اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۸۴۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پرونده عروس خون‌ بس دوباره خبرساز شد

رسيدگي مجدد به پرونده عروس خون‌بس كه به اتهام قتل دختري نوجوان به قصاص محكوم شده يك‌بار ديگر در ديوان عالي‌كشور در حالي آغاز شد كه مدارك جديدي در تلاش براي تبرئه وي به قضات ارايه شده ‌است.

شرق: رسيدگي مجدد به پرونده عروس خون‌بس كه به اتهام قتل دختري نوجوان به قصاص محكوم شده يك‌بار ديگر در ديوان عالي‌كشور در حالي آغاز شد كه مدارك جديدي در تلاش براي تبرئه وي به قضات ارايه شده ‌است.

مريم زن ۲۷ساله كه از سال ۸۵ در زندان عادل‌آباد شيراز به سر مي‌برد متهم است دختري ۱۶ساله را كه فكر مي‌كرد با شوهرش رابطه دارد به قتل رساند. اين زن ماه گذشته دو بار پاي چوبه‌دار رفت اما هر دفعه به طرز معجزه‌آسايي دوباره به سلولش برگشت.

مريم كه به دليل پايان دادن به اختلافات خونبار دو قبيله در استان فارس عروس خون‌بس شده بود چهارشنبه ۱۰ خرداد پاي چوبه‌دار برده ‌شد تا حكمش اجرا شود. او در آخرين لحظات اجازه يافت تا با وكيلش تماس بگيرد و اجراي حكم را به وي اطلاع بدهد.

اين در حالي بود كه قضات ديوان عالي كشور به دليل اعتراض مريم به راي صادره، پرونده را براي بررسي خواسته بودند اما شعبه اجراي احكام زندان عادل‌آباد اعلام كرد نامه‌اي از ديوان عالي كشور به دست آنها نرسيده و اجراي حكم بلامانع است. به اين ترتيب مريم براي اجرا پاي چوبه‌دار رفت.

لحظاتي بعد نامه‌اي از شعبه ۴ ديوان عالي كشور به دفتر رييس زندان عادل‌آباد شيراز فاكس شد كه نشان مي‌داد اين شعبه براي بررسي مجدد درخواست كرده تا يك‌بار ديگر پرونده را به تهران بفرستند. بنابراين حكم متوقف شد. در حالي‌كه تصور مي‌رفت اين زن فعلا از مجازات دور شده ‌است، صبح روز بعد دوباره مريم را براي اجراي حكم پاي چوبه ‌دار بردند.

اين بار هم‌بندي‌هاي عروس ‌خون‌بس وكلاي او را خبر كردند و دو وكيل مدافع بلافاصله خود را به زندان رساندند تا آخرين تلاش‌هايشان را براي نجات مريم انجام بدهند اما اين بار مسوولان اجراي احكام با اين استدلال كه نامه ديوان عالي كشور نشان‌دهنده آن نيست كه حكم بايد متوقف شود و قضات فقط خواهان ارسال پرونده به تهران شده‌اند اجراي حكم را بلامانع تشخيص دادند.

در اين مراسم چند نفر از مسوولان بلندپايه قضايي استان فارس به همراه مادر، برادر و خواهر مقتول حضور داشتند. وكيل مدافع مريم از مسوولان اجراي احكام خواست تا اجازه بدهند اين زن نماز بخواند و براي آخرين بار در اين دنيا با خدا صحبت كند. بعد از وضو گرفتن و نماز خواندن مريم اين بار وكيل مدافع او بود كه به سراغ اولياي‌دم رفت و درخواست بخشش كرد اما مادر مقتول نپذيرفت.

لحظاتي بعد در حالي‌كه مريم با جثه‌اي نحيف و پاهايي لرزان به سمت چوبه‌دار مي‌رفت رو به خواهر مقتول كرد و از او خواست حلالش كنند. متهم گفت قاتل نيست اما مرگ را مي‌پذيرد. در يك اتفاق نادر اين بار خواهر مقتول بود كه سراغ مريم رفت و پيشاني او را بوسيد و گفت راضي به اين قصاص نيست اما چاره‌اي هم ندارد.

مريم سپس از مادر مقتول درخواست بخشش كرد و گفت قاتل نيست اما به دليل اينكه مقتول را به خانه‌اش كشاند درخواست بخشش دارد. در اين هنگام مادر مقتول گفت از من چه مي‌خواهي محكوم شدي و بايد قصاص شوي. در نهايت با وساطت حاضران پيرزن كه به شدت گريه مي‌كرد با تعويق اجراي حكم موافقت كرد و به مريم گفت اگر مدركي ‌داري كه نشان مي‌دهد قاتل دخترم نيستي ارايه بده اما اگر نتوانستي ثابت كني بايد قصاص شوي.

اين‌گونه بود كه عروس خون‌بس بار ديگر به زندگي بازگشت. در مهلت ۱۰روزه‌اي كه به مريم براي اثبات بي‌گناهي‌اش داده ‌شد وكلاي او تلاش خود را براي رساندن مدارك جديد به ديوان عالي كشور آغاز كردند. آنها با جمع‌آوري مداركي كه نشان مي‌دهد قاتل اصلي فرد ديگري ‌است به ديوان عالي كشور رفتند. در حالي‌كه تصور مي‌رفت پرونده در شعبه ۴ رسيدگي مي‌شود با توجه به اينكه حكم قبلا در شعبه ۱۷ مورد رسيدگي و تاييد قرار گرفته بود باز هم همين شعبه ۱۷ بايد آن را بررسي كند.

بنابراين مدارك به قضات اين شعبه ارايه شد و اكنون رسيدگي مجدد به اين پرونده براي بررسي مدارك جديد آغاز شده ‌است. مريم متهم است سال ۸۵ دختري را كه تصور مي‌كرد به خانواده‌اش ضربه وارد كرده و قصد دارد با شوهرش ازدواج كند به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده ‌است. او در بازجويي‌هاي اوليه گفت مردي همدست او بود و قاتل اصلي همان مرد است اما چند روز بعد اين اعترافات را پس گرفت و گفت خودش قاتل است.

او در جلسه دادگاهش گفت: من دخترك را به خانه كشاندم تا مرد جوان با او رابطه داشته باشد و از او فيلمبرداري كنيم و از اين راه هم او را از شوهرم دور و هم ضربه‌اي را كه به خانواده‌ام زده ‌است جبران كنم اما با هم درگير شديم و سر آن دختر به ديوار برخورد كرد و بيهوش شد. مرد جواني كه براي برقراري رابطه با او آمده ‌بود دخترك را خفه كرد. بعد از خانه بيرون رفت.

من هم خانه را آتش زدم و فرار كردم. مريم مدعي ‌است در زماني كه در اداره آگاهي بود تحت فشار قرار گرفت و ضمن اينكه بعد از اعترافش عليه مرد جوان خانواده او كه از افراد بانفوذ شهر بودند به ديدارش رفتند و قول دادند تا براي مريم رضايت بگيرند به شرط اينكه اعترافش را عليه همدستش پس بگيرد. مريم و مردي كه مدعي‌ است همدستش بود توسط برادران عروس خون‌بس مورد سوءقصد قرار گرفتند و به گلوله‌ بسته ‌شدند اما هيچ‌كدام عليه دو برادر مريم شكايتي نكردند.

وكلاي مريم مي‌گويند اگر مرد جوان در اين پرونده بي‌گناه است دليلي نداشت شكايتي عليه برادران مريم ارايه ندهد. آنها همچنين مداركي ارايه دادند که نشان مي‌دهد مريم از سوي زندانيان مورد آزار قرار گرفته و همين امر باعث سقط جنين او شده‌ است.

وكلاي مريم بعد از ارايه مدارك جديد خود به شعبه ۱۷ ديوان عالي كشور به نقض حكم بسيار اميدوار هستند. سارا نجيمي و فرشيد روفگران گفتند: مداركي كه ارايه داديم دلايل محكمي براي نقض حكم است و ما بسيار اميدواريم با تيزبيني و شم‌ قضايي بسيار بالايي كه قضات ديوان‌عالي كشور دارند دستور محاكمه مجدد موكل‌مان صادر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • davood

      به به چه خبر خوبی هیشکی از این خبرا نداره .

      شما واقعاً خبراتون دسته اوله

      ( ازتون تعریف کردم تا چاپ بشه )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج