۱۲۹۸۲۷۰
۳۴۸۳
۳۴۸۳
پ

افزایش حقوق کارگران به کارمندان ربط داده شد؟

معاون وزیر اقتصاد علت عدم افزایش بیشتر حقوق را احتمال خلق نقدینگی و تحمیل تورم از این مسیر عنوان کرد اما این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش حقوق کارگران بخش خصوصی ندارد.

خبرآنلاین: معاون وزیر اقتصاد علت عدم افزایش بیشتر حقوق را احتمال خلق نقدینگی و تحمیل تورم از این مسیر عنوان کرد اما این موضوع ارتباط مستقیمی با افزایش حقوق کارگران بخش خصوصی ندارد.

براساس بودجه سال ۱۴۰۲ حقوق کارکنان و کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش داشته است و بر همین اساس حقوق کارگران نیز بین ۲۱ تا ۲۸ درصد افزایش یافت. با این وجود بسیاری از حقوق بگیران به ویژه بخش کارگری به رقم افزایش حقوق‌ها معترض هستند.

افزایش حقوق کارگران به کارمندان ربط داده شد؟

در همین رابطه و در توضیح علت عدم افزایش بیشتر حقوق‌ها، هادی سبحانیان معاون اقتصادی وزارت اقتصاد گفته است که برخی معتقدند که با افزایش 50درصدی حقوق و دستمزد در سال 1402 وضعیت معیشت مردم بهتر خواهد شد؛ اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، مسئله دولت این است که قدرت خرید مردم را حفظ کند، از طرفی در اقتصادی که رشد سرمایه‌گذاری آن طی یک دهه منفی بوده است و تورم‌های بالایی داشته است نمی‌توان انتظار این را داشت که قدرت خرید مردم حفظ شود.

وی ادامه داده بود که برای حل این مشکل باید تمام تلاشمان این باشد که تورم را کنترل و رشد اقتصادی ایجاد کنیم. اگر بدون اینکه منابعی داشته باشیم و از کانال خلق پول و دست‌اندازی به منابع بانک مرکزی حقوق را اضافه کنیم فقط نقدینگی را افزایش داده‌ایم و این به‌ضرر مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج