جاباما
۸۹۵۴۴۶
۱۹ نظر
۵۰۰۳
۱۹ نظر
۵۰۰۳
پ

معاون روحانی:

بُردن ایران به آستانه یک جنگ نظامی، واقعیت بود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر نگاهی به گذشته بیندازیم متوجه می شویم که در سال ۹۱ در کشورهایی همچون ژاپن به دلیل تبلیغات دشمنان علیه ملت ایران ، برای ایرانیان صف های جداگانه در فرودگاه‌ها ایجاد می کردند و با چشم خطر به ما می نگریستند و با ذلت ما را از گیت های فرودگاه‌ها و فروشگاهها عبور می دادند.

خبرآنلاین: به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری گفت : همه نباید فراموش کنیم که تا اواخر سال ۹۱ قدرت های بزرگ ملت ایران را از بدیهی ترین حقوق بین المللی محروم کرده بودند و حتی حق داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای را برای ما زیاده خواهی می دانستند و نه تنها بزرگ ترین پرونده ها و تحریم های بین المللی را علیه ما تشکیل دادند، بلکه قطع نامه های متعددی علیه نظام جمهوری اسلامی روا داشتند و کارزار های تبلیغاتی بزرگ ایران هراسی در تمام دنیا به راه انداخته بودند.

وی ادامه داد: حتی ما را وارد فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد کرده بودند، همان مسیری که عراق ، لیبی و برخی دیگر کشور های دنیا را وارد آن کردند و امروز سرنوشت شان را بخوبی شاهد هستیم .

بُردن ایران به آستانه یک جنگ نظامی، واقعیت بود

امیری با بیان اینکه بردن ایران به آستانه یک جنگ نظامی با ورود به فصل هفتم منشور سازمان ملل یک واقعیت بود و نباید آن را نادیده گرفت، گفت: اما گفتمان دیپلماسی صلح طلبانه ی ما با هدایت رهبر معظم انقلاب ، تدبیر رئیس جمهوری و قدرت تیم مذاکره کننده نظام جمهوری اسلامی در برجام متبلور شد و ایران را به تنها کشور خارج شده از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بدون خسارت تبدیل کرد.

وی افزود: با وجود اقدامات یکجانبه و خلاف عرف و اصول حقوق بین الملل دولت آمریکا برای خروج از توافق بین المللی برجام ، اما همچنان شاهد اثرات سیاسی و حقوقی این توافق بین المللی هستیم و امروز نگاه به ملت ایران و جمهوری اسلامی کاملا با سال های پیش از ۹۱ متفاوت است و باید این را نتیجه توافق برجام دانست.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که برجام نگاه دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر داد و هیچ کس نمی تواند این را انکار کند، گفت: اگر نگاهی به گذشته بیندازیم متوجه می شویم که در سال ۹۱ در کشورهایی همچون ژاپن به دلیل تبلیغات دشمنان علیه ملت ایران ، برای ایرانیان صف های جداگانه در فرودگاه‌ها ایجاد می کردند و با چشم خطر به ما می نگریستند و با ذلت ما را از گیت های فرودگاه‌ها و فروشگاهها عبور می دادند.

وی افزود: این که امروز نخست وزیر ژاپن به عنوان شخصیت بزرگ بین المللی تقاضای ملاقات با مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دیگر مقامات سیاسی ایران را دارد و به کشورمان سفر می کند، نشان دهنده قدرت و موفقیت دیپلماسی ما است که در قالب برجام به تمام دنیا منتقل شده است.

امیری تاکید کرد : راه حل حقوقی بازگشت آمریکایی ها به برجام وجود دارد. این تصور آمریکایی ها که با خروج آنها جمهوری اسلامی ایران نیز از برجام خارج می شود، آنها را در خطای استراتژیک قرار داده است اما برجام سند بزرگی است که راه حل های بازگشت نیز درآن تعبیه شده است.

جاسوسان آمریکایی هم در ایران هیچ غلطی نخواهند کرد

همچنین به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب با تبریک عید سعید قربان به ولی امر مسلمین و ملت بزرگ ایران و همه ملت های مسلمان جهان اظهار امیدواری کرد مراسم حج امسال، مظهر همبستگی و پیوند مسلمانان و شکوه و عظمت اسلام گردیده و اظهار برائت از استکبار و مستکبرین و ستمکاران باشد.

بادامچیان همچنین از فعالیت های سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات تقدیر و دستگیری جاسوسان آمریکایی را نشانه اقتدار اطلاعاتی ایران دانست و تأکید کرد: آنها که در فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی ولایی هستند، بیهوده سعی در کار بی فرجام نداشته باشند و آمریکایی ها بدانند که جاسوس های آنان در ایران هم هیچ غلطی نخواهند کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره دفاع ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه از برجام گفت: جای یک تحلیل جامع و همه جانبه از برجام خالی است تا تحلیل ها به سمت و سوی نفی مطلق و اثبات مطلق نرود و ایران اسلامی از رویداد برجام بتواند با نگاه همه جانبه اگر تهدید است، آن را به فرصت تبدیل کند و اگر فرصت هایی در آن هست، همه ذهنیت ها در استفاده از آن فرصت ها متمرکز شود.

وی تاکید کرد: مسلم است که آمریکا و کشورهای اروپایی منافع خودشان را در برجام پیگیری می کنند. ایران هم باید در راستای منافع خود از این رویداد بنگرد که چگونه می تواند استفاده خود را ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      ما هم گوشهامون درازه الان اون مشکلها رفع شده عزت هم به پاسپورت ایرانی برگشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ برجام توافقی هست که در خودش قید شده هر کدام از اعضای ان هر وقت دوست داشته باشد میتواند ان را نقض و از ان خارج شود و هیچ مجازاتی ندارد

      • بدون نام

        امریکا میخواست با برجام از وجود بمب اتمی و توان هسته‌ای ایران اطمینان حاصل کند تا در حملات دچار اشتباه نشه که به لطف برجام اطلاعات کافی توسط بازرسان آژانس بدست اورد و توان هسته‌ای هم نابود کرد دیگه نیازی به برجام نداره و دوباره دوباره برگشته به زور

      • بدون نام

        جناب امیری مغلطه نکن
        ایران،عراق و لیبی و ازین دست کشورها نیست

    • احد

      خالی نبند
      ملت را از جنگ نترسانید
      اگر توان جنگ داشتند درنگ نمی کردند و منتظر روحانی نمی ماندند

    • بدون نام

      فکر میکنه به خاطر دولت درخشان این ها به ایران حمله نمی کنن؟!
      با همین خیالات اعتماد به نفسشون بالا رفته.

    • حسن

      دوره احمدنژاد وضع ما بهتر از این بود هم انرژی هسته ای فعال بود هم گشور خوب میچرخید الان مردم نان شب ندارند چرا این همه دروغ
      سرهم میکنی خیال میکنی حرفهای ترا باور داریم نه خیر فقط چون رهبرمان را میخواهیم و مملکتمان را دوست داریم به دروغهای شما
      هیچ چیز نمیگوییم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسسنت رهبر رو خوب اومدی..

    • اکبری

      آقای امیری باید یادآور شوم اولا تحریمها هیچ فرقی که نکرد بلکه بیشتر هم شد دوما ایران هیچوقت به جنگ مثل حالا نزدیک نبوده و سوما ما قبلا یک پروژه هسته ای داشتیم که دشمنان روی خطرناک بودن و توسعه یافتن اون حساب میکردند که حالا نداریم واگر جنگی رخ نداده بخاطر نیروی قوی نظامی ماست
      دست آخر چند سال دیگه که در دنیا فقط و فقط انرژی هسته ای حرف اول را میزند ما دیگه حالا وابسته ایم

    • سعید

      مزخرفات!!!!
      ملت رو چی فرض کردین؟
      گندی که شما توی دولت زدین، کدوم دولت سر مردم آورد؟
      اینکه سال 91 قرار بود جنگ بشه چرت محضه!

    • بدون نام

      واقعا فکر میکنی اونا برای دیپلماسی شما جنگ نظامی نکردن خاک بر سر ما که تو خودتو زدی به نفهمی.اگه سپاه نبود اصلا اونا امسال این دولت حساب میکردن که باهاشون مذاکره بکنن من یه کارگرم ولی میفهمم که چه خبر جانم فدای سپاه پاسداران

    • بدون نام

      درود بر ظریف مرگ بر منتقدان او،،،

    • بدون نام

      واااای رئس جمهور و ومعون و وزیرشم فهمیدن که نمی فهمیدن و اشتباه میکردن... تو هنوز تو جو خودت موندی
      والا تهدیدات امارات و عربستان بعد برجام شدت گرفت
      تحریم ها بعد برجام سخت تر و کارامد شد
      قیمت ها بعد برجام سه برابر شد
      اخه ادم عاقل یه امتیاز توش پیدا کن بعد دفاع کنی. تو دیگه چی هستی... کی نه، چییی؟!!!

    • بدون نام

      و کاسبی از جنگ واقعیت دیگر

    • بی نام

      آره مثلا شما از احمدی نژاد بهترید.

    • غلامرضا خوشی

      دیدیم که دروغ بسیار بزرگی بود. همه برعلیه دکتر احمدی نژاد دروغ محض گفتند حتی محسن رضایی.

    • بدون نام

      تمام زحماتی رو که احمدی نژاد برای اقتدار در مذاکره مثل غنی سازی 20درصد کشید،شما با ندانم کاریتان یک شبه بر باد دادید.همه هیئت مذاکره کنندتون به اندازه یک جلیلی بینش سیاسی و عقلانیت نداشت.

      پاسخ ها

      • ج

        از کی ناحالا خراب کردن کشور دزدی واختلاس نیازبه زحمت کشیدن داشته.خخخخخخخ
        احمدی نژاد وزیر و معاون اول ورئیس و........‌‌همه به خاطر اختلاس ودزدی وخیانت به نظام وکشور وملت همه درزندان تشریف دارن

    • امین

      لیبی و عراق و ... دقیقاً بعد از قطعنامه ها ترسیدند و اجازه دادند که به اسم بازرسی کل نیروی دفاعی شان را فلج کنند، آن وقت آمریکا و متحدانش به آن ها حمله کردند. اگر برجام دو و سه شما هم که طرحش را داده بودید اجرا شده بود، تا حالا حمله می کردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج