۱۳۰۶۹۷۲
۱۹۰۷
۱۹۰۷
پ

پرسپولیس، حاکم مطلق دوئل قهرمانی با سپاهان

پرسپولیس و سپاهان هر زمان که تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی شانه به شانه پیش رفته‌اند، در نهایت جام به سرخ‌پوشان رسید.

خبرورزشی: شاید روی کاغذ استقلال هم هنوز شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشد، ولی به گفته اکثر کارشناسان بعد از باخت در دربی شانس شاگردان ساپینتو برای قهرمانی به حداقل رسیده و پرسپولیس و سپاهان در کورس قهرمانی این فصل باقی ماندند. پرسپولیس که تا قبل از دربی به مراتب شانسش از سپاهان و استقلال کمتر بود، با برتری ارزشمند در مقابل استقلال و همچنین توقف خانگی سپاهان مقابل ملوان، حالا این شاگردان یحیی گل محمدی هستند که صدر جدول را در اختیار دارند و مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند. پرسپولیس اگر بتواند هر ۳ بازی باقی مانده خود را با برد پشت سر بگذارد، بدون توجه به نتایج سپاهان و استقلال قهرمانی لیگ را مال خود خواهد کرد. نکته جالب در خصوص دوئل‌های قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان این است که هر وقت این دو تیم تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی با هم حضور داشتند، در نهایت جام به قرمزها رسید و پرسپولیسی‌ها همواره برنده دوئل قهرمانی با سپاهانی‌ها بودند. این دو تیم تا به حال ۳ بار چنین شرایطی را تجربه کردند که هر ۳ بار جام به پرسپولیس رسید و در این فصل چهارمین جدال قهرمانی بین پرسپولیس و سپاهان خواهد بود و باید دید برای چهارمین بار جام به سرخ پوشان می‌رسد و یا اینکه بالاخره اصفهانی‌ها دوئل قهرمانی را از قرمزهای پایتخت می‌برند.

دوئل اول؛ تعویض قهرمان در دقیقه ۹۶

پرسپولیس مدت‌ها بود که قهرمان لیگ نمی‌شد. از آنطرف سپاهان در آن فصل با بوناچیچ به فینال آسیا رسید و به جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کرد. در اواخر لیگ هفتم هم ۶ امتیاز از پرسپولیس کم شد تا بازی آخر دو تیم در هفته پایانی بازی‌ها حکم فینال لیگ را داشته باشد. سپاهان برای قهرمانی فقط یک امتیاز می‌خواست ولی پرسپولیسی‌ها برای بالا بردن جام و کسب دومین قهرمانی خود در لیگ برتر، فقط نیاز به برد داشتند. پرسپولیس با گل زیبای محسن خلیلی پیش افتاد ولی در همان نیمه اول حاج صفی سپاهان را به بازی بازگرداند. بازی داشت با همان نتیجه به پایان می‌رسد و سپاهان هم با تساوی قهرمان لیگ می‌شد.با این حال این پایان کار نبود و در دقیقه ۹۶ و روی یک اتفاق ضربه سر سپهر حیدری وارد دروازه سپاهان شد تا قهرمان لیگ عوض شود. بدون تردید آن قهرمانی یکی از تاریخی‌ترین و البته دراماتیک‌ترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود.

دوئل دوم؛ برانکو مچ امیر را خواباند

چند سال طول کشید تا بعد از آن بازی خاطره انگیز در لیگ هفتم، پرسپولیس و سپاهان دوباره با هم تا هفته‌های پایانی در کورس قهرمانی قرار داشته باشند. دوران افت پرسپولیس با آمدن برانکو به پایان رسید و در لیگ هجدهم دوباره این دو تیم در کورس قرار گرفتند. قلعه نویی سرمربی سپاهان بود و برانکو هم یکی از بهترین تیم‌های پرسپولیس در طول تاریخ لیگ برتر را در اختیار داشت. در نهایت هم پرسپولیس با اختلاف ۳ امتیازی نسبت به سپاهان جام ررا بالای سر برد و برانکو در دوئل قهرمانی با قلعه نویی، توانست مچ امیر را بخواباند.

دوئل سوم؛ محرم رکورد زد ولی یحیی جام گرفت

آخرین دوئل قهرمانی دو تیم پرسپولیس و سپاهان قبل از امسال به دو فصل قبل برمی‌گردد. یحیی گل محمدی هدایت پرسپولیس و محرم نویدکیا هم هدایت سپاهان را برعهده داشتند و دو تیم تا هفته پایانی در کورس قهرمانی بودند. نویدکیا که اولین فصل سرمربیگری خودش را تجربه می‌کرد، با گرفتن ۶۵ امتیاز در پایان لیگ به یک رکورد جالب دست پیدا کرد. با این حال یحیی و تیمش با ۶۷ امتیاز موفق شدند قهرمان لیگ شوند. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج