adexo3
۱۳۷۱۳
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

گذر پوست به دباغ خانه رسید

شیشه عمر تیم بحرین به دست ایران افتاد !

تيم ملي بحرين معمولا در بازي‌هاي خانگي براي برنده شدن به هر ترفندي متوسل شد اما تيم ملي ايران هم با سرمربيگري كارلوس كي روش تيم دست و پا بسته سال‌هاي پيش نبود و حتي در منامه شانس برنده شدن داشت.

تیم کشورمان با نتیجه ۴بر۱ میزبانش اندونزی را شکست داد و با ۱۱ امتیاز گام به دور بعدی گذاشت. از همین گروه جدال قطر و بحرین نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این گروه قطر که در بازی آخر خود باید در ورزشگاه آزادی به مصاف ایران برود، با ۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد و بحرین که میزبان اندونزی خواهد بود، ۶ امتیازی است. در واقع بحرینی ها برای صعود محتاج به درخشش ملی پوشان ایران هستند؛

ورزشگاه ملي بحرين معمولا براي تيم ملي ايران خوش‌يمن نبوده و خاطره تلخ بازي بحث برانگيز تيم ملي ايران در مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ هنوز از ذهن فوتبالدوستان ايراني پاك نشده ، تيم ملي ايران اين بار براي پايان دادن به طلسم ناكامي در منامه به مصاف تيم ملي بحرين رفت .

تيم ملي بحرين معمولا در بازي‌هاي خانگي براي برنده شدن به هر ترفندي متوسل شد اما تيم ملي ايران هم با سرمربيگري كارلوس كي روش تيم دست و پا بسته سال‌هاي پيش نبود و حتي در منامه شانس برنده شدن داشت. در چنين فضايي، مطابق انتظار حرف و حديث‌ها در مورد حساس‌ترين بازي گروه E اوج گرفته و ب بازي ايران و بحريني كه زخم خورده از بازي رفت يك بار ديگر در فضايي ملتهب برگزار شد.

پس از آن‌که خبرنگاران، عکاسان و مشوقين تيم ملي ايران با وجود در اختيار داشتن تأييديه ويزاي فرودگاهي، از خاک بحرين ديپورت شدند، فدراسيون فوتبال ايران با فرستادن نامه‌اي اعتراض‌آميز به اين رفتار غيرمتعارف بحرين، به فيفا و کنفدراسيون آسيا شکايت کرد.

در حالی که فدراسيون فوتبال ايران براي بازي رفت برابر بحرين، همه امکانات را براي اعضاي تيم فوتبال اين کشور آماده کرد و اين ميزباني با قدرداني کتبي سران فدراسيون بحرين همراه شده بود، متأسفانه، در بازی برگشت در منامه، شاهد حرکت زشت هواداران و مسئولان بحرینی بودیم؛ از دیپورت خبرنگاران ایرانی گرفته تا به دست گرفتن پرچم عربستان و پرتاب کفش و بطری‌های آب و آتش زدن پرچم مقدس کشورمان..

حال با توجه به اتفاقات و نتایج به دست آمده و خداوند بزرگ شیشه عمر تیم بحرین را به دست شیران ایرانی داد ، تیم ملی ایران در هر صورت صعود خود را قطعی کرده است و با توجه به سید بندی انجام شده بنا بر این تیم اول یا دوم گروه نقشی در قرعه کشی بعدی ندارند ، در ضمن تیم ملی ایران با یک تساوی هم به عنوان صدر نشین صعود می کند و در صورت تساوی هر دو تیم ایران و قطر صعود می کنند و در آن صورت تیم بحرین در صورت برتری پرگل مقابل اندونزی هم هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت .

البته دلاومردان ایران با این که هیچ خاطره خوشی از بحرینی ها ندارند مسلما با روح جوانمردی ایرانی به یک بازی جوانمردانه می اندیشند تا فرق ایرانی غیور با بعضی کشورهای عربی بیشتر نمایان شود .

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شیشه عمر تیم بحرین به دست ایران افتاد !


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج