگی جنسی‌تان نیز مفید است؟

رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟

با رژیم غذایی کتوژنیک، زندگی جنسی‌تان را متحول کنید

رژیم کتوژنیک، رژیمی کم کربوهیدرات و پُر چربیست. چیزی که این رژیم غذایی را از سایر رژیم‌های غذایی متمایز می‌کند این است که توسط پزشکان و کارشناسان تغذیه طراحی شده و ثابت شده است که نحوه‌ی کار متابولیسم بدن را تا حدود زیادی تغییر می‌دهد. افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنند بدن‌شان از فار قند سوزی به فاز چربی سوزی تغییر عملکرد می‌دهد، که به این تغییر فاز در متابولیسم، کتون زدگی می‌گویند. .

وقتی کسی کتون زده می‌شود، کبد او چربی را می‌سوزاند تا مولکول‌های اسیدی به نام کتون تولید کند. سپس کتون‌ها وارد جریان خون شده و از این طریق وارد مغز، قلب و سلول‌های عضله می‌شوند تا برای انرژی مصرف شوند. فاز چربی سوزی که در شرایط کتون زدگی روی می‌دهد منجر به کاهش وزن قابل توجهی نیز خواهد شد. اما رژیم غذایی کتوژنیک فوایدی دارد که فراتر از چربی سوزی و کاهش وزن‌اند.

رژیم کتوژنیک چگونه بر میل جنسی‌تان اثر می‌گذارد؟

یکی از فواید قابل توجه رژیم کتوژنیک، افزایش میل جنسی است. ضعف میل جنسی با استرس، مشکلاتی در سلامتی، اختلالات خلقی و بهم خوردن تعادل هورمونی مرتبط است. متاسفانه حوصله‌ی روابط جنسی را نداشتن باعث مشکلات زناشویی و ایجاد فاصله میان همسران شده و زندگی زناشویی را متشنج می‌کند. مطرح کردن این مسئله با پزشک راه حل خوبی است، مخصوصا اگر بر تمام جنبه‌های زندگی‌تان اثر گذاشته است. مراقبت از سلامت عمومی نیز مفید خواهد بود و رژیم غذایی کتوزنیک یکی از راههایی است که می‌توانید برای شروع از آن استفاده کنید. نتایجی که از این رژیم غذایی سالم می‌گیرید، به خوبی خودش را در زندگی جنسی‌تان نشان خواهد داد:

سلامت هورمونی

هورمون‌های ما نقش بزرگی در سلامت عمومی‌ و تندرستی ما از جمله میل جنسی‌مان دارند. هر گونه عدم تعادل هورمونی به دلیل استرس یا بیماری بدون تردید منجر به مشکلات هورمونی خواهد شد. یکی از هورمون‌هایی که اگر متعادل نباشد دردسرساز خواهد شد، انسولین است. بالا بودن میزان انسولین یا مقاوم بودن نسبت به انسولین، در بیشتر موارد موجب بروز مشکلاتی در سایر هورمون‌ها می‌شوند، مخصوصا در خانمها.

مثلا مطالعات نشان داده‌اند انسولین زیاد، تستوسترون را افزایش داده و استروژن را پایین می‌آورد. رژیم کتوژنیک به کاهش انسولین و رفع مقاومت به انسولین کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند وضعیت سلامت هورمون‌ها را در زنانی که انسولین بالا دارند بهبود بدهد.

سلامت مغز

مغز شما مهمترین اندام جنسی شماست! داشتن اختلالات خلقی مانند افسردگی بر تمایل جنسی اثر منفی می‌گذارد. هر گونه مشکل دیگری که مغز را تحت تاثیر قرار دهد نیز همین کار را می‌کند. زیرا مغز جایی است که تمام هورمون‌های حال خوب در آن تولید می‌شوند و این اندام، کنترل کننده‌ی تولید هورمون‌ها در تمام بدن‌تان نیز هست.

با رژیم غذایی کتوژنیک، زندگی جنسی‌تان را متحول کنید

رژیم غذایی کتوژنیک، قدرتی واقعی برای تاثیر بر فعالیت‌های شیمیایی مغز دارد. این رژیم غذایی، تولید انرژی در سلول‌های مغز را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند رژیم کتوژنیک، سروتونین و دوپامین را در مغز افزایش می‌دهد. این فرارسان‌های عصبی برای دادن حال خوب به شما ضروری‌اند.

سلامتی و تندرستی

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن، کنترل قند خون، کاهش مقاومت به انسولین، رفع التهاب مزمن، سلامت قلب و عروق و ... عالیست. طیف گسترده‌ی فواید این رژیم غذایی برای سلامتی می‌تواند کمک‌تان کند هم از نظر جسمی و هم از لحاظ روحی و روانی احساس بهتری پیدا کنید. وقتی سلامت جسمی و روحی‌تان در وضعیت ایده آلی باشد، مطمئنا احساس و تمایل جنسی‌تان نیز روبراه خواهد بود.

رژیم غذایی کتوژنیک از چه راههای دیگری به بهبود روابط جنسی‌تان کمک می‌کند

رژیم کتوژنیک علاوه بر بهبود سلامتی و تندرستی برای داشتن زندگی جنسی سالم‌تر، به همسران کمک می‌کند راههای ارتباطی بیشتری با هم پیدا کنند! چگونه؟! این رژیم غذایی نیازمند برنامه ریزی‌های متعدد و پخت و پز و آشپزی کردن در خانه است. بنابراین به زوج‌ها فرصتی می‌دهد تا در کنار هم زمان بیشتری را صرف تهیه‌ی غذا و خوردن آن کنند. داشتن یک هدف مشترک در تغذیه و تابعیت‌ از الگوهای غذایی مشابه، راه دیگری است که زوج‌ها می‌توانند به هم توجه و کمک کنند.

رژیم کتوژنیک هم در کاهش وزن موثر است و هم در افزایش میل جنسی

هر چند رژیم کتوژنیک بیشتر به دلیل موفقیت آن در کاهش وزن مشهور است اما آن را رژیم غذایی تقویت کننده‌ی میل جنسی نیز می‌دانند و علتش هم ساده است؛ این رژیم غذایی، خیلی از مشکلاتی را که بر میل جنسی فرد اثر منفی می‌گذارند برطرف می‌کند. رژیم کتوژنیک به شما کمک می‌کند ارتباط عاطفی و هیجانی بهتری با همسرتان برقرار کنید. در پیش گرفتن یک رژیم کم کربوهیدرات به منظور سلامتی بهتر قطعا می‌تواند به همسران کمک کند با هم ارتباط برقرار کنند و شور و شوق را (که در گذر سالها کمرنگ شده) به زندگی زناشویی خود برگردانند، زیرا زوج‌هایی که با هم رژیم می‌گیرند، با هم می‌مانند!

lkfu: marriage

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد

      فقققط راجب رابطه جنسی حرف زدین کل مطلب. لاقل یه پاراگراف توضیح می‌دادید این رژیم شامل چه جور آشپزی و چه غذاهایی هست

    • بدون نام

      میدونی که اگر کسی دیابت داشته باشه با این رژیمتون جونش رو از دست میده که؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج