۱۳۳۲۲۱۷
۲۲۰۹
۲۲۰۹
پ

علائمی ساده که باور نمی‌کنید نشانه فشار خون بالا باشد

کنترل و تحت نظر قرار دادن فشار خون اهمیت زیادی در سلامت و طول عمر انسان داشته و به طور خاص فشار خون بالا یکی از عوامل زمینه ساز سکته های قلبی و مغزی است. به همین دلیل بررسی نشانه های مخفی فشار خون و علائم هشدار دهنده ای که باید جدی گرفته شوند بسیار مهم است.

سینا پرس: کنترل و تحت نظر قرار دادن فشار خون اهمیت زیادی در سلامت و طول عمر انسان داشته و به طور خاص فشار خون بالا یکی از عوامل زمینه ساز سکته های قلبی و مغزی است. به همین دلیل بررسی نشانه های مخفی فشار خون و علائم هشدار دهنده ای که باید جدی گرفته شوند بسیار مهم است.

به گفته متخصصین، برخی از مهمترین علائم فشار خون که نشان می دهد فرد باید از کمک های داروئی و پزشکی استفاده کند عبارتند از:

تنگی نفس: تنگی نفس می تواند به دلیل مشکلات ریوی یا قلبی باشد، اما گاهی اوقات می تواند بر اثر فشار خون ایجاد شده و در این شرایط باید از طریق  بررسی های پزشکی علت خاص آن را مشخص کرد.

عرق کردن پاها: عرق کردن پاها می تواند از علائم هشدار دهنده وجود همزمان فشار خون بالا و دیابت باشد. اگرچه بسیاری از افراد با مشکلاتی در تعریق روبرو هستند، اما افراد مبتلا به دیابت می توانند با مشکلات مهم تری در این زمینه روبرو شوند. به گزارش سیناپرس، به طور کلی دو نوع تعریق وجود دارد که فرد مبتلا به دیابت و دارای فشار خون بالا ممکن است آن را تجربه کند و در این شرایط توصیه می شود حتما به پزشک مراجعه کنید.

تعریق شبانه: تعریق شبانه یکی از نشانه های هشدار دهنده فشار خون بالا است. در این میان برخی مواقع تعریق محدود به نواحی صورت و گردن بوده و در اثر غذا ایجاد می شود و این نوع از تعریق عمدتاً به دلیل پایین بودن گلوکز خون در طول شب ایجاد می شود.

اختلال در خواب: آپنه انسدادی خواب یکی از نشانه های فشار خون بالا است که بر اثر آن فرایند تنفس در هنگام خواب به طور مکرر متوقف می شود. به باور پزشکان، یکی از دلایل این اختلال، ترکیب فشار خون و دیابت با هم است. به گزارش سیناپرس، بنابراین می توان گفت که داشتن خواب مناسب و راحت به طور غیرمستقیم با فشار خون بالا و دیابت ارتباط دارد.

سردرد: سردرد  یکی از نگران کننده ترین نشانه های فشار خون محسوب می شود. با این حال، برخی از افراد از سردرد شکایت کرده اند در حالی که علائم دیگر فشار خون را نشان می دهند. بنابراین، فردی که سردرد دارد باید فشار خون خود را چک کند.

خستگی مزمن: فشار خون بالا و دیابت می تواند منجر به بروز اختلال در تبدیل گلوکز خون به انرژی شود. علاوه بر این، فشار خون بالا می تواند به طور مستقیم با خستگی و ضعف مرتبط باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج