۲۲۲۷۱۶
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

۲۰ سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (۲)

درون قابلمه ۱ قاشق غذا خوري روغن زیتون را بریزید و ۲ عدد پیاز قرمز خرد شده و ۲عدد هویج خرد شده و۳حبه سیر رنده شده و ۵ عدد گوجه فرنگی درشت خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهیدتا کمی رنگ بگیرند.

20 سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (2)
مجله آشپزی مثبت:


۱۱. گوجه فرنگي با ريحان

20 سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (2)

درون قابلمه 1 قاشق غذا خوري روغن زیتون را بریزید و 2 عدد پیاز قرمز خرد شده و 2عدد هویج خرد شده و3حبه سیر رنده شده و 5 عدد گوجه فرنگی درشت خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهیدتا کمی رنگ بگیرند. حالا 1 قاشق غذاخوري رب را به همراه 1 قاشق چایخوری سر خالي فلفل سیاه و يك چهارم فنجان ریحان تازه خرد شده و يك و نيم قاشق چايخوري شکر و 2 ليوان آب به آن اضافه کنید. بعد از ده دقيقه سوپ آماده است.

12. گوجه فرنگي سرآشپز

1 عدد پیاز متوسط را در قابلمه ای با 1 قاشق غذاخوري کره تفت داده و سرخ كنيد.2 قاشق غذاخوري آرد گندم را جداگانه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس همراه با 1 قاشق غذاخوري رب به قابلمه اضافه کنید. نيم كيلو گوجه فرنگی پوست گرفته را رنده کنید. بعد گوجه را به مواد بالا اضافه کنید و تفت دهید. نمک و فلفل به ميزان لازم و 5 ليوان آب گوشت را هم بیفزایید و اجازه دهید تا با حرارت کم بپزد و جا بیفتد. سوپ را درون ظرف مناسبی بریزید و با خامه و پیازچه آن را تزیين کنید.

13. گوجه فرنگي با گندم

20 سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (2)

در يك قابلمه 1 قاشق روغن مایع و 2 قاشق کره بریزید و 1 عدد پیاز نگینی خردشده را اضافه کرده، تفت دهید حالا 1 عدد هویج خرد شده را اضافه کنید و همه را باهم تفت دهید. حال 2 قاشق آرد را اضافه کنید و به تفت دادن اد امه دهید.2 قاشق غذاخوري رب را ريخته و هم بزنید. 5عدد گوجه فرنگي را خرد كرده و در قابلمه بریزید. وقتی خوب مخلوط شد 1 ليوان آب گوشت اضافه کنید و 3 لیوان آب گرم بیفزایید و در قابلمه را بگذارید تا نیم ساعت بپزد. در آخر نمک ریخته و به وسیله مخلوط کن یا دستگاه غذاساز کل مواد را پوره کنید. در قابلمه ای جداگانه 1 لیوان گندم را با 1 لیتر شیر 2 ساعت بپزید و در آخر مواد را باهم مخلوط کرده و سرو كنيد.

14. گوجه فرنگي هندي

3 عدد پیاز متوسط را پوست گرفته و خلالی خرد کنید. آنها را به کمی نمک و فلفل سیاه و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون آغشته كنيد، سپس آنها را روي سيني فر پهن کنید و داخل فر 180 درجه به مدت 5 دقیقه قراردهید. 1 بسته تمبر هندی را با آب مخلوط کنید و از صافی رد کنید تا عصاره آن خارج شود. 1 قاشق چايخوري پودر زيره سبز را با 1 قاشق روغن یا كره تفت دهید.2 عدد تخم مرغ را آبپزکنید ويك و نيم كيلو گوجه فرنگی را پوست بگیرید و بعد رنده کنید. همه مواد به جز تخم‌مرغ را در آب گوجه‌فرنگی و آب تمبرهندی صاف شده ریخته، روی حرارت بگذارید تا بپزند. بعد از پخت از صافی رد كنيد.

مواد را روي حرارت قرار دهيد و 2 قاشق سوپخوري آرد نخودچی را درآب سرد حل و به مواد اضافه کنید. بعد از جا افتادن در ظرفي بریزید و با تخم‌مرغ‌های آبپز حلقه‌شده تزیین کنید.

15. گوجه فرنگي با برنج و بادام

20 سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (2)

چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش آید، حالا ۱ كيلو گوجه فرنگي خرد شده را اضافه کنید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا گوجه فرنگی ها نرم شوند؛حالا گوجه فرنگی ها را داخل آب سرد بریزید و پوست بگیرید، گوشت گوجه فرنگی را داخل مخلوط کن بریزیدتا یکدست شود. ۱ عدد هويج، ۱ عدد سيب زميني، ۱ عدد پيازو يك شاخه كرفس را نگینی خردکنید و به همراه يك سوم پيمانه برنج و ۱۰۰ گرم پودر بادام و مقداري آب داخل قابلمه اي بریزید تا به خوبي بپزد. پس از اينكه سبزيجات نرم شدند گوجه‌ها را اضافه کنید و نمك و فلفل به ميزان دلخواه به آن بیفزایید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا سوپ جا بيفتد.پس از آماده شدن سوپ را در ظرف بریزید و روي آن را با مقداري روغن زيتون و جعفري خرد شده و پرک های بادام تزیين کنید.

۱۶. گوجه فرنگي با رشته سوپی

ابتدا ۳ ليتر آب را در قابلمه اي بریزید و ۴عدد ماهيچه به همراه ۱ عدد پياز خرد شده و ۱ قاشق دانه فلفل سياه و ۲ عدد برگ بو را به آن ااضافه کنید. بعد از پخت كامل۴ عدد گوجه فرنگي خردشده را همراه با ۲ قاشق غذا خوري رب گوجه فرنگي و ۱ قاشق چايخوري شكر و به ميزان دلخواه نمك اضافه کنید. حالا رشته سوپی را اضافه کنید و اجازه دهید تا نرم شود.موقع سرو سوپ را داخل ظرف مناسبي بریزید.

۱۷. گوجه فرنگي و زرده تخم مرغ

۲ فنجان آب گوجه فرنگی را با ۲ فنجان آب گوشت مخلوط کنید(در صورت مصرف رب گوجه فرنگی آن را در یکی، ۲ لیوان آب حل کنید) و روی آتش بگذارید تا چند جوش بزند و کمی غلیظ بشود.۲عدد زرده تخم مرغ را خوب هم بزنید و با ۵۰ گرم کره مخلوط كنيد، سپس داخل ظرف مخصوص فربریزید. سوپ را داغ داغ کم کم روی زرده و کره بریزید و به هم بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۴۰ درجه قراردهید. بعد از درآوردن از فر، سوپ آماده سرو است.

۱۸. گوجه فرنگي كاري

20 سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (2)

در یک ماهیتابه، چهار پیاز متوسط و ۲ حبه سیر و کمی زنجبیل و نصف یک فلفل چیلی را تفت دهید تا زمانی‏که پیاز نرم و طلایی شود. ادویه‌ها را که شامل زیره و دارچین و پودر كاري است به مواد در حال تفت اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر تفت دهيد، سپس نیم‌کیلو گوجه فرنگی خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنيد. بعد از آنکه گوجه‌ها کمی له شدند، شعله را کم کنید و بگذارید غذا حدود یک ساعت بپزد، سپس ۱۵۰ میلی‌لیتر آب نارگیل را (از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید) با مقداری آب به آن اضافه کنید،اجازه دهید بپزد و کمی آب آن جمع شود.

۱۹. گوجه فرنگي با جو پرك

روغن زیتون و يك سوم فنجان پیاز خرد و سرخ شده را داخل يك تابه بريزيد و روی حرارت قراردهید. ۱ فنجان جوی دو سریا پرک را در تابه بریزید و تفت دهید. ۱ حبه سیر خرد و سرخ شده، نصف سینه مرغ، نمک به ميزان دلخواه و ۵ عدد گوجه فرنگی رنده شده را همراه با- ۱ قاشق چايخوري زردچوبه به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید،سپس ۴ فنجان آب‌جوش و ۳ قاشق گشنيز خردشده را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت پخته و جا بیفتد.

۲۰. سوپ گوجه فرنگي خامه اي

20 سوپ گوجه ای ضد تشنگی در تابستان (2)

۱ عدد سینه مرغ پخته را به صورت نواري خرد کنيد. ۱۰ عدد گوجه فرنگی تازه را هم ریز خرد کنید. حال یک قابلمه متوسط را پر آب کنید و روی گاز قرار دهید، سپس گوجه فرنگی و مرغ و نمک و فلفل سیاه را در آن بریزید. صبر کنید تا جوش بیاید. حالا ۱ لیوان خامه به آن اضافه کنید. از این لحظه تا ۱۵ دقیقه شعله را کم کنید و همین طور با یک قاشق چوبی سوپ تان را هم بزنید. در صورت تمایل سوپ را داخل مخلوط کن ریخته و یکدست و نرم شده سرو کنید.می توانیدبرای تزیین مقداري برگ تازه ریحان و ۱ قاشق خامه روی سوپ بریزید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج