adexo3
۵۶۸۹۹۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

لاوروف، سخنان رئیس سیا را غیرعاقلانه خواند

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه سخنان مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور منحر به پیروزی باراک اوباما را خارج از چارچوب عقل خواند.

خبرگزاری ایرنا: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه سخنان مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور منحر به پیروزی باراک اوباما را خارج از چارچوب عقل خواند.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شده است: روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده است.

خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه به نقل از سخنان وزیر امور خارجه روسیه نوشت: این اظهارات پمپئو رئیس سیا خارج از اصول عقلی است.

لاوروف گفت: پمپئو مدعی شده روسیه در انتخابات سال های 2008 و 2012 آمریکا دخالت کرده و اوباما که پیروز شد، تمامی موفقیت های خود را مدیون مسکو است و این ادعاها ناخردمندانه است.

رئیس سیا به تازگی نیز روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا منجر به پیروزی دونالد ترامپ متهم کرده و گفته نمی توانم درباره جزئیات امنیتی صحبت کنم، اما جامعه اطلاعاتی گفته اند، مداخله روس ها در انتخابات، اگر بخواهیم صادق باشیم، «استثنا» نبوده است.

این مقام آمریکایی در مصاحبه باشبکه MSNBC که برای نخستین بار از زمان تصدی کرسی ریاست سیا در ژانویه گذشته انجام شد، افزود: از اینکه روس ها در انتخابات مداخله کرده اند، تعجب نکرده است.

رئیس سیا گفت: روس ها از مدت ها پیش در انتخابات مداخله کرده اند و ما دهه ها است، شاهد مداخله آنان برای تضعیف دمکراسی هستیم. بنابراین از برخی جهات این امر جدید نیست، اما مطمئنا بر توان ما برای چگونگی توقف آن تاکید دارد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در عین حال گفت که نمی تواند تائید کند ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خود مدیریت طرح مداخله در انتخابات را داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پیروزی اوباما با کمک روسها اهرمی است برای کم کردن فشار به اقای ترامپ.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج