اگر سلامتی‌تان را دوست دارید، این عددها را به خاطر بسپارید
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر نداف کرمانی 1
زمردی_داخلی1
کلاسینو_1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
دکتر نداف کرمانی 3
ریزخور_3
زمردی_داخلی3
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
دکتر نداف کرمانی 4
کلاسینو_4
زمردی_داخلی4
کلاسینو_2
اپیلاسیون نانا 2
لاله زار مال_2
زمردی_داخلی2
ریزخور_2
دکتر نداف کرمانی 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۸۷۰۴۵۰
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲
۱۱۲۷۴
وقتی صحبت از سطح نرمال قند خون می‌شود، بسته به این که از چه متخصصی سوال کنید، جواب‌های‌شان اندکی با هم متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی وقتی پزشک‌تان برای شما تست قند خون تجویز می‌کند تا متوسط سطح قند خون‌تان را طی سه ماه گذشته بررسی نماید، بهتر است نتیجه، کمتر از ۶ درصد باشد.

برترین‌ها:

فشار خون‌تان باید ۱۲۰ روی ۸۰ باشد

فشار خون بالا به این دلیل که معمولا علامتی ندارد، به عنوان قاتل خاموش مطرح است. فشار خون بالای کنترل نشده می‌تواند به سلول‌های دیواره‌ی رگ‌ها و عروق آسیب بزند یا در ناحیه‌ی تجمع پلاک، پارگی‌های ریزی ایجاد نماید و موجب انسداد عروق و یا سایر مشکلات قلبی و عروقی شود.

اگر سلامتی‌تان را دوست دارید این عددها را به خاطر بسپارید

فشار خون بالا به عضلات قلب نیز فشار وارد می‌کند، اما این فقط قلب‌تان نیست که از فشار خون بالا آسیب می‌بیند. ریسک سکته مغزی، نارسایی کلیوی و مشکلات چشمی نیز با فشار خون بالا افزایش می‌یابد. فشار خون ایده آل، چیزی حدود ۱۲۰ روی ۸۰ میلی متر جیوه است، اما فشار خون نرمال یک طیف دارد. بالاترین حد فشار خون برای حداقل بودن خطراتی که سلامتی را تهدید می‌کنند، ۱۴۰ روی ۹۰ میلی متر جیوه است. ورزش کافی و منظم، کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی، کاهش استرس و محدود کردن مصرف کافئین می‌تواند کمک‌تان کند فشار خون‌تان را در طیف نرمال حفظ کنید.

سطح قند خون باید کمتر از ۶ درصد باشد

وقتی صحبت از سطح نرمال قند خون می‌شود، بسته به این که از چه متخصصی سوال کنید، جواب‌های‌شان اندکی با هم متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی وقتی پزشک‌تان برای شما تست قند خون تجویز می‌کند تا متوسط سطح قند خون‌تان را طی سه ماه گذشته بررسی نماید، بهتر است نتیجه، کمتر از ۶ درصد باشد.

زیرا قند خون بالا به مرور زمان می‌تواند به عصب‌ها، ارگان‌ها و رگ‌های خونی آسیب زده و ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش بدهد. اگر در حال حاضر تشخیص داده شده که دیابت دارید، هدف‌تان باید حفظ سطح قند خون، زیر ۷ درصد باشد. داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر که به آرامی گوارش می‌شود، می‌تواند قند خون‌تان را در سطح مطلوبی نگه دارد.

هر شب باید ۷ تا ۸ ساعت بخوابید

اگر سلامتی‌تان را دوست دارید این عددها را به خاطر بسپارید

توصیه شده است که افراد بزرگسال هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابند، اما بیشتر افراد خواب شبانه‌ی بسیار کمتری دارند. کمبود خواب منجر به افزایش ریسک چاقی، دیابت نوع دوم، بیماری قلبی، افسردگی و حتی مرگ می‌شود. کسر خواب، عوارض منفی زیادی برای مغز نیز دارد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند، بیشتر در معرض انتخاب‌های ناسالم غذایی و افکار مداخله آمیزند که سبب افسردگی و اضطراب خواهد شد. مطالعه‌ای نشان داده حتی یک یا دو ساعت کم خوابی می‌تواند ریسک تصادف اتومبیل را دو برابر نماید.

روزی ۳ وعده غلات کامل بخورید

غلات کامل شامل جو دوسر، کینوآ، برنج قهوه‌ای و نان سبوسدار می‌شود. این مواد غذایی فیبر دارند و می‌توانند ریسک بیماری قلبی را کاهش بدهند، قند خون را کنترل کنند و سلامت گوارش را بهبود بدهند.

هر ۳ سال یک بار تست پاپ اسمیر انجام بدهید

سالانه تعداد زیادی از زنان با تشخیص سرطان دهانه رحم روبرو می‌شوند. پاپ اسمیر یکی از موفق‌ترین تست‌هایی است که هر زنی می‌تواند برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم انجام بدهد. اگر از نظر جنسی فعال هستید این تست را باید از ۲۱ سالگی شروع کنید. اگر جواب تست‌تان نرمال بود می‌توانید هر سه سال یک بار تست پاپ اسمیر را انجام بدهید.

روزی ۷ تا ۸ وعده میوه و سبزی بخورید

اگر سلامتی‌تان را دوست دارید این عددها را به خاطر بسپارید

طبق توصیه‌ی کارشناسان، نصف بشقاب غذای شما باید با میوه‌ها و سبزی‌ها پُر شده باشد که دلیل خوبی هم دارد. مصرف میوه و سبزی به اندازه کافی، یکی از بزرگ‌ترین فاکتور‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد. محققان می‌گویند میوه‌ها وسبزی‌ها دارای آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضد التهابی و ویتامین‌ها و املاح فراوانی هستند و منابع خوبی از مواد مغذی به شمار می‌روند بدون اینکه کالری اضافی، نمک زیادی یا هر ماده‌ی مضر دیگری به بدن‌تان وارد کنند.

در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید

داشتن تحرک بدنی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مزمن است و محققان دریافته‌اند شما باید دست کم ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنید تا نتیجه بگیرید، مثلا از بیماری قلبی و سرطان و سکته مغزی و پوکی استخوان مصون بمانید. ضمنا، ورزش و فعالیت بدنی از جنبه‌ی روحی و روانی نیز فوایدی برای‌تان دارد و از اضطراب و افسردگی‌تان کم می‌کند. می‌توانید پنج بار در هفته و هر بار دست کم ۳۰ دقیقه تمرین و ورزش کنید.

۳ بار در هفته ماهی بخورید

اگر سلامتی‌تان را دوست دارید این عددها را به خاطر بسپارید

چربی‌های امگا ۳، مانند چربی‌هایی که در ماهی‌های چرب (سالمون و ماکرل) وجود دارند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی بسیار مفیدند. این چربی‌ها می‌توانند تریگلیسرید را پایین بیاورند، فشار خون را کم کرده و به عنوان ضد التهاب در بدن عمل کنند. می‌توانید از منابع گیاهی امگا ۳ نیز استفاده کنید مانند دانه چیا، بذر کتان و روغن کانولا.

کلسترول‌تان کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد

اگر در حال حاضر بیماری عروق کرونر یا دیابت دارید، طبق توصیه کارشناسان باید سالانه چکاپ شوید. برای حفظ سطح مطلوبی از کلسترول در خون‌تان، آجیل و اوت میل و ماهی چرب بخورید.

منبع: besthealthmag

هدی بانکی
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 9
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
10:26 - 1398/03/17
خرجش بالاست نمی صرفه!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
خرج دکتر و درمون پایینه؟
Iran, Islamic Republic of
14:12 - 1398/03/17
سه بار ماهی در هفته؟؟؟؟
تن ماهی که آشغاله.نکنه ماهی سفید مد نظرته
Iran, Islamic Republic of
08:22 - 1398/03/18
تغذیه خوب و مناسب با وضعیت فعلی جیب مردم و اوضاع افتضاح بازار از نظرگرونی امکان پذیر نیست. سلامت نیاز به پول داره مگر اینکه بگین نون خالی بخورین که سالمه.... مطالب فعلیتون کاربردی نیست وفقط برای اقلیته...
Iran, Islamic Republic of
20:19 - 1398/03/18
واحد سنجش قند خون عجیب و نا آشنا بود.
Iran, Islamic Republic of
21:40 - 1398/03/23
اگه تو برامون ماهی بخریم قول میدیم همه چی رو رعایت کنیم
Iran, Islamic Republic of
18:57 - 1398/07/03
ماهی سه بار در هفته ولک چه خبره اینقدر پول نداریم
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
سوییچ ایران_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
عارفی_3
سوییچ ایران_3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_4
عارفی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
خرید باکس 4
سوییچ ایران_2
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
دکتر نائبی_2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
زمردی_فوتر موبایل اصلی
کلینیک النا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی بانو_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دارو سازی عبیدی - فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دارو سازی عبیدی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر
زمردی_فوتر اصلی