۱۳۳۱۸۰۴
۳۶۲۱
۳۶۲۱
پ

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو ارزش خرید دارد؟

آینده سکه شیبا اینو چگونه است؟ آیا با این همه فراز و نشیب، توکن SHIB هنوز ارزش افزودن به سبد ارز‌های دیجیتال را دارد؟ در چند سال اخیر یک میم‌کوین به نام شیبا توانست از تعداد زیادی پروژه بلاک چینی قدرتمند و آینده‌دار بهتر عمل کرده و سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهد.

 

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو ارزش خرید دارد؟

از این رو توجه سرمایه‌گذاران و تریدر‌های بسیاری به سمت این پلتفرم جلب شد. البته در بازار خرسی رمزارز‌ها، شیبا اینو همانند بسیاری از ارز‌های دیجیتال مطرح، قربانی شده به گونه‌ای که بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را در مقایسه با روز‌های اوج تاریخی‌اش، از دست داده است. در این متن، نگاهی گذرا به توکن SHIB و گذشته آن، همچنین آینده شیبا اینو در سال ۲۰۲۳ داریم. اگر می‌خواهید بدانید که آیا شیبا ارزش خرید دارد یا نه؟ تا انتهای متن همراه ما باشید.


 

شیبا اینو چیست؟

در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ رمزارز شیبا اینو با نماد SHIB توسط یک فرد یا گروه ناشناسی به نام ریوشی (Ryoshi) با انتشار یک وایت پیپر در بازار ارز‌های دیجیتال عرضه شد. Shiba Inu در همان ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC۲۰ و با هدف ایجاد جامعه‌ای غیرمتمرکز راه‌اندازی شد.

نام و نماد شیبا از نژاد یک سگ ژاپنی با همین نام گرفته شده است. این نماد قبلا در لوگو ارز دیجیتال دوج قرار داشت به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان دنیای کریپتو، لقب قاتل دوج (Doge Killer) را به شیبا داده‌اند. در حال حاضر پلتفرم Shiba Inu نیز بخش‌هایی مانند شیبا سواپ، انکیوبیتور، متاورس شیبا و کلکسیون توکن‌های غیرمثلی (NFT) شیبوشی و توکن‌های SHIB، لیش (LEASH) و بون (BONE) را راه‌اندازی کرده است.

 

گذر مختصری بر گذشته شیبا اینو

همان‌طور که اشاره کردیم؛ شیبا اینو به عنوان یک رمزارز مبتنی بر بلاک چین اتریوم در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. عرضه کلی توکن SHIB حدود یک کوادریلیون بوده و توسعه‌دهندگان این رمزارز مدعی هستند که هیچ توکنی در اختیار ندارند. در واقع در همان ابتدا نیمی از توکن‌های شیبا در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) و در یک استخر نقدینگی قفل شده و نیمی دیگر را به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم اهدا کرده‌اند. بوترین نیز بخش عمده‌ای از کوین‌های شیبا اینو را سوزاند و مابقی را به یک سازمان خیریه در هند برای مقابله با کرونا اهدا کرد.


 

اگر نگاهی به دوره یک ساله طلایی این رمزارز یعنی از آگوست ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ بیندازید، متوجه خواهید شد که سکه SHIB با ۱۵۰ میلیون درصد رشد شگفت‌انگیز، از پایین‌ترین قیمت خود یعنی ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۵۶ دلار به بالاترین سقف تاریخی خود، یعنی قیمت ۰.۰۰۰۰۸۶۱۶ دلار رسید. شیبا اینو در آن سال با به دست آوردن ارزش بالایی در بازار به رقیب اصلی دوج کوین تبدیل شده و میم کوین‌های فلوکی اینو، آکیتا اینو و دوگلون مارس را رهبری کرد.

در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین صرافی ارز‌های دیجیتال مستقر در آمریکا یعنی صرافی کوین بیس، Shiba Inu را در پلتفرم خود فهرست کرد. این خبر باعث شد که قیمت Shiba Inu در دو روز بعد بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد و این میم‌کوین را دوباره در کانون توجه قرار دهد. از طرفی از سال ۲۰۲۱ تا شروع سال ۲۰۲۲ سایر صرافی‌های بزرگ دنیا، همانند Bitso بزرگ‌ترین صرافی ارز‌های دیجیتال مکزیک، Giottus یک صرافی کریپتو در هند، Bitstamp بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در اروپا و Korbit یک صرافی کره جنوبی، یکی پس از دیگری شیبا اینو را لیست کرده و آن را در کانون توجهات قرار دادند. البته در سال ۲۰۲۲ با رکود بازار، این رمزارز نیز بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو ارزش خرید دارد؟

بررسی آینده شیبا اینو در سال ۲۰۲۳

سال ۲۰۲۳ شروع پرنوسانی برای شیبا اینو به همراه داشت، به گونه‌ای که قیمت آن در ماه فوریه به ۰.۰۰۰۰۱۳ دلار رسید؛ سپس در مدت کوتاهی به ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار سقوط کرد. به طور کلی بررسی آینده رمزارز‌ها دشوار خواهد بود؛ اما در این بین بسیاری از کارشناسان کریپتو بر اساس عوامل فاندامنتال و تکنیکال، تحلیل‌هایی را برای قیمت شیبا در سال ۲۰۲۳ ارائه کرده‌اند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کارشناسان وب‌سایت Wallet Investor بر این باورند که با توجه به نوسانات بالای قیمت توکن SHIB، این پروژه سرمایه‌گذاری مناسبی برای بلندمدت نخواهد بود. آن‌ها قیمت این توکن را در پایان سال ۲۰۲۳ زیر ۰.۰۰۰۰۰۱۰۸۶ دلار پیش‌بینی می‌کنند. البته کارشناسان وب‌سایت معتبر GOV Capital عقیده دارند توکن شیبا می‌تواند تا پنج سال آینده به ۰.۰۰۰۲۳۱ دلار برسد.

در یک نگاه کلی، به نظر می‌رسد قیمت شیبا اینو در سال ۲۰۲۳ با یک شیب ملایم مسیر رو به رشدی را طی کند. وب‌سایت کریپتو نیوز در پیش‌بینی خود بیان کرده که قیمت Shiba Inu در سال ۲۰۲۳ بین ۰.۰۰۰۰۰۹۱ دلار و ۰.۰۰۰۰۲۲ دلار در نوسان باشد و قیمت متوسط آن، حدود ۰.۰۰۰۰۱۵۶ دلار خواهد بود. بر اساس این تحلیل احتمال افزایش حداکثری قیمت شیبا در ماه دسامبر سال ۲۰۲۳ دور از انتظار نیست.

در یک پیش‌بینی بدبینانه‌تر از وب‌سایت ambcrypto حداکثر قیمت شیبا اینو ۰.۰۰۰۰۰۴۲ دلار و حداقل آن ۰.۰۰۰۰۰۲۸ دلار با میانگین ۰.۰۰۰۰۰۳۵ دلار تا پایان سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. در مقابل وب‌سایت priceprediction در یک تحلیل خوش‌بینانه‌تر قیمت Shiba Inu در سال ۲۰۲۳ را حداقل ۰.۰۰۰۰۱۱۳۸ دلار و حداکثر ۰.۰۰۰۰۱۳۶۸ دلار با متوسط ۰.۰۰۰۰۱۱۸۶ دلار عنوان کرده است. همچنین کارشناسان changelly متوسط قیمت ۰.۰۰۰۰۱۰۹۹۸۹ دلار را برای شیبا اینو در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده‌اند.

آیا ارز دیجیتال شیبا اینو ارزش خرید دارد؟

آیا شیبا ارزش خرید دارد؟

به طور کلی شیبا اینو، یک میم‌کوین است که بر هیچ فناوری خاصی استوار نیست؛ از این رو میزان عرضه و تقاضای این توکن، مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر قیمت توکن شیبا در آینده محسوب می‌شود. البته اگر این پروژه بتواند سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند؛ به عنوان مثال کسب و کار‌های بسیاری به عنوان یک وسیله پرداخت از آن استفاده کنند، در این صورت می‌توان گفت این ارز دیجیتال در مسیر افزایشی قرار گرفته و آینده‌ای روشن خواهد داشت.

از طرفی توسعه‌دهندگان اصلی Shiba Inu، نسبت به آینده این شبکه اطمینان داشته و بر این باورند که پیشرفت در شبکه لایه ۲ شیبا اینو که Shibarium نام داشته در مسیر درستی قرار دارد. در واقع شیباریوم به کاربران این امکان را می‌دهد تا هنگام استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر شیبا اینو، از هزینه‌های گزاف تراکنش در شبکه اتریوم عبور کنند.

همچنین از راه‌اندازی آتی یک توکن اکوسیستم جدید Shiba Inu به نام TREAT خبر می‌دهند که به عنوان پاداشی برای متاورس (Metaverse) و بازی‌های آن استفاده می‌شود. علاوه بر این، یک استیبل کوین به نام SHI قرار است در آینده نزدیک منتشر شود. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که بازار کریپتو بسیار پرنوسان بوده و عوامل بسیاری مثل جنگ‌ها یا تغییرات اقتصادی بر آن تأثیرگذار است از این رو قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی هر پروژه‌ای، آموزش‌های لازم را دیده و تحقیقات کاملی انجام دهید.


 

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید؛ ارز دیجیتال شیبا اینو یکی از محبوب‌ترین رمزارز‌های بازار در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. به همین دلیل در متن بالا در مورد این شبکه، مسیر پرفراز و نشیب گذشته آن و آینده‌ای که برای توکن شیبا متصور می‌شوند، توضیح کوتاهی دادیم. همچنین جهت خرید شیبا اینو اینجا کلیک کنید. البته پیش‌بینی آینده ارز‌های دیجیتالی همچون شیبا در بازار گسترده و پرنوسان کریپتوکارنسی‌ها، کاری بسیار دشوار خواهد بود. از این رو همیشه به یاد داشته باشید که تصمیم شما برای سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، باید بر اساس میزان تحمل ریسک، دانش بازار، اندازه پرتفوی و اهداف سرمایه‌گذاری‌تان باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج