۱۲۸۸۲۱۰
۲ نظر
۵۴۷۷
۲ نظر
۵۴۷۷
پ

استقلال با ساپینتو به نقطه پایان رسید

گرچه همه هواداران و کارشناسان استقلال نیز اعتقاد دارند که بابت تصمیم‌های داوری تیم‌شان لطمه دیده است اما پرواضح است که بروز چنین رفتارهایی با وجود اشتباهات داوری از سوی هیچ کس مورد تأیید نیست.

خبرورزشی: همان طور که قابل پیش‌بینی بود سرمربی استقلال به‌دلیل به کاربردن الفاظ زشت بعد از بازی با پیکان و تشبیه کردن فوتبال ایران به جنگل و بیان اظهارات دور از ادب مانند حیوان با محرومیت تازه روبه‌رو شد.

در حکمی که برای سرمربی استقلال داده‌اند سه جلسه محرومیت از بازی با ملوان(جام حذفی) نساجی و گل گهر قطعی است و سرمربی استقلال که پیش‌تر در شش بازی محروم بود، باید سه جلسه محرومیت تازه را تجربه کند تا تعداد محرومیت‌های او تا این‌جای لیگ به ۹ جلسه برسد. عددی که نه تنها در تاریخ باشگاه استقلال بلکه در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه است.

این محرومیت اما قابل افزایش است و چنانچه سرمربی استقلال بابت آن اظهارات عذرخواهی نکند، حضور روی نیمکت استقلال در بازی با ذوب آهن و فولاد را هم از دست خواهد داد تا جمعاً ۱۱ بار به‌دلیل محرومیت‌های انضباطی از حضور روی نیمکت استقلال محروم شود.

درواقع کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همچنان راه را برای آقای سرمربی باز گذاشته تا با انتشار متنی نسبت به آن اظهارات ابراز ندامت کرده و رسماً از فوتبال ایران عذر خواهی کند تا تعداد غیبت‌هایش در فوتبال ایران به ۱۱ بازی نرسد.

با توجه به اینکه استقلال بابت محرومیت‌های ساپینتو لطمه‌های بسیاری دیده و از لحاظ شخصیتی نیز زیرسؤال رفته است عذرخواهی سرمربی استقلال قطعی است و او با انتشار پیامی مانع از افزایش جلسات محرومیت خود خواهد شد. ساپینتو در بدو بازگشت به ایران نیز در صحبتی که با بیژن طاهری داشت به این موضوع تأکید کرد که قطعاً بابت آن اظهارات عذرخواهی کرد تا محرومیتش بعد از سه بازی آتی استقلال درجام حذفی و لیگ برتر کاهش یابد اما پرسشی که ذهن هواداران استقلال را فرا گرفته این است که تا کی و چه زمان باید چنین رفتارهایی را از سوی سرمربی خود تحمل کنند.

گرچه همه هواداران و کارشناسان استقلال نیز اعتقاد دارند که بابت تصمیم‌های داوری تیم‌شان لطمه دیده است اما پرواضح است که بروز چنین رفتارهایی با وجود اشتباهات داوری از سوی هیچ کس مورد تأیید نیست و فقط ساپینتو است که در مجموعه عریض و طویل استقلال چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهد و الفاظی را به زبان می‌آورد که هیچ یک از مربیان تاریخ باشگاه استقلال تا کنون آن را به زبان نیاورده است.

بی هیچ اغماضی ساپینتو پرحاشیه‌ترین مربی تاریخ باشگاه استقلال است که بدون توجه به عقبه این باشگاه رفتارهایی انجام می‌دهد که حتی تعصبی‌ترین استقلالی‌های ایران نیز آن را نمی‌پسندند.

پایان ساپینتو و استقلال کلید خورد

اما مسأله مهمی که باید به آن توجه داشت این است که حتی اگر ساپینتو با استقلال صاحب جام قهرمانی هم شود، دیگر جایی دراین باشگاه نخواهد داشت. هرچند که مسئولان کنونی باشگاه استقلال به جهت حفظ منافع خود و احتمالاً هواداران این باشگاه سعی درکاهش محرومیت ساپیتو دارند و به نوعی در حمایت از سرمربی خود اظهاراتی انجام داده‌اند اما باشگاه استقلال به حدی محترم و بزرگ است که اجازه ندهد چنین شخصیتی به‌عنوان سرمربی درآن به فعالیت بپردازد.

ساپینتو هراندازه هم که به لحاظ فنی در تیم استقلال منشأ تحول باشد که البته نبوده و بسیاری دیگر از مربیان داخلی و خارجی بهتر از او نتیجه گرفته‌اند اما حق ندارد با چنین واژه‌های سخیفی فوتبال ایران را به سخره گرفته و به جنگل تشبیه کند.

البته برخی مسئولان باشگاه استقلال سعی در تعدیل اظهارات سرمربی خود دارند تا سررشته کلاف پیچیده همکاری با این مربی پرتغالی از دست‌شان خارج نشود اما این حمایت‌ها را نباید به حساب رضایت ارکان این باشگاه از ساپینتو دانست چرا که مدیران باشگاه استقلال هم خوب می‌دانند که ادامه دادن با چنین مربی بی‌پروایی قطعاً به ضرر خودشان تمام خواهد شد و مشکلات بزرگ‌تری برای باشگاه استقلال درعرصه‌های گوناگون ایجاد خواهد کرد.

تصور کنید ساپینتو چنین رفتارهایی را درلیگ قهرمانان آسیا انجام دهد؛ آیا تبعات چنین واکنش‌هایی منجر به محرومیت‌ها و جرایم بین‌المللی نخواهد شد؟ به هرحال حتی اگر ساپینتو تا پایان فصل نیز دیگر محروم نشود، تداوم همکاری‌اش با با شگاه استقلال در فصول آتی بسیار بعید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      نویسنده محترم چقدر بااستقلال مشکل داری

    • انتقام سخت

      آخه از هوادار باختی چسپیدی برا استقلال حاشیه درس کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج