۷۱۰۷۸۲
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

لعیا جنیدی: حرف‌های خانواده سیدامامی را شنیدم

روزنامه اعتماد؛ با لعيا جنيدي، معاون حقوقي رييس‌جمهور درباره حاشيه‌هاي ديدار با اعضاي خانواده و نزديكان سيدامامي در مورد پرونده خودکشی وی، گفتگویی انجام داده است.

روزنامه اعتماد؛ با لعيا جنيدي، معاون حقوقي رييس‌جمهور درباره حاشيه‌هاي ديدار با اعضاي خانواده و نزديكان سيدامامي در مورد پرونده خودکشی وی، گفتگویی انجام داده است.

بخشی از این گفتگو را در ادامه می خوانید:

خانم دكتر شما اخيرا با همسر مرحوم سيد‌امامي ملاقات كرده‌ايد. اين ديدار در چه چارچوبي انجام شد؟

با دستور رييس‌جمهور كميته‌اي براي پيگيري اين موضوع تشكيل شد و مسووليت آن را نيز آقاي وزير كشور به عهده گرفتند. در اين كميته تقسيم كاري انجام شد و هر يك از اعضا مسووليت‌ها و تحقيقاتي را به عهده گرفت. ملاقات با اعضاي خانواده و دوستان نزديك مرحوم سيد‌امامي به عهده من گذاشته شده است و من مطابق تقسيم كاري كه انجام شد با هر يك از اعضاي خانواده كه مايل بودند، ملاقات كردم.

اينكه مي‌فرماييد هر كدام كه مايل بودند يعني آنها بايد تقاضاي ملاقات كنند؟

خير، ما به آنها اطلاع داديم و با هر كدام كه پذيرفتند ملاقات كرديم. در مورد دوستان نيز همين طور. هر يك از فرزندان، همسرشان يا دوستان نزديك كه اظهار تمايل كردند را ديده و حرف‌هاي‌شان را شنيدم.

از جزييات گفت‌وگوها بفرماييد.

جزييات را قبل از اينكه تحقيقات هر چهار عضو كميته تكميل و گزارش نهايي آماده نشود، نمي‌توانم بيان كنم اما با دقت به صحبت‌هاي‌شان گوش دادم. به هر حال وقتي يك واقع پيش مي‌آيد هر كس از منظر خود نگاه مي‌كند. براي ما مهم بود كه بدانيم شرح ماوقع از منظر كساني كه از نزديك با آن درگير بودند، چيست. دغدغه‌ها، نگراني‌ها و درخواست‌هاي آنها براي ما اهميت دارد. همين‌طور شبهاتي كه راجع به نحوه وقوع ماجرا و آنچه اعلام عمومي شد، دارند. سعي كرديم ببينيم كه چه شبهاتي دارند، علت ايجاد اين شبهات و توقعي كه از رسيدگي دارند، چيست. من نمي‌توانم در اين خصوص فعلا قضاوتي داشته باشم. زيرا ما مقام رسيدگي قضايي نيستم. آقاي رييس‌جمهور در چارچوب قانون اساسي و مسووليتي كه در اهتمام براي اجراي قانون اساسي دارند، بررسي اين موضوع را جزو مسووليت‌هاي خود ديدند و از ما خواستند كه گزارشي تهيه كنيم. اين كار نيز در قالب كميته‌اي زير مجموعه قوه مجريه انجام مي‌شود. بنابراين نمي‌توانيم ارزيابي قضايي داشته باشيم.

تاكنون با چند نفر از نزديكان مرحوم سيد‌امامي ملاقات كرديد؟

اولين ديدار يكي، دو هفته بعد از فوت ايشان با فرزند و دوست خانوادگي ايشان بود. بعد يكي از دوستان نزديك و در سال جديد نيز همسر و دوست خانوادگي ايشان را ديدم.

ديدارهاي مورد اشاره تمام شده يا ادامه دارد؟

سعي كردم بخش مربوط به خود را كاملا انجام دهم. اين ديدارها هر مقدار كه لازم باشد يا اعضاي خانواده يا دوستان مرحوم سيد‌امامي اظهار تمايل كنند، انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده خب.وقتی در حد حرف باشه.عمل نمیکنید برید کنار و خیانت نکنید به مردم

    • گم نام

      بدونید که چی بشه.؟؟؟

    • محمد

      طبق قانون اساسی رییس جمهور مسوول حفظ حقوق شهروندی است و در موضوعاتی که شک و شبهه دارد برای شفاف سازی و احقاق حقوق افراد جامعه وارد می شود و این از امتیازات نظام اسلامی ماست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج