اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۱۹۵
۵۲۷
۵۲۷
پ

زندانی که از قاتلان و آدم‌ربایان، هنرمند می‌سازد!

یکی از مقامات ارشد زندان به خبرگزاری فرانسه گفت: درگیر کردن آن‌ها در کار‌های سازنده به نوعی آن‌ها را صیقل می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا درباره گذشته خود فکر کنند، چه جنایت، چه گناه یا چه تخلفی از قانون مرتکب شده اند.

فرارو: زندان کراچی با نقاشی‌های دیواری از زندگی روستایی پاکستان تزئین شده است. این نقاشی‌ها را زندانیانی که در حال گذران دوران محکومیت به جرم قتل و آدم‌ربایی هستند، ترسیم می‌کنند.

در این زندان زندانیان استعداد‌های خود را در هنر و موسیقی کشف می‌کنند. به گفته روسای زندان، برخی از زندانیان توانسته‌اند آثار خود را به قیمت چند هزار دلار بفروشند.

زندان دوران استعمار کراچی با نقاشی‌های دیواری از زندگی روستایی پاکستانی تزئین شده است که توسط قاتلان و آدم ربایان نقاشی شده است.

به گفته روسای زندان، یک برنامه هنری و موسیقی توانبخشی باعث شده است که برخی از زندانیان آثار خود را به قیمت چند هزار دلار در نمایشگاه‌هایی که توسط شورای هنر‌های محلی حمایت می‌شود، فروخته اند.

محمد ایجاز یکی از این زندانیان به خبرگزاری فرانسه گفت: قبل از زندانی شدن، زندگی برای من بدون مسئولیت و ناپختگی بود. اما من از زمانی که زندانی شدم معنای واقعی زندگی را پیدا کردم. آن‌ها به ما یاد داده‌اند که زندگی پر از رنگ است و خود رنگ‌ها حرف می‌زنند.

وی که از ارائه جزئیات در مورد محکومیت خود بر اساس قانون جزایی که مربوط به آدم ربایی است، خودداری می‌کند، می‌گوید که تقریباً نیمی از محکومیت ۲۵ ساله خود را پشت سر گذاشته است.

این فرد علیرغم حبس شدن، مبالغ هنگفتی را از هنر خود که اسب‌ها را به تصویر می‌کشد، به دست آورده است و با این پول‌ها مادرش را برای زیارت به مکه فرستاده و برای خواهرش عروسی گرفته است.

این مرد ۴۲ ساله که اکنون به زندانیان دیگر آموزش می‌دهد، گفت: در ابتدا خانواده ام باور نمی‌کردند که من هنرمند شده ام. وقتی ما را در نمایشگاه دیدند، خوشحال شدند.

این برنامه هنری در سال ۲۰۰۷ در زندان مرکزی کراچی راه اندازی شد و هدف آن اصلاح زندانیان با محکومیت طولانی مدت یا محکومان به اعدام است.

زندانیان همچنین می‌توانند زبان‌هایی مانند عربی، انگلیسی یا چینی و همچنین گلدوزی و منجوق دوزی را بیاموزند.

یکی از مقامات ارشد زندان به خبرگزاری فرانسه گفت: درگیر کردن آن‌ها در کار‌های سازنده به نوعی آن‌ها را صیقل می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا درباره گذشته خود فکر کنند، چه جنایت، چه گناه یا چه تخلفی از قانون مرتکب شده اند.

وی اظهار کرد: هر هنری که در کانون اصلاح و تربیت تولید می‌شود، در واقع دارایی زندانیان است و هر درآمدی که از فروش این محصولات به دست می‌آید، متعلق به آن زندانیان است.

زندان‌های سرتاسر پاکستان اغلب به‌طور خطرناکی مملو از دسترسی محدود به آب، سرویس‌های بهداشتی و غذا هستند، اما زندان‌های مرکزی در شهر‌های بزرگ معمولا بودجه بهتری دریافت می‌کنند.

سارا بلال، مدیر اجرایی پروژه عدالت پاکستان، گفت: تلاش برای بازپروری زندانیان باید در رأس امور قرار گیرد، هدف مجازات‌های کیفری کمک به آن‌ها برای تبدیل شدن به شهروندان بهتر است.

زندانی که از قاتلان و آدم‌ربایان، هنرمند می‌سازد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج