۱۲۱۶۴۳۴
۲۵۹
۲۵۹
پ

همه‌چیز درباره آشوب‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا

حوالی استادوفرانس پیش از شروع فینال لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول و رئال‌مادرید هرج و مرج پیش آمد و پلیس حتی از اسپری فلفل و گاز اشک‌آور هم استفاده کرد!

خبرورزشی: فینال لیگ قهرمانان اروپا بین لیورپول و رئال‌مادرید به دلیل تلاش صدها هوادار برای ورود به استادوفرانس با ۳۶ دقیقه تاخیر برگزار شد.

لینکر در متن ماجرا

حدود یک ساعت قبل از شروع بازی هرج و مرج زیادی به وجود آمد و از ورود برخی هواداران به ورزشگاه جلوگیری شد. گری لینکر، مجری برنامه مشهور «Match Of The Day»، در میان هوادارانی بود که بیرون از زمین گیر کرده بودند و این صحنه‌های خطرناک را به شدت مورد انتقاد قرار داد. لینکر در توییتی نوشت: «پیدا کردن راهی برای ورود به زمین غیرممکن بود. خیلی خطرناک بود. قتل عام مطلق.»

با نزدیک شدن به زمان برنامه‌ریزی شده برای شروع مسابقه، انتهای ورزشگاه به سمت جایگاه لیورپول به طرز محسوسی خالی ماند. در ابتدا شروع بازی ۱۵ دقیقه عقب افتاد و سپس به دلیل بدتر شدن صحنه‌های بیرونی ۲۰ دقیقه تاخیر دیگر هم اضافه شد. پس از تاخیر دوم، لینکر اضافه کرد: «مگر می‌شود چنین رویدادی اینقدر بد برنامه‌ریزی شود. اوضاع کاملاً آشفته و خطرناک است. آن‌ها به دلیل دیر رسیدن هواداران ۱۵ دقیقه تأخیر دیگر اعلام کردند. مسخره است.»

همه‌چیز درباره آشوب‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا

گاز اشک‌آور و اسپری فلفل!

در همین حال، هواداران بیرونی با صف‌های طولانی و سخت‌گیری‌های پلیس مواجه شدند. شبکه ESPN از تجمع اولیه هواداران در محل‌هایی که بلیت‌ها چک و کیف‌ها جست‌وجو می‌شود، گزارش داد. برخی از دروازه‌های ورودی بسته شد و هواداران قرمزها را به سمت ورودی کوچک رئال‌مادرید هدایت کردند که آن هم به دلیل تعداد بالای هوادارانی که برای ورود تلاش می‌کردند مسدود شد.

هواداران ناامید بیرون در ایستادند و پلیس با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل از تجمع جلوگیری می‌کرد. مارک اوگدن، خبرنگار ESPN، از هواداران لیورپول که بلیت‌های خود را نشان می‌دادند و سعی می‌کردند برای محافظت از خود در مقابل اسپری فلفل دهان خود را بپوشانند، فیلم گرفت. یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی، نیک پاروت، گفت که پلیس به طور بی‌رویه از اسپری فلفل استفاده می‌کرد و خودش هم هدف این اسپری‌ها قرار گرفت. او گفت: «این اولین بار است که در یک بازی فوتبال به من فلفل پاشیده می‌شود! هواداران لیورپول مراقب رفتارهای‌شان هستند!»

همه‌چیز درباره آشوب‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا

برادر یک لیورپولی

خانواده جوئل ماتیپ، مدافع لیورپول، نیز در این صحنه‌های تکان‌دهنده گرفتار شده بودند. برادر ماتیپ، ماروین و همسر باردارش در تلاش برای ورود بودند که پلیس به صورت همسر ماروین فلفل پاشید و آن‌ها مجبور به فرار و پناه بردن به رستوران شدند. ماروین با عصبانیت به خبرنگاران آلمانی گفت: «برنامه‌ریزی این بازی اصلاً در حد و اندازه فینال لیگ قهرمانان نیست! استفاده از گاز اشک‌آور در مناطقی که کودکان و هواداران بی‌آزار ایستاده‌اند خطرناک است!»

خودتان دیر آمدید!

باوجود اینکه برخی از هواداران مدعی بودند که دو تا سه ساعت قبل از شروع بازی خارج از ورزشگاه بودند، یوفا اصرار داشت که این تأخیر به این دلیل اتفاق افتاد که هواداران به اندازه کافی زود در محل حاضر نشدند. بازی در نهایت بعد از ساعت ۲۰:۳۶ به وقت محلی شروع شد اما هنوز هزاران صندلی خالی در استادیوم وجود داشت.

همه‌چیز درباره آشوب‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا

واکنش لیورپول و یوفا

لیورپول اعلام کرد که درخواست تحقیقات رسمی داده است. در بیانیه‌ای آمده است: «ما به شدت از مشکلات ورود به ورزشگاه که هواداران لیورپول در استادوفرانس با آن مواجه شدند، ناراحت هستیم. این بزرگ‌ترین بازی فوتبال اروپاست و هواداران نباید صحنه‌هایی را که امشب شاهدشان بودیم تجربه کنند. ما رسماً درخواست تحقیق رسمی در مورد علل این مسائل غیرقابل قبول را داده‌ایم.»

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول اضافه کرد: «نتوانستم با خانواده‌ام صحبت کنم، اما می‌دانم که خانواده‌ها برای ورود به ورزشگاه مشکل زیادی داشتند. دلیلش را نمی‌دانم. باید منتظر نتایج تحقیقات بمانیم. چیزهایی شنیدم که خوب نبود. اوضاع خوب نبود. چیز بیشتری نمی‌دانم.»

اما یوفا پاسخ داد: «در آستانه بازی، دروازه ورودی لیورپول توسط هزاران هواداری که بلیت‌های جعلی خریداری کرده بودند، مسدود شد. این موضوع باعث شد افراد خیلی زیادی آنجا گرفتار شوند. در نتیجه، شروع بازی با ۳۶ دقیقه تأخیر انجام شد تا عده بیشتر از هوادارانی که بلیت‌های واقعی داشتند، به ورزشگاه دسترسی پیدا کنند. از آنجایی که پس از شروع بازی، تعداد هواداران بیرون از ورزشگاه همچنان در حال افزایش بود، پلیس با گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن آن‌ها و دور کردن‌شان از محل کرد. یوفا با کسانی که تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفته‌اند همدردی می‌کند و این موارد را با همکاری پلیس و مقامات فرانسه و فدراسیون فوتبال فرانسه به سرعت بررسی خواهد کرد.»

رئال‌مادرید با گل نیمه دوم وینیسیوس جونیور ۱-۰ مقابل لیورپول پیروز شد و چهاردهمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را رقم زد.

همه‌چیز درباره آشوب‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج