۱۳۴۴۶۸۳
۲۰۲۷
۲۰۲۷
پ

باغمیشه: گولسیانی که از سیدجلال بزرگتر نیست

علی باغمیشه گفت: گولسیانی در لیگ و جام حذفی فصل قبل بازی‌های خوبی را ارائه داد اما این بازیکن که از سیدجلال بزرگ‌تر نیست؛ مدافعی که با وجود سال‌ها بازی در پرسپولیس و کاپیتانی در مقطعی روی نیمکت نشست.

ایران ورزشی: علی باغمیشه مهاجم سابق پرسپولیس معتقد است هیچ تیمی به خاطر کیفیت بالای بازیکنان قادر نیست مقابل پرسپولیس بی‌محابا بازی کرده و نمایش هجومی را ارائه دهد و ذوب آهن حریف روز پنجشنبه پرسپولیس را مستثنی ازاین قاعده نمی‌داند. به بهانه مسائل ریزودرشتی که پیرامون پرسپولیس وجود داشته و دارد و همچنین دیدارحساس پرسپولیس مقابل ذوب آهن با پیشکسوت پرسپولیس گفت‌وگویی انجام دادیم.

 از بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن چه تحلیل فنی‌ دارید؟

بازی با ذوب‌آهن قطعاً بازی آسانی نخواهد بود، هر چند که بازی آسانی در لیگ برتر وجود ندارد خصوصاً اگر حریف آنها تیم پرسپولیس باشد چون در این صورت آن تیم‌ها با همه وجود و توان و انگیزه‌ای مضاعف به مصاف پرسپولیس می‌آیند و سعی می‌کنند بهترین نمایش را ارائه دهند که این امر کمی کار را برای پرسپولیس سخت می‌سازد. با وجود این به دلیل سبک بازی تیم‌هایی که محمد ربیعی سر مربیگری آنها را به عهده داشته و دارد من معتقدم پرسپولیس قادر است که از سد این تیم در ورزشگاه آزادی بگذرد.

یعنی معتقدید محمد ربیعی تیمش را با روش تهاجمی روانه بازی با پرسپولیس خواهد ساخت؟

تیم‌های محمد ربیعی فوتبال خوبی را ارائه می‌دهند اما بدون شک این تیم قادر نخواهد بود بازی هجومی را در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس ارائه دهد. در واقع کیفیت فنی بالای تیم پرسپولیس و بازیکنانش نه تنها به ذوب آهن بلکه به هیچ تیمی در داخل ایران و حتی در آسیا این اجازه را نمی‌دهد که بی‌محابا مقابل پرسپولیس بازی کند و این‌که ما بگوییم و انتظار بازی هجومی از ذوب آهن را داشته باشیم واقعاً غیر منطقی است.

حضور تماشاگر چقدر می‌تواند روی بازی پرسپولیس تأثیرگذار باشد؟

امیدوارم تعامل لازم به وجود بیاید تا حداقل در بخشی از ورزشگاه که امکان حضور هوادار وجود دارد تماشاگران حاضر شوند تا بازیکنان پرسپولیس بتوانند بهترین نمایش ممکن را ارائه دهند و در یک جمله هوادارپرسپولیس، قدرت و روحیه به بازیکنان پرسپولیس می‌بخشد. قدرت پرسپولیس به هوادارانش وابسته است ازاین رو این یک واقعیت است که اگر هواداران نیایند فوتبال از رونق می‌افتد. در همه دنیا هم اقداماتی صورت می‌گیرد که هواداران در ورزشگاه حاضر شوند از این رو ما هم باید به دنبال حضور هوادار باشیم و به هر شکل ممکن زمینه حضورشان را فراهم سازیم. حضور هوادار در بازی با ذوب آهن از این نظر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که هواداران پرسپولیس دوست دارند جشن سه گانه فصل قبل را با بازیکنان برگزار کنند که از این حیث وجود هوادار برای تیم و بازیکنان امری واجب و ضروری به نظر می‌رسد.

در رابطه با انتقال قرضی عبدی به تراکتور چه نظری دارید و عقد قرارداد با یاسین سلمانی را در راستای کمک به خط حمله تا چه اندازه مثبت ارزیابی می‌کنید؟

وقتی مربی به بازیکن بازی نمی‌دهد حتماً بهتر است که آن بازیکن حداقل به شکل قرضی از آن تیم جدا شود به همین دلیل جدایی قرضی عبدی هم به سود این بازیکن است و هم به سود باشگاه و تیم پرسپولیس چون به جای عبدی، سرمربی پرسپولیس می‌تواند یک بازیکن خارجی در لیست بزرگسالش قرار دهد. در رابطه با یاسین هم من حضور این بازیکن را به سود پرسپولیس می‌دانم چون یاسین می‌تواند موجب تقویت خط هافبک و خط حمله پرسپولیس شود اما با وجود این از آنجا که یاسین هم مهاجم تخصصی در خط حمله محسوب نمی‌شود من معتقدم که پرسپولیس نه تنها به یک بلکه به حضور دو مهاجم تخصصی گلزن نیاز دارد تا ضعف گلزنی پرسپولیس هم در ایران و هم در لیگ قهرمانان آسیا به شکل کامل برطرف شود.

اما پرسپولیس با وجود مهاجم نوک تخصصی هم فعلاً با گلزنی مدافعان و هافبک‌های تخصصی‌اش نتیجه می‌گیرد!

به هر حال آن روش خیلی فانتزی می‌شود که بدون مهاجم بازی کنید و برنده شوید. در این بین شهاب هم مهاجم هدف نیست و امیدوارم که هر چه زودتر پایش به گل باز شود.

زاهدی دو هفته است که گل نزده ، درصورت ادامه گل نزدن این بازیکن چه شرایطی را برای این مهاجم پیش‌بینی می‌کنید؟

شهاب مهاجم خوب و قدرتمندی است که از قدرت فیزیکی و بدنی خیلی خوبی بهره می‌برد و یک سرزن قهار است اما باید هر چه زودتر گل اولش را بزند چون درغیراینصورت زاهدی با بحران روحی ناشی از گل نزدن در پرسپولیس مواجه خواهد شد.

در رابطه با گولسیانی که به یک مهاجم نیمکت‌نشین تبدیل شده چه نظری دارید؟

گولسیانی در لیگ و جام حذفی فصل قبل بازی‌های خوبی را ارائه داد اما این بازیکن که از سید جلال بزرگ‌تر نیست ؛ مدافعی که با وجود سال‌ها بازی در پرسپولیس و کاپیتانی در مقطعی روی نیمکت نشست و اگر چند دقیقه هم به میدان می‌آمد با همه وجود بازی می‌کرد. گولسیانی مدافع خوبی است و یحیی فعلاً تصمیم گرفته که از زوج دفاع میانی در پرسپولیس استفاده کند؛ موضوعی که جواب هم داده است و بدون شک تا زمانی که نبازد شاید سرمربی به ترکیب تیم برنده‌اش دست نمی‌زند هر چند بازی‌های زیادی وجود دارد و به نظرم بازی به گولسیانی هم می‌رسد. در این رابطه هم من حق را به یحیی می‌دهم و در کارسرمربی دخالت نمی‌کنم چون ترجیح می‌دهم که پرسپولیس در آرامش باشد.

در رابطه با حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به ستاره‌هایی که تیم‌های عربستانی به خدمت گرفته‌اند نگرانی ندارید؟

نه این‌که شهاب مهاجم بدی باشد اما نگران جذب مهاجم ششدانگ هستم ضمن این‌که برای میزبانی در آسیا هم به جهت شرایط ورزشگاه آزادی با نگرانی مواجه هستم اما با وجود جذب ستاره‌هایی مانند نیمار، رونالدو، بنزما و جمعی از ستاره‌های دیگر، پرسپولیس هم دوبار به فینال رفته است ازاین رو ما هم حریف آسانی نیستیم و به جهت تیم خوب و بازیکنانی که از قابلیت فنی زیادی برخوردارند قطعاً درآسیا هم حرف‌هایی برای گفتن داریم و هیچ تیمی نباید پرسپولیس را در آسیا دست‌کم بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج