۱۳۵۷۸۵۳
۲۱ نظر
۲۰۵۲۵
۲۱ نظر
۲۰۵۲۵
پ

پنج پسر خوشتیپی که این شب‌ها دل همه خانم‌ها را بُرده‌اند

خط قرمز از آن سریال‌های جنجالی و پر از حاشیه دوران خود بود.

چی بپوشم: خط قرمز از آن سریال‌های جنجالی و پر از حاشیه دوران خود بود. تلویزیون ایران که کمتر موفق به نمایش اکیپ‌های جوانانه آن هم با معیارهای دور از استانداردهای بچه‌های خوب آن دوران بود، با این مجموعه توانست نگاه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. مخاطبانی که عمدتا نوجوانانی در سن بلوغ بودند. البته خط قرمز درمیان بزرگترها هم طرفدار داشت و این را مدیون سناریوی تازه، لوکیشن سرسبز و متنوع و البته طراحی گریم و لباس‌های خوب بود. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به استایل بازیگران این سریال داشته باشیم. این سریال که ظاهرا دوباره پخش می‌شود، هنوز هم مخاطبان نوستالژی‌پسند قدیمی را به پای تلویزیون کشانده است.

پنج پسر خوشتیپی که این شب‌ها دل همه خانم‌ها را بُرده‌اند

سروش گودرزی

پنج پسر خوشتیپی که این شب‌ها دل همه خانم‌ها را بُرده‌اند

گودرزی از شاخص‌ترین چهره‌های سریال خط قرمز بود که به‌واسطه جذابیت‌های ظاهری‌اش گوی رقابت را از بازیگران دیگر در شهرت و محبوبیت ربوده بود. او که نقش رامین را بازی می‌کرد، استایلی جوان‌پسند داشت و مطابق مد روز در آن دوران. رامین با استایلی اسپرت منطبق با معیارهای دهه ۷۰-۸۰ دیده می‌شد. شلوارهای جین راسته و کمی گشاد، تی‌شرت در همراهی با پیراهن مردانه‌ای که با دکمه‌های باز روی آن پوشیده می‌شد از جمله شاخصه‌های استایل عمده جوانان خوش‌پوش آن دهه بود. او از اکسسوری‌هایی هم برای تکمیل استایل خود بهره می‌برد که همچنان قابل استفاده و محبوب‌اند.

ایمان اشرافی

پنج پسر خوشتیپی که این شب‌ها دل همه خانم‌ها را بُرده‌اند

اشراقی هم از چهره‌های شاخص بازیگران خط قرمز بود. تصویر او مدام روی جلد نشریات مختلف به چاپ می‌رسید و شهرت بسیار زیادی کسب کرده بود. تیپ و استایل او در سریال هم قابل‌توجه بود. او استایل خوبی داشت که در دسته تیپ‌های همیشه محبوب قرار می‌گیرد. چطور؟ اشراقی که ایفاگر نقش کامران در سریال بود از پوشش جین بهره می‌برد. لباس‌های جین در تمام دوره‌ها و دهه‌ها محبوب‌اند و شاید تفاوت‌هایی در سبک برش و طیف رنگی‌شان به وجود بیاید اما همیشه محبوب‌اند و پرکاربرد.

شهرام حقیقت‌دوست

پنج پسر خوشتیپی که این شب‌ها دل همه خانم‌ها را بُرده‌اند

شهرام حقیقت‌دوست از محبوب‌ترین چهره‌های خط قرمز بود. او که ایفاگر نقش جوانی یاغی بود، برای بسیای از مخاطبان جذاب جلوه می‌کرد. او هم در استایل از همان استانداردهای شخصیت‌های رایج یاغق بهره می‌برد. حقیقت‌دوست معمولا شلوار جینی راسته به پا داشت، سوئیشرت یا پیراهن مردانه‌ای روی تی‌شرت به تن می‌کرد و با استایلی اسپرت به دل ماجراهای مختلف می‌زد و البته دردسرهایی هم درست می‌کرد.

پویا امینی

پنج پسر خوشتیپی که این شب‌ها دل همه خانم‌ها را بُرده‌اند

پویا امینی از معدود بازیگران همچنان فعال سریال خط قرمز است که خوشبختانه گذر زمان هم آنچنان استایل و چهره‌اش را تغییر نداده است. او که نقش بچه‌مثبت داستان را بازی می‌کرد در تلاش برای متقاعدکردن دوستان دیگرش برای بازگشت به خانه با آنها همراه شده بود. گویی لازم بود که مغزی متفکر در همراهی با جوانان یاغی و گمراه در فیلم حضور داشته باشد. استایل او هم شاخصه‌های رفتاری‌اش را نمایندگی می‌کرد. کفش‌های کتانی ساده، شلواری راسته و پارچه‌ای و پیراهن مردانه‌ای که مرتب روی تنش جا خوش کرده بود. استایل بچه‌مثبت‌ها از آن سال‌ها تاکنون تغییراتی کرده است. این روزها، با روی کارآمدن مفاهیمی مانند نِردها و گیگ‌ها، دیگر حتی بچه‌های در اصطلاح پاستوریزه هم بیشتر از گذشته‌ها به استایلشان اهمیت می‌دهند. عینک‌های گرد، موهای تابدار و تی‌شرت‌های گشاد و بلند تاحد زیادی جای استایلی مشابه تیپ پویا امینی در خط قرمز را گرفته‌اند. این روزها، بچه‌مثبت‌ها تعریف دیگری دارند. این‌طور نیست؟

علی منصوری

منصوری از گمنام‌ترین بازیگران فعلی خط قرمز است. او که در زمینه موسیقی بیشتر از تصویر فعالیت دارد، دیگر در مقابل دوربین دیده نمی‌شود. در دوران خط قرمز، او هم یکی از همان جوانانی بود که به امید هوایی تازه‌تر مایل بود از خانه بگریزد و زندگی زیر سقف آسمان را تجربه کند. با این تفاوت که او مریض بود و حضورش، رنجی مضاعف به خود و دوستان دیگرش تحمیل می‌کرد. منصوری هم ویژگی‌های شاخص استایلی نداشت. او با شلواری بنددار و موهایی آراسته در قامت نوجوانی مستاصل بیشتر پذیرفتنی بود تا یاغی و آزارگر.

در آخر

مدت‌ها است که از پخش سریال خط قرمز گذشته اما همچنان بازپخش و صحبت از آن برای بسیاری از افراد جذاب و خاطره‌انگیز است. در بررسی استایل بازیگران این سریال باید به نکته بسیار مهمی اشاره کنیم. ممیزی‌ها و استانداردهایی که در صداوسیما وجود دارد، مانع از به تصویرکشیدن حقیقی استایل‌های هر دوره بر تن بازیگران می‌شود. از همین روی، تحلیلی که درباره پوشش کاراکترها ارائه می‌شود هم آنچنان دقیق نیستند. بااین‌حال، برخی از شاخصه‌های پوشش نظیر ست‌کردن جین، تی‌شرت و پیراهن مردانه دکمه باز روی آن یا جین‌پوشی در آن دوران در سریال نمود دارد. شما طرفدار کدام بازیگر بودید؟ استایل کدام را می‌پسندید و یادتان است که در آن سال‌ها چه استایل و شاخصه پوششی رواج داشت؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یادش بخیر خیلی سریال خوب و متفاوتی بود هنوزم جذابه

    • ناشناس

      برای من خاطره انگیز نیست چون تازگیا دیدم

    • ناشناس

      من اون موقع مدرسه میرفتم خواب بودم پخش میشد

    • آرش

      خانمهای ما دلشون قرص و محکمه

    • یاس

      کجاشون خوش تیپ هست هرچند الان بد گفتم دیدگاهم را نمیگذارید

    • Moon

      برترین جان منو بردی به خیلی سال پیش. یادش به خیر واقعا. من که همشون رو دوست داشتم مخصوصا شهرام حقیقت دوست رو.

    • ناشناس

      من یادم میرفتیم خونه پدر بزرگ با خاله و مامانم با تلویزیون قرمز کوچیکا میشستیم میدیدیم چقد قشنگ بود زندگیامون

    • بدون نام

      صدا و سیمای میلی به بن بست رسیده

    • ناشناس

      تصمیمی. که آن جوانها. گرفتند. فقط مختص آن زمان نبود. الان هم. ممکن هست چند تا دوست تصمیم به. قاچاقی خارج شدن از کشور بگیرند.

    • ناشناس

      آخه بچه پولدارها کی اینجورین همشون با پول بابا خرید سرباز در حال عشق و حال خارج از ایران . اینا که همشون یا مریض بودن یا روانی

    • ناشناس

      بله اینا اون زمان خییییلی دختر کش و سوسول بودن ولی الان تیپای اینا جزو تیپای محجوب ترین پسرای جامعه ست

    • ناشناس

      دوست عزیز داستان اینا فقط داخل کشور بود اصلا بنا بر خارج رفتنشون نبود

    • ناشناس

      اصلا ندیدم :/

    • بدون نام

      کاملاً درست گفتید.

    • عرفان

      شهرام بنظرم بهترینشون‌ بود.

    • ناشناس

      الان فرار از مد افتاده

    • ناشناس

      یادش بخیر یوقتی بود پدر و مادرها می‌ترسیدند بچه هاشون از خونه فرار کنند ؛ الان دیگه هیشکی از خونه فرار نمیکنه کجا برن ، یه ساندویچ حداقل ۵۰ هزار تومنه ، کجا بمونن؟!

    • پارسا

      چندان جالب نبود،کلیشه سینمای ایران و نمی‌ذاره پیشرفت کنه

    • سروه یزدانی یا همان مژده یزدانی

      یاد فیلم خط قرمز بخیر

    • ناشناس

      خب البته شايد (شايد) اون زمان دل بعضيا رو بردن اما اين تيپ و قيافه ها در دوران تيك تاك و اينستاگرام كوچكترين جذابيتي ديگه نداره. مگه اينكه بالاي 40 ساله ها الان فيلشون ياد هندستون بكنه.

    • ناشناس

      سریال آبکی بود به سبک کارهای منوچهر هادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج