۱۴۰۰۱۰۸
۶۹۸
۶۹۸
پ

پیکر ناوالنی به مادرش تحویل داده شد

سخنگوی الکسی ناوالنی،‌ مخالف سرشناس حکومت روسیه که در زندانی در نزدیکی قطب شمال درگذشت، اعلام کرد پیکر او به مادرش تحویل داده شد.با وجود این فشارها مادر ناوالنی می‌خواهد مراسم تدفین فرزندش به شکل «عمومی» برگزار شود تا حامیانش بتوانند با او وداع کنند.

انتخاب: سخنگوی الکسی ناوالنی،‌ مخالف سرشناس حکومت روسیه که در زندانی در نزدیکی قطب شمال درگذشت، اعلام کرد پیکر او به مادرش تحویل داده شد.با وجود این فشارها مادر ناوالنی می‌خواهد مراسم تدفین فرزندش به شکل «عمومی» برگزار شود تا حامیانش بتوانند با او وداع کنند.

سخنگوی الکسی ناوالنی،‌ مخالف سرشناس حکومت روسیه که در زندانی در نزدیکی قطب شمال درگذشت، اعلام کرد پیکر او به مادرش تحویل داده شد.

کیرا یارمیش روز شنبه ۵ اسفند در شبکه ایکس (توئیتر سابق) این خبر را اعلام کرد و از همه کسانی که خواستار تحویل پیکر آقای ناوالنی شده بودند، تشکر کرد.

مقام‌های روسیه پیکر این رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین را تا ۹ روز بعد از مرگ او نگه داشتند و از تحویل آن به خانواده‌اش خودداری کردند.

یولیا ناوالنایا، اقتصاددان و همسر الکسی ناوالنی، ساعاتی پیش‌تر گفته بود که عدم تحویل پیکر این مخالف سرشناس کرملین به خانواده‌اش با دستور شخص رئیس جمهور روسیه صورت گرفته است.

او در یک پیام ویدئویی که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، شخصا دستور داده است که پیکر منتقد سرشناس او با وجود گذشت ۹ روز از [اعلام] مرگش تحویل داده نشود.»

او اضافه کرد که عدم تحویل جنازه همسرش «توسط یک بازپرس در سالِخارد تنظیم نشده و پوتین همه این‌ها را هدایت می‌کند.»

بنا بر اعلام خانواده الکسی ناوالنی، آن‌ها برای تحویل گرفتن پیکر او به‌شدت تحت فشار هستند و تهدید شده‌اند.

لودمیلا ناوالنایا، مادر الکسی ناوالنی، پیشتر اعلام کرده بود که در مراجعه به زندان شهر سالخارد در سیبری، در حاشیه قطب شمال، پیکر بی‌جان پسرش را دیده، اما مسئولان زندان تلاش کردند از او «باج» بگیرند و «برای مکان و زمان دفن الکسی شروطی تعیین کنند.»

یولیا، همسر الکسی ناوالنی، در ویدئوی تازه خود خطاب به ولادیمیر پوتین می‌گوید: «تو وقتی که زنده بود شکنجه‌اش کردی، حالا هم که مرده است شکنجه‌اش می‌کنی.»

مادر ناوالنی گفته بود که مقامات زندان تهدید کرده‌‌اند که اگر او با تشییع جنازه «مخفیانه» فرزندش موافقت نکند، پیکر این منتقد پوتین را «در محوطه زندان دفن خواهند کرد.»

او همچنین گفته بود که بازرسان «در چشم‌های من نگاه کردند و گفتند اگر با خاک‌سپاری مخفیانه موافقت نکنم، بلایی سر پیکر پسرم می‌آورند.»

با وجود این فشارها مادر ناوالنی می‌خواهد مراسم تدفین فرزندش به شکل «عمومی» برگزار شود تا حامیانش بتوانند با او وداع کنند.

خبر مرگ الکسی ناوالنی، حقوقدان، سیاستمدار و منتقد سرشناس پوتین، در ۴۷ سالگی روز ۲۷ بهمن به‌ طور رسمی اعلام شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج