۱۴۰۶۹۳۳
۵۸۳
۵۸۳
پ

احتمال جنگ ارمنستان با جمهوری آذربایجان

یک روز بعد از کری خوانی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان درباره احتمال وقوع جنگ بین دو کشور هشدار داد.

همشهری آنلاین: یک روز بعد از کری خوانی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان درباره احتمال وقوع جنگ بین دو کشور هشدار داد.

احتمال جنگ ارمنستان با جمهوری آذربایجان

«اگر اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره تعیین مرز حل نشود، خطر جنگ وجود دارد». این حرف را نخست‌وزیر ارمنستان بیان کرد. پاشینیان در جمع حامیان خود خواستار آن شد که هر چه زودتر اختلافات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر تعیین حد و حدود مرزی دو کشور حل شود.

این سخنان یک روز بعد از پیام نوروزی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان مطرح شد که در آن گفته بود: «ما بار دیگر نشان دادیم که هر نیرویی پشت سر ارمنستان بایستد از مسیر خود منحرف نخواهیم شد. ما به آنچه می‌خواهیم خواهیم رسید...متاسفانه آن‌ها از شکست در جنگ دوم قره باغ درس عبرت نگرفتند».

از زمان جنگ دوم قره‌باغ که جمهوری آذربایجان بخش اعظم اراضی خود را از ارمنستان پس گرفت، ایروان و باکو چند دور مذاکرات صلح داشته‌اند که تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است. در پی عملیات نظامی سپتامبر سال گذشته باکو، جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

اوایل ماه گذشته بود که جمهوری آذربایجان ادعای حاکمیت بر چهار روستای مرزی ارمنستان را مطرح کرد اما با واکنش منفی پاشینیان مواجه شد.

نخست‌وزیر ارمنستان امروز به جمهوری آذربایجان درباره شدت گرفتن دوباره تنش‌ها بر سر تعیین حد و مرز و مرز رسمی هشدار داد و گفت که اگر اختلافات حل نشود خطر وقوع جنگ محتمل است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج