۴۱۲۲۲۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ساختمان های ایران چند سال عمر می کنند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق گزارش های دهه ۷۰، متوسط عمر ساختمانهای کشور حدود ۱۸ سال بود و با اینكه اخیرا این رقم، ۲۸ و حداکثر ۳۰ سال عنوان شده است باز هم این وضعیت، قابل قبول نیست.

خبرگزاری میزان: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق گزارش های دهه ۷۰، متوسط عمر ساختمانهای کشور حدود ۱۸ سال بود و با اینكه اخیرا این رقم، ۲۸ و حداکثر ۳۰ سال عنوان شده است باز هم این وضعیت، قابل قبول نیست.
مهدی چمران در افتتاحیه پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران اظهار داشت: برخی ساختمان های قدیمی و تاریخی کشورمان، بیش از صدها سال عمر دارند و همچنان جزء افتخارات و نمادهای ارزنده معماری و ساختمانی ایران به شمار می آیند.

وی به وجود منازلی با عمر ۱۰۰ سال در كشورهای اروپایی اشاره كرد و گفت: این خانه ها شناسنامه دارند و همچنان مورد استفاده هستند به طوریكه صاحبانشان حق تخریب آنها را ندارند.

چمران مقاوم سازی را یك اصل ضروری در پروژه های عمرانی برشمرد و گفت: برخی تصور می كنند صرف بودجه در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز، امری مطلوب است درصورتیکه با احداث ساختمان، تمام دارایی مان را در قالب آهن، بتن، گچ و سیمان به صورت یک جسم درمی آوریم و از آن استفاده می کنیم بدون اینکه درآمدزایی از آن داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ساختمان سازی، ارزش افزوده ایجاد نمی کند و به ثروت ملی نمی افزاید از همین رو، برخی کشورهای پیشرفته برای پروژه های عمرانی و ساختمان سازی، یک سقف مشخص درنظر می گیرند و بیش از آن مجوز نمی دهند درحالیکه ما پروژه های عمرانی را در برابر بودجه های جاری می گذاریم.

وی اضافه کرد: با توجه به متوسط عمر اندک ساخت و ساز در ایران، بودجه های کشور را در این بخش صرف می کنیم و بعد از مدت کوتاهی مجبوریم به دلیل مقاوم نبودن، آنها را خراب کنیم و از نو بسازیم.

چمران تاکید کرد: ما باید ساختمان ها را مقاوم بسازیم و از تکنولوژی جدید و برترین دانش روز در زمینه مصالح و سازه ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در محاسبات فنی به خوبی عمل می كنیم ولی در اجرا، انتخاب مصالح و ساخت مصالح، ضعف داریم كه امیدواریم این نقیصه برطرف شود.

پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مسوولان و مدیران شهرداری و مجموعه های عمرانی، جمعی از استادان دانشگاه از ایران، آمریکا، کانادا، برزیل، مجارستان، استرالیا و ژاپن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافته و تا فردا ادامه خواهد داشت.

موضوعات این کنفرانس بین المللی در چهار محور اصلی "فناوری ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست و کاهش مصرف آب و انرژی"، "صنعتی سازی سازه ها"، "مصالح نوین در مهندسی عمران" و "تحلیل، طراحی و اجرای سیستم های نوین سازه ای و روش های نوین بهسازی و مقاوم سازی سازه ها" ارائه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      بابا تو سر مردم خراب نشه چند سال پیش کش بتن که میریزن همش خاک واب جوشش کرمو رنگش نفت مهندسش پولی میخوای مثا سی وسه پل برات عمر کنه زکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج