adexo3
۵۱۷۳۳۹
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

هتک حرمت معلم به نفع هیچ کس نیست

نکوهش تنبیه بدنی دانش آموزان زیره به کرمان بردن است اما نوع برخورد با این معضل نباید به گونه ای باشد که موجب هتک حرمت فرهنگیان در آستانه روز معلم شود.

خبرگزاری مهر: کرمان سخن گفتن در مذمت و نکوهش تنبیه بدنی دانش آموزان، حکایت زیره به کرمان بردن است اما انتشار چند عکس و سردادن فریاد وامصیبتا توسط سایت های با اغراض مختلف نمی تواند اتفاقی باشد و هر عقل سلیمی که دل در گروی این خاک دامن گیر داشته باشد را به تفکر وامی دارد.

ضمن تاکید بر قبح تنبیه بدنی دانش آموزان، سوالی ذهن نگارنده را مشغول کرده است که آیا در بین سایر اقشار جامعه هیچ تخلفی انجام نمی شود.

فلسفه دادگاه های ویژه و محاکم قضایی خاص چیست؟ فلسفه هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش چیست؟

هتک حرمت جامعه شریف فرهنگیان و نواختن ضربه های متوالی و چنگ زدن بر رخسار این عزیزان در گوشه رینگ تلگرام به بهانه انجام خطای یک فرد متخلف با اغراض خاص چه دست آوردی برای فرهنگ غنی ایرانی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد داشت؟

تلاش در جهت تشویش اذهان و افکار عمومی و زیر سوال بردن زحمات و خدمات معلمان عزیزی که با مشکلات عدیده و فراوان و عدم امکانات لازم و تنها به عشق شکوفایی استعداد فرزندان این سرزمین تمام رنج ها و مرارت ها را به جان می خرند و کیلومترها رنج سفر را تحمل می کنند تا خود را به کلاس ها درس در اقصی نقاط استان پهناور کرمان برسانند،چه بهره ای برای منتشر کنندگان دارد.

اکنون که فرصت تحصیل همه فرزندان این دیار با تشکیل کلاس هایی با کمتر از پنج دانش آموز فراهم شده تا با انسداد مبادی بیسوادی و پوشش صد در صدی چراغی فرا روی آیندگان روشن شود، نباید چشمان خود را بر روی مشکلات و کمبود ها ببندیم و در حالی در زیر کولر و سیستم های خنک کننده و تبلت در دست استراحت می کنیم، برخی از واقعیات خط مقدم جبهه تعلیم و تربیت را نادیده بگیریم و فقط به لایک های دریافتی در پست های مجازی بیندیشیم و حیثیت حرفه ای معلمان را وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود قرار دهیم.

اگر چه به باور صاحب این قلم و به منظور حفظ حرمت و حیثیت حرفه ای معلمان باید اندک افراد خاطی که تعداد آنان از انگشتان یک دست بیشتر نیست،طبق ضوابط و مقررات در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش، پاسخگوی رفتار خود باشند اما حق نداریم به این بهانه، جایگاه رفیع معلمان را نشانه بگیریم و با حرمت شکنی این قشر فرهیخته به نوعی مرتکب خود زنی شویم.

نمی دانم!؟ اما به گمانم ؛

گر حکم دهند که مست گیرند

در شهر هر آنچه هست گیرند...

معلم عزیزم،شرمنده ام،شرمنده ام که این روزها حیثیت حرفه ایت رو دستاویز اهداف خود قرار داده ایم.

پیشاپیش روزت مبارک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بله. هیئت تخلفات و... وجود داره ولی تا افکار عمومی رو متوجه قضیه ای نکنند داد مظلوم از ظالم ستانده نمیشه حالا در هر منصب و شغلی.
      شما انگار سوئد زندگی می کنیا.
      البته اهل توییت و گروههای تلگرامی به دلیل بیکاری بیش از حد همیشه شورشو از مزه در میارن.

    • معترض

      دلسوزان اگه راس میگویند یقه ی این پزشکان رو بگیرند که همین طور دارن با جون آدما بازی میکنند.

    • سعید

      اولاً هیچ معلمی بی دلیل دانش آموز رو تنبیه نمیکنه بنظر من تنبیه باید وجود داشته باشه مگه زمان قدیم ما ها رو تنبیه نمیکردند همش هم بخاطر درس نخواندن و بی انظباطی خودمان بود ولی امروزه معلم جرات اینکه به دانش آموز بگوید درس بخوان را ندارد خانوادها که خودشان هیچ تلاشی جهت یادگیری نمیکنند حتی برای تربیت بچهای خود سخت نمیگیرند و انتظار دارند در مدرسه تربیت شوند بعد اگر کوچکترین تنبیه شوند داد وا مصیبتا رو سر میزنند بخدا ما ها رو زمان قدیم با شیلنگ و چوب میزدند ولی حالا باید معلم بیچاره بهش ميگن هم نباید بزنی هم درس و انظباط یاد بدی آخه خدا وکیلی میشه همچین چیزی حداقل در مورد بعضی از دانش آموزان نمیشه اصلا" هم نمیشه چون واقعاً بی ادب هستند بخدا وند جدی ميگم.

    • براتیان

      معلم ابتدایی هستم...دانش اموز محور بودن مدارس به جای دانش محور بودن .باعث شده نسلی بی مسیولیت تحویل پایه های بالاتر بدهیم...این سیاستی است که به لحاظ نظام متمرکز ما مجبور به اجرا هستیم

    • بدون نام

      درود به شرفشون که با کمترین امکانات بیشترین تلاش را میکنند

    • بدون نام

      مثل اینکه خانواده دانش آموز یک چیز هم بدهکار شدند.

    • بدون نام

      درودبراین پست .به دور ازهرغرض ورزی ,بایدبامعلم خطاکار برخوردشودنه اینکه محیط مجازی وتلویزیون ومطبوعات رو با پیامهای بیهوده پرکنیم.مگه نداشتیم پزشک خطاکارکه قیچی توی شکم بیمارجاگذاشته یا باعث مرگ کسی شده.

    • بدون نام

      دیواری کوتاه ترازمعلم نبوده ونیست ونخواهد بود

    • ابراهیم

      باسلام و عرض ادب خدمت همه معلمین و اساتید گرانقدر. همه ما میدانیم که جوامع برای رشد و شکوفایی نیاز به علم و معلم دارند و قطعا بایستی قدر معلمین جامعه رابدانیم تا آنجاکه مولا علی(ع) میفرمایند به کسی که از او علم می آموزید احترام کنید. اما هرنفسی "هرنفسی" دارای احترام و شخصیت هستوشخصیت هرانسانی در دوران کودکی و نوجوانی پی ریزی میشود. شرایط روزگار کنونی حکم میکند که با کودکان و نوجوانان با احترام برخورد کرد. صرف اینکه یک معلم باسختیهای شغلی و مالی درگیر هست نمیتواند دلیلی بر رفتار خشونت بار ایشان باشد. اگر بنا بر قضاوت رفتار افراد براساس سختی شغلی باشد پس کارگرانی که درشرایط سخت کار میکنند که فرهنگی هم نیستند و سطح سواد و فرهنگ پایینتری نسبت به عزیزان فرهنگی دارند بایستی جانیانی افسارگسیخته و قانون شکن باشند. حال آنکه این کارگران در عمل افرادی قانون پذیر و متین هستند. پس فرق فرهنگیان (ولو اینکه یک درملیون) و این افراد درچیست؟ درجامعه ٨٠ ملیونی ما حتی اگر یک کودک هم دارای زخم های روحی شود همانگونه که مشاهده شد در تلگرام پخش شده و حتما به گوش کودکان دیگر خواهد رسید و روی روح و روان ایشان تاثیر میگذارد. باید توجه داشته باشیم که این کودکان بزرگ خواهند شد و شخصیتهای جامعه خواهند شد پس آنها را بسازیم نه اینکه بسوزانیم. ضمن اینکه حقوق و مزایای شغلی فرهنگیان نسبت به اکثریت جامعه که معلم فرزندان آنها هستند بهتراست و اینکه عزیزان این شغل را پذیرفته اند. در انتها ضمن اینکه عرض میکنم بایستی به معیشت و سختی شغل عزیزان فرهنگی توجه ویژه شود، بایستی چندین برابر نیز نسبت به تخلفات عده معدود نیز رسیدگی شود.

    • بدون نام

      زدن بچه هایی مردم چطور!!؟

    • مهندس باز نشسته آموزش و پرورش

      دانش آموزی در هنرستان داشتم که به دنبال ناموس دانش اموز دیگری افتاده بود چنان با تنبیه بدنی ادبش کردم که کار به دادگاه کشید و دادگاه هم چنان والدین دانش اموز خاطی را ادب کرد که دیگر فکر خطا در ذهن هنرجویان نیامد تا چه رسد به خطا کردن. دانش اموزان امانتند در نزد معلمان و مسولین مدارس. گاهی اوقات لازم میشه بخشنامه و قانون را زیر پا بگذاری و از امانتی که به معلم سپرده اند جانانه دفاع کنی نه اینکه خودمان را به بی غیرتی بزنیم ! حالا وزیر که وزیره پدر وزیر هم بخشنامه کنه تنبیه بدنی ممنوع! خطاکار باید به اشد مجازات تنبیه بشه . دانش اموز باشه یا معلم یا مسول دیگری یا صاحبان مشاغل دیگر.خدا هم بدکاران را در جهنم میسوزاند

    • سعید

      تا چند وقت پیش تلاش بر این بود که معلم را انسانی قابل ترحم نشان دهند اما در این اثنا گروهی وقاحت را از حد گذرانده به جای تقدیر ازمعلم که نماد دانش است سعی بر ای دارند تا ای قشر مظلوم را انسانهایی بی رحم و حمیت معرفی کنند . اما دریغ که هیچکس انها را بدرستی درک نمی کند .باید معلم باشی تا این مسئله را درک کنی .

    • بدون نام

      هیات تخلفات اداری به جای خود ولی این معلم باید تعقیب قضایی بشه و به دیه و زندان محکوم بشه

    • بدون نام

      در مراحل ۶گانه رشد اخلاقی کلبرگ ، اولین مرحله که سن عقلی ۴ساله است ترس از تنبیه عامل رفتار باصطلاح صحیح است (اگر تنبیه کننده خودش رفتار صحیح را بشناسد که محال است) و مرحله ششم مخصوص افرادی همچون گاندی، مارتین لوتر کینگ و... است.
      کلبرگ را در برترین ها سرچ کنید.

    • زینب

      آنهایی که میگویندتحت هیچ شرایط نباید دانش آموز راتنبیه بدنی نمودابتدا باید ازخودشان شروع کنند واگرفرزندخطاکاری درخانه دارندبه هیچ عنوان اوراتنبیه نکنند!! آنموقع به هوش می آیندوبه معلم حق میدهند.

    • سعید

      بابا اینقدر کاسه داغ تر از آش نشید لطفاً من معلم نیستم ولی شماها هیچ جای ایران با فرهنگ تر از معلم وجود نداره اول برید ببینید چرا یه دانش آموز تنبیه میشه بعد نظر بدین یا به دلیل بی انظباطی است یا دتنبل بودن آخه جامعه ما هم ميگه درس بده خوب هم درس بده تنبیه هم نکن به هیچ وج اگر توسط دانش آموز معلم کتک خورد هم نباید معلم اقدامی بکند .... آخه دست معلم رو بستن بعد میگن هم تربیت کن هم با سواد کن و فیلسوف درست کن میشه شما ها چقدر دیگه عقل کل هستین آخه تو هر کاری قاطعیت لازمه مگه تو جامعه مجرم تنبیه نمیشه. هر جایی باید قانون خودشو داشته باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج