اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۲۳۰۱۴
۱ نظر
۲۷۹۶
۱ نظر
۲۷۹۶
پ

در آستانه کنکور، انگار همه چیز دارد از ذهنم پاک می‌شود

دختری ۱۸ ساله هستم. زمان زیادی تا کنکور باقی ‌نمانده و هر لحظه، استرس من بیشتر می‌شود.

زندگی سلام: دختری ۱۸ ساله هستم. زمان زیادی تا کنکور باقی ‌نمانده و هر لحظه، استرس من بیشتر می‌شود. با این ‌که درس‌هایم خوب است، اما مدام احساس می‌کنم که روز کنکور، خراب خواهم کرد و موفق نمی‌شوم. مشکل دیگری هم که دارم، این است که انگار همه چیز دارد از ذهنم پاک می‌شود و درس‌هایی را که خوانده بودم ، فراموش می‌کنم. لطفا راهنمایی ام کنید.

گفته‌اید که درس‌هایم خوب است و این نشان می‌دهد که شما قسمت زیادی از راه را با موفقیت گذرانده‌اید. در این روزهای باقی مانده، استرس زیادی به شما وارد خواهد شد و این تنها مختص شما نیست. توصیه‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنم، می‌تواند تا حدودی از استرس‌تان کم کند.

 مطالعه مباحث جدید توصیه نمی‌شود

باید توجه داشته باشید که در نهایت تا اواسط خردادماه فرصت مطالعه مباحث جدید از هر درس را داشتید و مطالعه مبحث جدید در این روزهای باقی مانده توصیه نمی‌شود.

 خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

فقط به روند مطالعاتی خود بپردازید و به هیچ‌وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، زیرا این کار تنها استرس شما را در این ایام سرنوشت‌ساز دستخوش تغییر خواهد کرد. به خصوص برای شما که استرس بالایی هم دارید، توجه به این نکته ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

 تست‌های زمان‌دار را جدی بگیرید

در این روزهای باقی مانده تا کنکور، حتماً اقدام به زدن تست‌های زمان‌دار کنید. بررسی آزمون‌های زمان‌دار برای دروس عمومی سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش دقت شما در مواجهه با تست‌های دروس عمومی در کنکور سراسری می‌شود. در ضمن در این زمان باقی‌مانده سراغ تست‌های تالیفی نروید و اولویت اول شما، تست‌های ۱۰ سال اخیر باشد. بهترین کار این است با توجه به این‌ که سبک سوالات در تمامی دروس مانند سال‌های گذشته است، تمام تمرکز خودتان را روی سوالات کنکور سراسری بگذارید.

 تفکر فراموشی را جدی نگیرید

گفته‌اید انگار همه چیز دارد از ذهنم پاک می‌شود و درس‌هایی را که خوانده بودم ، فراموش می‌کنم. تفکر فراموشی به علت نزدیکی به کنکور سراسری در ذهن بیشتر داوطلبان وجود دارد و فقط از میزان مطالعه شما می‌کاهد، به استرس‌تان اضافه می‌کند و دچار وسواس در مطالعه می‌شوید و تمامی مباحث را مجدد مطالعه می‌کنید. این کار وقت شما را به شدت خواهد گرفت، بنابراین آن را جدی نگیرید و مدام به خودتان نگویید که دارم مطالب را فراموش می‌کنم. مطمئن باشید اگر این زمان باقی‌مانده را با دقت و با برنامه اصولی مطالعه و جمع‌بندی کنید با نهایت آمادگی ممکن در جلسه آزمون حاضر خواهید شد.

 هر۳ روز، یک بار کنکور بدهید

سه روز در میان در قالب آزمون رسمی از خود امتحان بگیرید. دقت داشته باشید که در این آزمون‌ها شما باید خود را در جلسه کنکور سراسری تصور کنید و با لباس رسمی به آزمون پاسخ دهید و بعد از برگزاری آزمون با دقت جواب‌هایش را بررسی کنید. در ضمن دفترچه سوالات عمومی دیگر گروه‌های آزمایشی را بررسی کنید.  برای این که در دروس عمومی جهش بزرگی داشته باشید، سوالات عمومی گروه‌های دیگر را از خود آزمون بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Sarcolin

      این کنکورم اگه تموم میشد ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج