۶۸۱۳۸۲
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

احتمال زنده بودن مسافران هواپیما، زیر صفر است

علی‌رغم انتشار اخباری مبنی بر احتمال زنده بودن تنی چند از مسافران در حادثه هواپیمای تهران - یاسوج چند ساعت پس از سقوط، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت که با توجه به نحوه برخورد هواپیما با کوه، امکان این‌که کسی پس از حادثه زنده مانده باشد زیر صفر است.

خبرگزاری ایسنا: علی‌رغم انتشار اخباری مبنی بر احتمال زنده بودن تنی چند از مسافران در حادثه هواپیمای تهران - یاسوج چند ساعت پس از سقوط، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت که با توجه به نحوه برخورد هواپیما با کوه، امکان این‌که کسی پس از حادثه زنده مانده باشد زیر صفر است.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط انجام عملیات جست‌وجو در منطقه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت هوا در منطقه بسیار بد و انجام عملیات واقعا خطرناک است تا دوشنبه امکان ادامه عملیات وجود ندارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد وضعیت نیروهای امدادگر هلال احمر گفت: آنها که در کمپ ۳۶۰۰ متری بودند پایین آمدند و در دامنه کوه اردوگاهی زده شده و این افراد آنجا مستقر هستند. حدود ۲۵ تیم آنجا آماده هستند تا در صورت مساعد شدن شرایط بتوانند عملیات را آغاز کنند؛ ضمن اینکه نیروهای پشتیبان هم آماده هستند.

در پی حادثه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه ممکن بوده تعدادی از مسافران تا ساعاتی پس از سقوط هم زنده بوده باشند در میان افکار عمومی مطرح شده که سلیمی در این رابطه گفت: من منطقه سقوط را از نزدیک‌ دیده‌ام. با توجه به شرایطی که آنجا وجود دارد و نحوه برخورد هواپیما با کوه امکان اینکه پس از حادثه کسی زنده مانده باشد، زیر صفر است؛ بنابراین خوب است که مردم به شایعات این چنینی توجه نکنند و آنهایی که چنین مسائلی را هم مطرح می‌کنند، این کار را انجام ندهند. این گونه اخبار موجب فشار روحی به خانواده‌ها می‌شود.

سلیمی با اشاره به خانواده‌های بازماندگان حادثه نیز گفت: این خانواده‌ها بسیار عزیزند و حتی وقتی دیدند که شرایط برای انجام عملیات امدادگران خطرناک است، آنها هم خواستند عملیات متوقف شود تا جان کسی به خطر نیفتد. این حاکی از بزرگواری این خانواده‌ها است و خواهش من این است که با انتشار چنین اخبار و گمانه‌زنی‌هایی بیش از این باعث اذیت این خانواده‌ها و داغ‌دیدگان نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هيچ جوره ممكن نيست هوابيما با وجود خلبان به ارتفاعات كوه برخورد كنه ،،،،يا همش دروغه يا خلبان قبل از إثبات به ارتفاعات پريده بيرون

    • محمدرضا بختیار

      جناب سلیمی جالبه که بدانید در کشور ما شایعات عند واقعیات هستندو واقعیات از زبان شما همگی کذب محض است آقای سلیمی حتما شما با خانواده خود که با هواپیما مسافرت می کنید دور خودتان پتو می پیچید چون محض اطلاعات شما بگویم تعدادی از مسافران هواپیما پتو دور خود پیچیده بودند آقای سلیمی طبق گفته وزیر ارتباطات مکالمه 37ثانیه ای از محل سقوط کار عمه جون شما بوده چون به گفته شما مسافران در دم فوت کرده اند برای من جای بسی سوال هستش که علاقه ما به سانسور خبری و سیاسی سازی و حاشیه امنیتی بر موضوع وارد کردن از چه زمانی در کشور مرسوم شد؟

    • بدون نام

      این همه حادثه هوایی اتفاق افتاده و خیلی ها هم نجات پیدا کرده اند ، وقتی به نفعتان باشد می شود معجزه ، ولی وقتی کم کاری و اهمال را بر ملا می کند می شود غیر ممکن
      قبول کنید که امکانات کم بوده ، نیروی متخصص نبوده ، مدیریت افتضاح ، اطلاع رسانی در حد فاجعه .
      برای خشمگین نشدن خانواده ها و مردم از بیخ کتمان می کنید و امکان زنده ماندن افراد را زیر صفر قلمداد می کنید ، در صورتی اگر کسی مسئله ای را صد در صد انکار کند احمق است ، مخصوصا در این مورد .

    • مهیار

      تو مگه خدایی که اینقد قاطعانه میگی؟

    • بدون نام

      منکه یه فیلمی از خانواده های قربانیان دیدم زنه فریاد میزد که چند نفری زنگ زدن که زندن چرا نمیرین نجاتشون بدین یا مسولین دلخوایی نمیرین برا نجات میخواین که بمیرن.......خدایش فیلمش دیدم

    • بدون نام

      اون دمای هواست که میتونه زیر صفر باشه مجید جان !
      احتمال حداقلش صفره

    • سعید

      زیر صفر دمای هوا است. احتمال صفر با زیر صفر یکی است

    • بدون نام

      با تعلل شما بله

    • me too

      شما یا آمار و احتمال را نمی شناسی
      یا زیر صفر را !
      بهتر نیست مدبرانه و دقیق حرف بزنیم؟

    • بدون نام

      متاسفم برا کسی که گفته احتمالش زیر صفره
      ای کاش میگفتی احتمال اینکه ما بتونیم اونارو نجات بدیم زیر صفره
      ماهنوز هم نتونستیم جنازه ها رو پیدا کنیم بعد اگه زنده هم بودن کل مسافرا بعد از سه روز همه میمردن

    • لر بختیاری

      اشتراک 02.47ومحمدرضابختیار شما بیمار ین ومرض روحی دارین خیلی بی وجدان و نادان هستین وقتی هیچ هالیتون نیست چرا الکی جو سازی میکنید من فقط به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج