اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۲۶۷۶۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

ابهام در فروش ایرباس به ایران با مصوبه آمریکا

معاون رئیس ایرباس می‌گوید فرقی ندارد که مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، تصویب یا وتو شود؛ معاون می‌گوید «بهرحال ترامپ رئیس‌جمهور می‌شود و این مصوبه خوش‌یُمن نیست.»

خبرگزاری فارس: مصوبه هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ممنوعیت حمایت مالی از فروش هواپیما به ایران، هنوز نه جوهرش خشک شده و نه مابقی مسیر تبدیل شدن به قانون را پیموده ولی پس‌لرزه‌های آن به غول‌های هواپیماساز دنیا رسیده است.

آنطور که خبرنگار بلومبرگ به نقل از معاون رئیس ایرباس توئیت کرده، «ایرباس در حال ارزیابی رأی مجلس نمایندگان (آمریکا) است؛ شرکت در مراحل نهایی مذاکره با ایرانی‌هاست ولی این مصوبه، شرایط عدم قطعیت را ایجاد کرده است.»

مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را تصویب کرده که در صورت تصویب مجدد در سنا و امضاء از سوی رئیس‌جمهور این کشور، مجوزهای صادر شده از سوی وزارت خزانه‌داری برای فروش هواپیما و یا قطعه آن به ایران را باطل می‌کند.

این یعنی ممنوع شدن صادرات هواپیمای آمریکایی بوئینگ و البته ممنوعیت صادرات ایرباس که قطعات آمریکایی دارد.

معاون ایرباس در ادامه به احتمال در قدرت ماندن اوباما تا زمان رسیدن این طرح به کاخ سفید اشاره کرده و با لحنی مأیوسانه گفته: «چه اوباما این طرح را امضاء کند و چه امضا نکند، این اقدام در زمانی که ترامپ در حال تبدیل به رئیس‌جمهور آمریکاست، خوش‌یُمن نیست.»

امروز بوئینگ هم آب پاکی را روی دست خریداران ایرانی ریخته و گفته بود که قول و قرارهایش با ایران، ارزش خاصی ندارد و این شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی آمریکایی، پیرو دستورات ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

ترامپ مسئله تعامل‌های پسابرجام دولت کنونی ایران و دولت اوباما را از همان منزل اول یعنی خود برجام دارای عیب و نقص می‌داند و گفته که مفاد «این توافق بد باید دوباره مورد مذاکره قرار بگیرد.»

نمایندگان بوئینگ فروردین ماه سال جاری به تهران آمدند و قرارداد خرید ۸۸ هواپیمای مسافربری توسط میزبان ایرانی آنها یعنی وزارت راه و شهرسازی ایران، امضاء شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند هفته پیش با تبلیغات مطبوعاتی فراوان، مجوز فروش ۸۰ فروند بوئینگ را صادر کرد. مقامات ایرانی که از به ثمر نشستن برجام راضی هستند، هنوز اعلام نکرده‌اند که وزارت خزانه‌داری کدام ۸ هواپیمای خریداری‌شده را برای خریدار ایرانی، غیرضروری دانسته‌اند.

ایرباس هم که حالا از «عدم قطعیت» سخن می‌گوید، در سفر اروپای غربی روحانی، ۱۱۸ هواپیما به ایران فروخت که البته تاکنون دولت اوباما، فقط با فروش ۱۷ فروند از آنها موافقت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هواپیما در کار نیست بدلت صابون نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج