۱۳۵۹۷۸۲
۱۴۷۲
۱۴۷۲
پ

راه حل یک امام جمعه برای کاهش خلاف در جامعه

امام جمعه‌ی کرج با انتقاد از «عدم پخش اذان از مساجد» می‌گوید: در شهر کرج هنگام اقامه نماز بسیاری از مساجد اذان را از بلندگوها پخش نمی‌کنند در حالی که همین پخش اذان می‌تواند برای افراد بزهکار بازدارنده باشد و خلاف‌ها در جامعه کمتر شود و امنیت داخل شهر بهتر ایجاد شود.

ایسنا: امام جمعه‌ی کرج با انتقاد از «عدم پخش اذان از مساجد» می‌گوید: در شهر کرج هنگام اقامه نماز بسیاری از مساجد اذان را از بلندگوها پخش نمی‌کنند در حالی که همین پخش اذان می‌تواند برای افراد بزهکار بازدارنده باشد و خلاف‌ها در جامعه کمتر شود و امنیت داخل شهر بهتر ایجاد شود.

 آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ مهرماه کرج، با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: بر اساس آموزه‌های دینی مهمترین امنیت در اسلام حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی است و شهدای امنیت نه تنها برای حفظ جان شهروندان از جان خود گذشته‌اند بلکه به خاطر حفظ کیان دین و ارزش‌های دینی هم جانفشانی کرده‌اند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: دشمن برای آسیب زدن به باورهای دینی و تضعیف ارزش‌ها با نفوذ به هر اقدامی دست می‌زند. مراکز دینی در همه کشورها محلی برای عبادت خدا است که همین موضوع موجب کاهش بزهکاری می‌شود و علت بلند ساخته شدن مراکز عبادت این است که شهروندان با دیدن این مراکز بر امور روزانه خود کنترلی داشته باشند، اما متاسفانه در پیشگیری از بلند مرتبه سازی در کنار مراکز مذهبی در برخی محله‌ها و شهرها رعایت نمی‌شود. مثلاً در شهر کرج هنگام اقامه نماز بسیاری از مساجد اذان را از بلندگوها پخش نمی‌کنند در حالی که همین پخش اذان می‌تواند برای افراد بزهکار بازدارنده باشد و خلاف‌ها در جامعه کمتر شود و امنیت داخل شهر بهتر ایجاد شود.

 

 

امام جمعه کرج ادامه داد: همان گونه که نظام آفرینش برای دفع آفت‌ها و میکروب‌های داخلی در بدن برخی اندام‌ها را ایجاد کرده و برای دفع آفت‌های خارجی انسان می‌تواند از علم و دانش استفاده کند جامعه هم به همین شکل است. برای حفظ سلامتی جامعه نیروی انتظامی نقش دفع آفت‌ها و تهدیدات داخلی را برعهده دارد و ارتش و سپاه هم نقش دفع آفات خارجی را برعهده دارند بنابراین وجود نیروهای مسلح برای حفظ کیان و ارزش‌های جامعه لازم و ضروری است.

خطیب جمعه کرج همچنین با اشاره روز وقف گفت: امروز با توجه به نیازهای جامعه موضوعات وقف نیز باید تغییر کند از جمله: آب، فعالیت دانش بنیان ها، موضوعات فرهنگی و مراکز دینی.

وی همچنین با تبریک روز روستا و عشایر گفت: عشایر کشور همیشه در همه مسائل سیاسی و اجتماعی حضور فعال داشته اند به ویژه در چهار دهه اخیر که ۱۱۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند؛ و در حال حاضر به عنوان پدافند غیرعامل در حفظ امنیت مرزها فعال هستند و در تامین امنیت غذایی نقش مستقیمی دارند که به همین دلیل باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج