۱۴۰۵۳۷۲
۱۳۴
۱۳۴
پ

رپورتاژ آگهی

آیا تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال کافی است؟

در ادامه مقاله جهت بررسی دقیق‌تر این مطلب که آیا تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال کافیست یا خیر، با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر افراد بسیاری با بازار کریپتوکارنسی آشنا شده و ضمن فعالیت در آن، به این نوع سرمایه‌گذاری علاقه‌مند شده‌اند. لازمه حضور و معامله در این بازار، شناخت و آگاهی کافی از انواع ابزارهای وابسته به آن و یاری گرفتن از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است. به‌طور مثال استفاده از تحلیل بنیادی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم برای تصمیم‌گیری در خرید ارز دیجیتال باشد.

از دیرباز از انواع تحلیل‌ها برای بررسی افت‌وخیز قیمت‌ها، چه در بازارهای مالی سنتی و چه در شکل پیشرفته آن مانند بورس اوراق بهادار که شباهت زیادی به بازار ارز دیجیتال دارد، استفاده می‌شد. به‌بیان ساده‌تر جهت بررسی قیمت‌ ارزها، آگاهی از انواع روش‌های تحلیل، امری ضروری است. در ادامه مقاله جهت بررسی دقیق‌تر این مطلب که آیا تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال کافیست یا خیر، با ما همراه باشید.

آیا تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال کافی است؟

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

یکی از روش‌های تحلیل و بررسی شرایط یک ارز دیجیتال، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال نام دارد که تمرکز اصلی آن، تعیین ارزش ذاتی ارز دیجیتال است. این تحلیل دقت دارد که رمز ارز مورد نظر، بیشتر یا کمتر از ارزش واقعی خود، ارزش‌گذاری نشده باشد. لازم به ذکر است که فاندامنتال پایه اساسی، جهت پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال است. برای این کار ابتدا قیمت مورد انتظار ارز را با قیمت فعلی آن مقایسه می‌کنند. چنانچه قیمت فعلی رمز ارز عدد بالاتری باشد، می‌توان گفت که کوین مورد نظر بیش‌ازحد ارزش‌گذاری شده است. اگر قیمت فعلی کمتر از قیمت مورد انتظار باشد، با گذر زمان ارزش آن بالاتر می‌رود. در روش بنیادی و کسب آگاهی در این زمینه، می‌توان به چشم‌اندازی از قیمت آینده ارزهای دیجیتال دست یافت.

برخی از مزایای تحلیل بنیادی عبارت‌اند از:

  • مؤثر در فهم و درک کلی بازار کریپتو جهت خرید ارز دیجیتال
  • بهترین روش جهت سرمایه‌گذاری، به‌خصوص سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت
  • به‌کارگیری عوامل بنیادی برای پیش‌بینی ارزش انواع ارزهای محبوب

منابعی که تحلیل فاندامنتال برای خرید ارز دیجیتال ارائه می‌دهد

برای تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، فارغ از توجه به اهداف یک پروژه و تیم توسعه‌دهنده آن، نیاز به منابع و اطلاعات گوناگون است. این منابع برای انجام معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال نقش به‌سزایی دارند. هرچند بهترین منبع برای تحلیل بنیادی یک ارز دیجیتال وایت پیپر پروژه و سایت اصلی آن است؛ اما برای دسترسی به اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت‌های مختص آن‌ها مانند کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) و کوین گکو (Coingecko) نیز مراجعه کنید. علاوه‌بر موارد و منابع ذکر شده، منابع دیگری برای این نوع تحلیل وجود دارد که تقریبا ناشناخته‌اند. در ادامه با معرفی برخی از آن‌ها با ما همراه باشید.

سنتیمنت (Santiment)

سایت تحلیل سنتیمنت، با داده‌های کامل برای تحلیل آنچین (On-Chain)، اطلاعات کاملی در قالب نمودار برای تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اطلاعات ارائه‌شده توسط این سایت شامل فعالیت نهنگ‌ها، مارکت کپ، تراکنش‌ها و کارمزد آن‌هاست. لازم به ذکر است که سایت سنتیمنت در بخش Insight به کاربران خود این امکان را می‌دهد که تحلیل‌های خود را به نمایش بگذارند تا کاربران دیگری که تمایل به خرید ارز دیجیتال دارند، از آن‌ها استفاده کنند.

آیا تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال کافی است؟

لونار کراش (Lunar Crush)

این سایت نیز منبع بسیار خوبی برای بررسی پروژه‌های مختلف، به‌خصوص از نظر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. در بررسی برخی پروژه‌ها مانند میم کوین‌ها، بررسی اطلاعات جامعه طرفداران رمزارز موردنظر و فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ ازاین‌رو لونار کراش بسیار کارآمد خواهد بود. با مراجعه به صفحه اختصاصی هر ارز دیجیتال در این سایت، می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی از فعالیت کاربران، فیک بودن اکانت‌ها و اینفلوئنسرهای حامی پروژه بیابید.

آی‌سی‌او دراپز (Icodrops)

این سایت منبع خوب موثقی جهت کشف پروژه‌های جدید بازار کریپتوکارنسی و روند خرید ارز دیجیتال است. همچنین در آی‌سی‌او دراپز با ورود به صفحه هر پروژه، اطلاعاتی در ارتباط با سرمایه‌گذاران، رودمپ و اعضای تیم به‌دست خواهید آورد. بیشتر تحلیلگران فاندامنتال از این سایت برای کشف پروژه‌های قوی و کمتر شناخته‌شده بهره‌گیری می‌کنند.

کوین مارکت کال (CoinmarketCal)

یکی از مواردی که برای یک تحلیلگر بنیادی بسیار حائز اهمیت است، آگاهی از به‌روزرسانی‌های پیشروی پروژه‌هاست. سایت معتبر کوین مارکت کال به‌صورت اختصاصی به درج تاریخ دقیق به‌روزرسانی‌ها و تاریخ اجرای آن‌ها می‌پردازد. برخی از اطلاعات ارائه‌شده در آن توسط اعضای تیم پروژه‌ها در این سایت قرار می‌گیرد که اعتبار این اخبار را به مراتب بالاتر می‌برد.

روش‌های مختلف تحلیل ارز دیجیتال

باتوجه‌به منابع ذکرشده برای تحلیل بنیادی، این روش، روشی بسیا مؤثر جهت خرید ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. البته روش‌های متنوعی جهت تحلیل ارزهای دیجیتال وجود دارد که همگی نیازمند کسب دانش هستند تا با کاهش ریسک معاملات، فرصت مناسب جهت ورود یا خروج از بازار ایجاد کنند. برای خرید ارز دیجیتال توجه و به‌کارگیری تحلیل بنیادی بسیار کارآمد و مؤثر است؛ ولی کافی نیست. بهتر است برای حفظ ثبات خود در بازار، عملکرد حرفه‌ای و کسب سود بیشتر، حتما از انواع تحلیل‌ها مانند تحلیل تکنیکال، سنتیمنتال و روش‌های دیگر استفاده کنید و موقعیت خود را به‌طور مداوم به‌روزرسانی کنید.

نحوه عملکرد افراد باتجربه در بازار ارز دیجیتال در سراسر دنیا، خود بهترین گزینه جهت حرفه‌ای‌تر شدن تازه واردهاست. البته اگر به تازگی وارد بازار شده و اطلاعاتی دررابطه‌با این افراد در دسترس ندارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که با استفاده از اطلاعات ارائه‌شده، تحلیل خرید ارز دیجیتال داشته باشید.

آیا تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال کافی است؟

ارائه تحلیل ارزهای مختلف توسط صرافی ارز دیجیتال

در این مقاله درجهت موفقیت در خرید ارز دیجیتال و کسب سود فراوان، با انواع روش‌های تحلیل اصولی آشنا شدیم و به معرفی دقیق هریک پرداختیم. به گفته مقاله بررسی ۲ نوع تحلیل کاربردی برای خرید ارز دیجیتال کلیه این روش‌ها به نوعی جهت کاربردی متفاوت در اکوسیستم بلاکچین ایجاد شده‌اند که آگاهی از آن‌ها بی‌ضرر نیست؛ چراکه با بالا رفتن اطلاعات و نحوه عملکرد صحیح در این بازار، سرمایه افراد رشد می‌کند و آن‌ها مسیر موفقیت را راحت‌تر طی خواهند کرد. امروزه بسیاری از کاربران به کسب اطلاعات در این زمینه پرداخته‌اند و به این نوع سرمایه‌گذاری رو آورده‌اند.

لازم به ذکر است که مطالب ذکرشده نه به‌عنوان تبلیغ و ایجاد تمایل برای خرید ارز مربوطه، بلکه تنها جهت اطلاع‌رسانی و آشنایی علاقمندان با روش‌های مختلف تحلیل ارائه شده است؛ زیرا روش صحیح این است که هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود تا از بروز خطاهای احتمالی و ایجاد ضرر جلوگیری به عمل آید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج