adexo3
۵۲۷۵۴۹
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

به بهانه گرامیداشت هفته معلم

دغدغه‌های معلم همیشه این است که آنچه را از کرامت انسانی و ارزش‌های والا در ذهن و زبان خود دارد، به نحو شایسته‌ای به امانت‌های در دستان هنرمند خویش که همان دانش‌آموزان هستند، منتقل كند تا آنها بتوانند با فراگیری آن، با دو بال دانش و توانش در بیکران هستی به پرواز درآیند و چونان عالمان در پهنه گیتی، علم و آموزش گسترانند و زیور دانایی را بر گردن محیط خویش آویزند.

حسن خلیل آبادی در شرق نوشت: دغدغه‌های معلم همیشه این است که آنچه را از کرامت انسانی و ارزش‌های والا در ذهن و زبان خود دارد، به نحو شایسته‌ای به امانت‌های در دستان هنرمند خویش که همان دانش‌آموزان هستند، منتقل كند تا آنها بتوانند با فراگیری آن، با دو بال دانش و توانش در بیکران هستی به پرواز درآیند و چونان عالمان در پهنه گیتی، علم و آموزش گسترانند و زیور دانایی را بر گردن محیط خویش آویزند.

علامه شهیر مرتضی مطهری (رحمت‌الله علیه) نیز تمام تلاش‌های علمی و عملی را مقدمه‌ای برای رشد و تعالی انسان دانسته و مسیر کمال و تکامل را با دو بال علم و ایمان میسر می‌داند.
نقش معلمان در رشد و توسعه کشور
با مقدمه ذکرشده می‌توان نتیجه گرفت که معلم نقشی اساسی و بس شگرف در مسیر رشد و توسعه منابع انسانی هر کشوری دارد. معلمان می‌توانند با تبیین الگوهای مناسب و آموزش‌های دقیق علمی، در دوران شکل‌گیری دانش‌آموزان آنها را در مسیر درست‌اندیشیدن در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی راهنمایی كنند؛ زیرا بعد از شکل‌گیری شخصیت فردی، هم هزینه‌های آموزشی بسیار سنگین است و هم آموختن.
همان‌طورکه مشاهده می‌شود، راه رشد و توسعه کشورهای آسیایی مانند چین، سنگاپور، ژاپن، اندونزی و مالزی نیز از تقویت بنیان‌های آموزش‌وپرورش عبور كرده است و این کشورها بیشترین توجه و دقت را در امر آموزش‌وپرورش داشته و نهال‌های کوچک (دانش‌آموزان) را به دست باغبانانی دردآشنا می‌سپارند تا بتوانند آینده اقتصاد، سياست، فرهنگ و اجتماع را همواره در مسیر شکوفایی هدایت كنند.
ارزش تکنولوژی‌های نوین آموزشی
استفاده معلمان از آخرین تکنیک‌های پژوهش‌شده و کارآمد می‌تواند همه معضلات را در حوزه‌های یادشده مرتفع كند. امروزه در کشورهای درحال‌توسعه در جذب و گزینش معلمان دقت زیادی می‌شود و ما شاهد آن هستیم در تمام این کشورها، آنچه باعث رشد و پیشرفت علمی شده است، در گرو تلاش و آموزش‌وپرورش صحیح و روزآمد بوده است. آموزش‌وپرورش زمانی که در مسیر درست خود قرار گیرد، می‌تواند نهال‌های تشنه را سیراب و موجبات رشد و توسعه آنها را فراهم كند و خلاقیت، نوآوری، میهن‌دوستی، فداکاری و هم‌نوع‌دوستی را که در ضمیر دانش‌آموزان نهفته است، بارور كرده و نتایج آن را به سوی جامعه هدایت كند. معلم در واقع کاوشگری است که با دقت‌نظر کافی و تکنیک‌های نوین آموزشی می‌تواند تمام ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان را استخراج كرده و در مسیر شناساندن شایستگی‌های آنها به جامعه کمک كند.
کشورهای قدرتمند اقتصادی از طریق آموزش‌وپرورش به این نقطه رسیده‌اند و ما نیز می‌توانیم با جانمایی معلم و آموزش عاشقانه و پرورش عاقلانه، عالمانی با ویژگی‌های خوب و برتر بپرورانیم تا آینده کشور دارای نسلی ممتاز در همه زمینه‌ها باشد؛ زیرا این قسمت از هستی نشان داده است که می‌تواند مهد تولید فرهنگ و آیین کشورداری باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمشید مالکب

      تا وقتی به معلم بها ندهید هیچ چیزی ارزش پیدا نخواهد کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج