۱۳۷۲۶۸۷
۲۵۹
۲۵۹
پ

رپورتاژ آگهی

انواع مدل های ارتودنسی نامرئی و هزینه آن

در این راستا، یکی از روش ‌های محبوب و جذاب در زمینه ارتودنسی، استفاده از مدل‌ های نامرئی می ‌باشد. در این نوشته ما به بررسی انواع مدل‌ های ارتودنسی نامرئی و هزینه‌ های مرتبط با آنها می ‌پردازیم.

انواع مدل های ارتودنسی نامرئی و هزینه آن

آیا تا به حال به دنبال راهی برای بهبود ظاهر و سلامت دندان‌ های خود بوده ‌اید؟ آیا به این فکر کرده اید که چگونه می ‌توانید از ارتودنسی بهره ‌مند شوید در حالیکه دیگران متوجه درمان ارتودنسی شما نشوند؟ آیا این مساله که ارتودنسی بر روی دندان های شما نمایان است و ظاهری نامناسب دارد شما را از درمان منصرف کرده است؟ در این راستا، یکی از روش ‌های محبوب و جذاب در زمینه ارتودنسی، استفاده از مدل‌ های نامرئی می ‌باشد. در این نوشته ما به بررسی انواع مدل‌ های ارتودنسی نامرئی و هزینه‌ های مرتبط با آنها می ‌پردازیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی یا invisible orthodontics یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های ارتودنسی می ‌باشد. در این روش، دستگاه ‌های ارتودنسی به شکل شفاف و نامرئی طراحی شده ‌اند، به ‌طوری که اثر آنها بر دندان ‌ها به چشم نمی‌ آید. تقسیم‌ بندی ارتودنسی به دو دسته نامرئی و معمولی، از جمله شاخص ‌هایی است که در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

ارتودنسی نامرئی به‌خصوص در بین افراد بالغ مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. افراد بزرگسال به دلایل مختلف، ترجیح می‌ دهند که دستگاه‌ های ارتودنسی بر دندان ‌های ‌شان قابل مشاهده نباشد. یکی از مزایای اصلی این نوع ارتودنسی، نمایان نبودن آن در حین استفاده است. البته، مهم است توجه داشت که استفاده از این روش برای همه افراد مناسب نیست و نیاز به معاینه تخصصی توسط ارتودنتیست دارد.

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی به دلیل تقاضای فراوان افراد بزرگسال، به یکی از روش‌ های معمول در مطب‌ های ارتودنسی تبدیل شده است. از جمله انواع ارتودنسی نامرئی، می‌ توان به ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با مواد همرنگ و ارتودنسی با پلاک‌ های شفاف اشاره کرد. تفاوت اساسی میان این سه نوع ارتودنسی در امکان حذف آنها است. به عبارت دیگر، می ‌توانید ارتودنسی با پلاک شفاف را از دهان خارج کنید. اما دو نوع دیگر قابلیت حرکت و جا به جا شدن توسط خود فرد را ندارند و در دسته ارتودنسی ثابت قرار می ‌گیرند.

ارتودنسی نامرئی لینگوال

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت ‌های لینگوال، سیم ‌های ارتودنسی به سطح پشتی دندان ‌های فک بالا و پایین چسبانده می ‌شوند. متخصصان ارتودنسی به طور معمول توصیه نمی ‌کنند از ارتودنسی لینگوال استفاده شود. این نوع ارتودنسی به دلیل فضای بیشتری که اشغال می‌ کند و همچنین مزاحمتی که برای زبان ایجاد می ‌کند، به طور رایج مورد استقبال قرار نمی‌ گیرد. به همین دلیل، متخصصان ارتودنسی روش ‌های دیگر ارتودنسی نامرئی را به بیماران توصیه می ‌کنند.

انواع مدل های ارتودنسی نامرئی و هزینه آن

ارتودنسی نامرئی با پلاک‌های شفاف

در روش ارتودنسی نامرئی با استفاده از پلاک‌ های شفاف، از دستگاه ‌های بسیار شفاف جهت ردیف کردن دندان ‌ها استفاده می‌ شود. تعیین اینکه آیا می ‌توان از این پلاک ‌های نامرئی شفاف استفاده کرد یا خیر، به وسیله متخصص ارتودنسی در هنگام معاینه بیمار مشخص می ‌شود.

در صورتی که بیمار نیاز به ارتودنسی نامرئی با پلاک ‌های شفاف داشته باشد، باید هر دو هفته یا هر سه هفته یکبار این پلاک‌ های نامرئی شفاف توسط بیمار تعویض شوند. با توجه به شفافیت بالای این پلاک‌ ها، در هنگام صحبت کردن، آنها قابل مشاهده نیستند و امروزه تقاضا برای استفاده از ارتودنسی نامرئی با پلاک‌ های شفاف به شدت افزایش یافته است.

ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان، از براکت ‌های بسیار شفاف و همرنگ با دندان‌ ها استفاده می ‌شود که از پلاستیک یا سرامیک ساخته شده ‌اند. این روش درمانی بسیار کارآمد است و به دلیل استفاده از براکت ‌های شفاف و هماهنگ با رنگ دندان، برای اصلاح هر نوع ناهنجاری مناسب می‌ باشد.

این روش ارتودنسی دارای استحکام و زیبایی بالایی است و هیچ مشکلی برای زبان یا گفتار بیمار ایجاد نمی‌ کند. از این روش می‌ توان به ‌طور گسترده برای بهبود استحکام و زیبایی دندان‌ ها استفاده نمود.

ارتودنسی نامرئی بدون سیم

نوعی از سیستم‌ های الاینر تراپی برای مرتب نمودن دندان‌ ها با استفاده از ردیف‌کننده ‌های بدون سیم وجود دارد که با بهره ‌گیری از تکنیک ‌های پیشرفته در حوزه ارتودنسی، امکان تصحیح دندان‌ های نامرتب را فراهم می ‌کند. در این روش، با بهره‌ گیری از تکنولوژی CAD/CAM، یک سری ردیف‌ کننده دندانی بدون سیم و ساخته شده با استفاده از پلاک ‌های شفاف که به ‌طور اختصاصی برای هر بیمار طراحی می ‌شود، برای درمان هر فرد به‌کار گرفته می‌ شود. این فرآیند طراحی و ساخت کامپیوتری، بر اساس برنامه درمان تخصصی ارتودنسی، انجام می ‌شود.

انواع مدل های ارتودنسی نامرئی و هزینه آن

کدام نوع ارتودنسی نامرئی بهتر است؟

توصیه متخصص ارتودنسی، بستگی به نوع ناهنجاری دندانی، وضعیت فیزیکی و شرایط هر بیمار دارد. به علت نیاز به مراقبت دقیق، ارتودنسی ثابت لینگوال معمولا به بیماران جوان تر که دقت کمتری دارند توصیه نمی ‌شود. این نوع ارتودنسی لینگوال با خطر شکستگی مواجه بوده و تمیز کردن آن نسبت به انواع دیگر ارتودنسی ثابت دشوارتر است. همچنین، استفاده از ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف نیازمند همت و تعهد بیمار در استفاده منظم است.

بین انواع ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی با براکت‌ های سرامیکی همرنگ دندان بهترین و موثرترین گزینه به‌ نظر می ‌رسد. این نوع ارتودنسی، باعث سرعت بخشیدن به روند درمان نسبت به دیگر انواع ارتودنسی نامرئی می ‌شود. اگرچه مقاومت و استحکام آن کمتر از ارتودنسی ثابت با سیم و براکت ‌های فلزی است.

قیمت و هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی یکی از مسائل اساسی است که از اهمیت بسیار برخوردار می ‌باشد. عوامل متعددی در تعیین هزینه ارتودنسی نامرئی دخیل هستند، از جمله:

1.   شدت ناهنجاری دندان (میزان حاد بودن مشکل)

2.   تعداد فک ‌های مشمول درمان (یک یا دو فک)

3.   مدت زمان مورد نیاز برای درمان ارتودنسی نامرئی

4.   نیاز به لوازم و دستگاه‌ های اضافی در ارتودنسی نامرئی

قیمت ارتودنسی نامرئی به طور کلی معمولا بیشتر از دیگر انواع ارتودنسی است، این امر به خاطر آن است که این نوع ارتودنسی ابتدا در کشورهایی چون کانادا شکل گرفته است. با این حال، در برخی موارد، شاهد تولید برخی از انواع ارتودنسی نامرئی در کشور ایران نیز هستیم که ممکن است هزینه مقرون به صرفه‌ تری را برای شما به دنبال داشته باشد.

جمع بندی

ارتودنسی نامرئی، یک روش مدرن و جذاب برای اصلاح ناهنجاری ‌های دندانی است که از براکت ‌ها و سیم ‌های نامرئی استفاده می کند. این روش، با استفاده از پلاک‌ های شفاف یا براکت ‌های همرنگ دندان، بدون تأثیر بر ظاهر زیبایی و راحتی بیمار، به بهبود استحکام و ترتیب دندان‌ ها می ‌پردازد. هزینه ‌های بیشتر این روش نسبت به سایر روش ها، از جمله عوامل مهم هنگام انتخاب آن می‌ باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج