اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۶۱۶۹۳
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ادامه رکوردشکنی تولید قند و شکر در سال جاری

دبیر انجمن صنفی قند و شکر گزارش داد:رکورد تولید قند و شکر امسال شکسته خواهد شد.

ایسنا: به نقل از دبیر انجمن صنفی قند و شکر گزارش داد:رکورد تولید قند و شکر امسال شکسته خواهد شد.

بهمن دانایی گفت:در هشت سال دولت گذشته حدود 5.5 میلیارد دلار شکر به کشور وارد شد در حالی که طی چهار سال گذشته این رقم حدود 860 میلیون دلار بود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته رکورد تولید این محصول با حدود 1.8 میلیون تن شکسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در هشت سال دولت‌های نهم و دهم با رکوردشکنی در واردات شکر آسیب فراوانی به تولید کنندگان این محصول وارد شد و در پایان سال ۱۳۹۲ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شد، در حالی که طی سه سال گذشته با مدیریت درست تولید و واردات این محصول هر ساله به تولید شکر اضافه شد و رکوردی جدید در تاریخ این صنعت رقم خورد.
وی افزود: این رکوردشکنی تا آنجا ادامه پیدا کرد که در سال گذشته یک میلیون و ۶۴۳ هزار تن شکر تولید شد و امسال نیز به حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید. هم اکنون نیز هیچ مشکلی از نظر موجودی انبارهای شکر نداریم که میزان آن ۸۰۰ هزار تن از محل تولید و واردات آن است که با وارد شدن ۳۰۰ هزار تن محموله ثبت سفارش شده موجودی شکر کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن می‌رسد.

دبیر انجمن صنفی قند و شکر ادامه داد: از ابتدای تیرماه تا نیمه شهریورماه امسال که برداشت و تولید شکر آغاز می‌شود نهایتا 500 هزار تن شکر به مصرف خواهد رسید و با 600 هزار تن موجودی انبار وارد فصل برداشت و تولید شکر خواهیم شد.

مخالفت شدید با لغو قانون تمرکز کشاورزی

دانایی با بیان این‌که بازار شکر طی سال‌های گذشته گرچه با نوسانات جزیی اما بسیار خوب مدیریت شده است، اظهار کرد: هم اکنون هیچ مشکلی در زمینه‌ی تولید و بازار این محصول وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر روز به روز در تنظیم بازار پخته تر عمل کرده است.

وی تصریح کرد: احیای وزارت بازرگانی تصمیمی دولتی است که می‌تواند اجرایی شود اما لغو قانون بخش کشاورزی به بهانه احیای وزارت بازرگانی به هیچ وجه درست نیست، چرا که حرمت قانون باید نگه داشته شود و اگر در اجرای آن نقصی وجود دارد باید آن را برطرف کنیم نه آنکه چند سال یکبار قانونی را تصویب و سپس آن را لغو کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان

      کسی نیست به این آقا بگه، برداشت و تولید شکر از نی شکر مهر ماه شروع میشه، همچنین برداشت چغندر قند هم از فروردین شروع وتا خرداد ادامه داره! آخه چرا اینقدر اطلاعات یک مسوول باید نسبت به حوزه کار خودش کم باشه! واقعا جای تاسف داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج