۱۳۴۳۷۱۰
۲۰۱۵
۲۰۱۵
پ

از کجا بدانیم آب بدن‌مان کم شده؟

کلید حفظ سلامت در گرمای شدید تابستان، آب‌رسانی به بدن یا هیدراته کردن آن است. کارشناسان می‌گویند راه‌‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها متوجه می‌شوید بدن‌تان به اندازه کافی آب دریافت نکرده است

خراسان: کلید حفظ سلامت در گرمای شدید تابستان، آب‌رسانی به بدن یا هیدراته کردن آن است. کارشناسان می‌گویند راه‌‌هایی وجود دارد که از طریق آن‌ها متوجه می‌شوید بدن‌تان به اندازه کافی آب دریافت نکرده است. سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخته است. دکتر فیلیپ دیویس، توضیح می‌دهد: «بدن برای رسیدن به بهترین عملکرد خود، به آب رسانی مناسب نیاز دارد. با هیدراته کردن یا آب رسانی بدن و پرهیز از کم‌آبی، می‌توانید دمای بدنتان را به بهترین شکل ممکن تنظیم و از ابتلا به عفونت‌ها پیشگیری کنید. آب رسانی مناسب بدن همچنین مواد مغذی را به سلول‌ها می‌رساند و حتی موجب بهبود کیفیت خواب می‌شود.» در ابتدا مهم است که به تفاوت کم‌آبی بدن و تشنگی پی‌ ببریم. کارشناسان مختلفی به این سوال پاسخ داده‌اند. از نشانه‌های کم‌آب شدن بدن، خشکی دهان و لب‌هاست. ترک‌خوردگی لب‌ها هم می‌‌تواند از نشانه‌های کم‌آبی بدن باشد، البته نشانه‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شوند. با وجودی که مردم «تشنگی» را با «کم‌آبی» بدن اشتباه می‌گیرند، حالت دوم وضعیت ناخوشایندی است و عواقب جدی به دنبال دارد. کم‌آبی بدن یا همان دهیدراته شدن به عوامل بسیاری بستگی دارد. مواردی مانند ننوشیدن آب کافی، تعریق بیش از حد و فعالیت در هوای گرم، همچنین مصرف نمک زیاد، ویروس‌های گوارشی معده و روده و شرایطی مانند دیابت از دلایل کم‌آبی بدن محسوب می‌شوند. علایم اولیه‌ای که نشان می‌دهد باید نوشیدن آب را افزایش دهیم عبارتند از: کاهش ادرار و تیره شدن آن و همچنین احساس سردرد و سرگیجه.کم‌آبی بدن درجات مختلفی دارد. وقتی کمبود آب در بدن تشدید می‌شود نشانه وضعیت خطرناک است که با این موارد مشخص می‌شود: تنفس غیرطبیعی، ضربان نبض بالا، بی‌حالی و فشار خون پایین. توصیه‌های پزشکی تاکید می‌‌کند: «اگر بیرون از خانه و در گرما کار می‌کنید، هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ۸ اونس آب بنوشید که تقریبا معادل یک لیتر آب در ساعت است.» 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج