۱۲۰۶۸۲۳
۲۸۸۵۶
۲۸۸۵۶
پ

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران کیست؟

در مرکز فیزیوتراپی شفامهر نزد بهترین متخصص دیسک کمر در تهران با روش های پیشرفته و بدون جراحی دیسک کمر یا همان فتق دیسک کمر را درمان کنید.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران به‌ معنای آن است که پزشک متخصص قادر باشد، دیسک کمر یا همان فتق دیسک کمر را به‌ نحو احسن و در وهله اول بدون نیاز به جراحی برطرف کند. فتق دیسک کمر که ما که در اصطلاح عامیانه به آن دیسک کمر هم می‌ گوییم، عبارت از مشکلی می‌ باشد که در آن بالشتک هایی که لا به‌ لای مهره‌ های ستون فقرات قرار گرفته‌ اند، دچار بیرون‌ زدگی می‌ شوند که امروزه به‌ علت عدم تحرک در افراد بسیار زیادی شایع شده‌ است. بنابراین درمان از آن و یافتن پزشکی حاذق به یکی از دغدغه‌ های افراد مختلف تبدیل‌ شده است. به‌ همین دلیل ما در این مقاله به موضوع بهترین متخصص دیسک کمر در تهران می‌ پردازیم. پس لطفاً تا انتهای این مقاله را با ما همراه بمانید.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران کیست؟

 

فتق دیسک کمر یا ستون فقرات

ستون فقرات یا همان دیسک دارای یک مرکز ژله‌ ای مانند و کاملاً نرم و در بیرون آن دارای بخش سفت تری می‌ باشد. بخش نرم یا ژله‌ مانند را دیسک هسته و بخش بیرونی‌ تر و سفت را آنولوس می‌ گوید. پارگی دیسک یا فشرده شدن دیسک زمانی اتفاق می‌ افتد که مقداری از بخش دیسک هسته از قسمت پاره‌ شده لایه بیرونی و سفت‌ تر از قسمت حلقوی ستون فقرات بیرون می‌ زند. البته فتق دیسک کمر می‌ تواند در قسمت ‌های مختلف ستون فقرات ایجاد و باعث التهاب و تحریک اعصاب مجاور خود نیز بشود و در نتیجه بسته به نقاطی که دیسک فقر در آن‌ جا اتفاق افتاده‌ است، بی‌ حسی، درد و یا ضعف ایجاد شود. اما گاهی اوقات افراد مبتلا به دیسک کمر هیچ‌ گونه نشانه یا دردی ندارند. در بیش تر مواقع برای برطرف کردن این مشکل نیازی به عمل‌ های جراحی نیست، یعنی اگر شما بتوانید افراد حاذق و بهترین متخصص دیسک کمر در تهران را شناسایی کنید، می‌ توانید بدون نیاز به عمل جراحی این مشکل را برطرف کنید. در واقع دیسک به ترکیبی از بافت‌ های هم‌ بند گفته می‌ شود که مهره‌ ها را در کنار یک دیگر نگه می‌ دارد. با بالا رفتن سن ممکن است مرکز دیسک خشک تر شود و کمی از آب خود را از دست بدهد که این خشکی در کنترل فشارهای وارد شده بر ستون فقرات کارایی کم تری خواهد داشت و در نتیجه موجب پارگی در لایه خارجی می‌ شود.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران کیست؟

ویژگی های بهترین پزشک متخصص دیسک کمر در تهران

برای آن که بتوانیم بهترین متخصص دیسک کمر در تهران را معرفی کنیم، باید ویژگی‌ هایی که این افراد برای درمان فتق دیسک کمر در نظر می‌ گیرند را شناسایی کنیم. یعنی پزشکی را می‌ توانیم به‌ عنوان بهترین متخصص دیسک کمر در تهران معرفی کنیم که قادر باشد در کم ترین زمان ممکن و بدون نیاز به عمل جراحی مشکل دیسک کمر را در مراجعه‌ کنندگان برطرف کند. به عبارتی در خصوص دیسک کمر یا همان فتق دیسک کمر یک پزشک حاذق باید این توانایی را داشته باشد که بیمار را از انجام عمل جراحی منع کند و عمل جراحی در واقع آخرین و تنهاترین راه موجود برای درمان دیسک کمر محسوب شود.

چون جراحی دیسک کمر یکی از جراحی‌ های بسیار دشوار محسوب می‌ شود که احتمال عدم بهبود بیمار در این جراحی وجود دارد، یعنی هیچ پزشکی نمی‌ تواند به‌ صورت صد در صد عمل جراحی دیسک کمر را تایید کند. علاوه‌ بر آن که این نوع جراحی پس‌ از انجام شدن نیز نیاز به مراقبت‌ های ویژه و طولانی‌ مدت دارد تا بیمار بتواند به بهبودی کامل دست یابد. بهترین پزشک متخصص دیسک کمر در تهران در واقع پزشکی است که بتواند این مطالب را در مورد بیمار اعمال کند. معمولاً ۸۰ الی ۹۰ درصد از مراجعه‌ کنندگان و مبتلایان به فتق دیسک بدون نیاز به عمل جراحی بهبود می‌ یابند. پزشکان نیز در هفته‌ های اول درمان، جراحی را توصیه نمی‌ کنند و به‌ جای آن درمان را با داروهای مختلف شروع می‌ کنند و در نهایت وقتی عمل جراحی را انجام می‌ دهند که دیسک کمر به هیچ نوع دارویی پاسخ ندهد.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران کیست؟

راه‌ هایی برای درمان دیسک کمر

همان‌ طور که اشاره کردیم، بهترین متخصص دیسک کمر در تهران در واقع متخصصی است که پیش‌ از عمل جراحی راه‌ های مختلف را برای درمان آن در نظر بگیرد. ما در زیر به راه‌ های غیر جراحی اشاره می‌ کنیم.

درمان‌ های غیر جراحی

 اولین مرحله برای مقابله با دیسک کمر درمان‌ های غیر جراحی است که توسط پزشک به بیمار توصیه می‌ شود. معمولاً پزشکان توصیه به استراحت و در کنار آن استفاده از داروهای ضد التهابی دارند. فیزیوتراپی، تزریق استروئید اپیدورال و ورزش‌ درمانی نیز از روش‌ هایی است که پزشکان متخصص دیسک کمر برای مریضان خود تجویز می‌ کنند. البته در مورد استراحت نیز باید طبق دستور پزشک این کار را انجام دهید، چون استراحت بیش‌ از حد و ماندن در رختخواب به مدت طولانی ممکن است باعث ضعیف شدن عضلات و سفتی در مفاصل شود که این خود نیز باعث مانع از انجام فعالیت‌ های مستمر و روزانه می‌ شود.

ضمن آن که بسیاری از متخصصان با استفاده از کمک فیزیوتراپیست‌ ها به بیمار آموزش می‌ دهد که استرس اضافی بر روی ناحیه کمر را کاهش دهد. در واقع هدف از درمان‌ های غیر جراحی، بهبود وضعیت جسمی بیمار و کاهش تحریک عصبی است که این کار برای محافظت برای افزایش عملکرد کلی بدن و محافظت از ستون فقرات انجام می‌ شود. چون بسیاری از بیماران مبتلا به دیسک کمر با رعایت این برنامه‌ ها می‌ توانند با اجرای روش‌ های درمانی توصیه‌ شده توسط پزشکان به زندگی خود بازگردند. روش‌ هایی که به‌ عنوان خط اول برای درمان دیسک کمر توسط پزشک اعمال می‌ شود عبارت هستند از؛ تحریک الکتریکی، کمپرس گرم‌ و سرد و سونوگرافی که این روش‌ ها برای اسپاسم عضلانی و کاهش درد مورد استفاده قرار می‌ گیرند. شروع برنامه ورزشی بهتر و راحت‌ تر نیز به بهبود بیمار کمک می‌ کند. انجام حرکت‌ های کششی نیز به کاهش درد کمک شایان‌ توجهی می‌ کند. حرکات کششی به‌ عنوان تمرینات ابتدایی به بیمار آموزش داده می‌ شود و پس‌ از آن که درد بیمار مقداری کاهش پیدا کرد، تمرینات شدیدتر برای استحکام، بهبود انعطاف‌ پذیری، استقامت و توانایی برای بازگشت به زندگی عادی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. البته این نکته را به یاد داشته باشید که کلیه تمرینات ورزشی باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

بهترین متخصص دیسک کمر در تهران کیست؟

راه‌ های دیگری برای درمان دیسک کمر

علاوه بر درمان های غیر دارویی، درمان های دارویی نیز برای رفع مشکل دیسک کمر وجود دارد که بهترین متخصص دیسک کمر در تهران و یک پزشک حاذق باید بتواند آن را به کار بگیرد تا بیمار به نتیجه مطلوب برسد. در زیر به توضیح این روش نیز می پردازیم.

درمان‌ های دارویی

داروهایی که به‌ عنوان درمان دیسک کمر در نظر گرفته می‌ شوند، معمولاً مسکن یا همان ضد درد هستند. بیش تر در درمان‌ هایی که بر روی ستون فقرات مؤثر هستند، عبارت‌ اند از؛ ناپروکسن، استامینوفن، آسپرین و ایبوپروفن و مواردی از این قبیل است. حتی در صورتی که درد شدید و مداوم باشد، ممکن است پزشک متخصص استفاده از مواد مخدر را برای کوتاه‌ مدت و آرام شدن درد شما تجویز کند و در مواردی نیز شل‌ کننده های عضلانی توسط پزشک تجویز می‌ شود. با این وجود باید سعی کنید که تنها از داروهایی که دکتر آن‌ ها را معرفی می‌ کند، استفاده کنید و از استفاده داروهایی که به تجویز پزشک نیست، جداً خودداری کنید. چون ممکن است باعث عوارضی مانند اعتیاد، خواب‌ آلودگی یا یبوست شود.

برخی داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی نیز عملکردهایی مانند مسکن‌ ها دارند، در نتیجه برای کاهش التهاب و تورم در قسمتی که فتق دیسک اتفاق افتاده‌ است، می‌ توانند مؤثر باشند. البته باید به این نکته توجه کنید که در صورت تجویز داروی ضد التهاب این دارو به معده‌ شما آسیب نزند و برای جلوگیری از این مشکل از مصرف طولانی‌ مدت آن جلوگیری کنید. داروهای کورتیکواستروئید نیز که معمولاً به صورت تزریقی یا خوراکی مورد استفاده قرار می‌ گیرند اثر ضد التهابی دارند و باعث کاهش درد پا و کمر می‌ شوند که البته این نوع داروها نیز می‌ توانند عوارض داشته باشد. آخرین راه پیش‌ از عمل جراحی تزریق اپیدورال است که به‌ معنای تزریق کورتیکواستروئید بین فضای اپیدورال یعنی ناحیه اطراف عصب‌ های نخاعی است که این کار نیز توسط پزشک متخصص صورت می‌ گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج