۱۷۶۶۱۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

طنز؛ پِلَن B در فوتبال چه کارکردی دارد؟

پِلَن بی (Plane B) یعنی نقشه دوم. یعنی این‌که شما به عنوان یک مربی برای اتفاقاتی که در بازی می‌افتد از قبل فکر کرده باشید و نقشه داشته باشید. مثلا اگر تیمت ده‌نفره شد تاکتیک تیم را تغییر بدهی. به این می‌گویند پِلَن بی.

رضا ساکی در ایسنا نوشت:

پِلَن بی (Plane B) یعنی نقشه دوم. یعنی این‌که شما به عنوان یک مربی برای اتفاقاتی که در بازی می‌افتد از قبل فکر کرده باشید و نقشه داشته باشید. مثلا اگر تیمت ده‌نفره شد تاکتیک تیم را تغییر بدهی. به این می‌گویند پِلَن بی.

پِلَن بی در زندگی هم کاربرد دارد. قشر کارمند اصلا با همین پِلَن بی زنده است و زندگی می‌کند. مثلا یک کارمند هیچ وقت روی قول باجناقش حساب نمی‌کند و همیشه برای قرض کردن پِلَن بی دارد و وقتی به باجناقش زنگ می‌زند و درخواست قرض‌الحسنه می‌کند به صد نفر دیگر هم رو می‌اندازد. این پِلَن بی که همان نقشه دوم است گاهی به پِلَن سی و دی هم می‌رسد و کارمند جماعت اگر نیاز به ده میلیون تومان پول دارد حتی به پِلَن زِد هم فکر می‌کند.

برگردیم به فوتبال. پِلَن بی برای امثال کی‌روش یک امر بدیهی است. او برای همه دقایق بازی نقشه دارد و می‌داند چه می‌کند. پِلَن بی برای او یعنی فکر کردن به دقیقه‌های بازی. اما پِلَن بی برای مربیان دیگر این‌طوری تعریف می‌شود که وقتی می‌بازند (اغلب می‌بازند) پِلَن بی‌شان این است که به کی‌روش بپرند. یعنی خودشان که از صبح تا شب از پِلَن بی می‌گویند در زمین پِلَن بی ندارند و پِلَن بی را به صورت حمله به کی‌روش اجرا می‌کنند تا از فشار باخت (اغلب فشار باخت رویشان هست) فرار کنند.

حالا فکر کنید یک مربی که از پس تیم‌های محلی برنمی‌آید، می‌گوید ما نباید به عراق می‌باختیم و جالب‌تر از او کسی است که تیمش به همین آقا که از پس تیم‌های محلی برنمی‌آید باخته است، اما او هم مصاحبه می‌کند و می‌گوید ما خوب بازی نکردیم.

باقی بقای‌تان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج