۸۳۲۳۲
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

قدیمی‌ترین خودروساز ژاپن، دایهاتسو با ارائه فناوری جدید پیل سوختی بار دیگر همه را انگشت به ‏دهان گذاشت. دیگر نیازی به پلاتین گران قیمت برای پیل‌های سوختی نیست.‏

خبرآنلاین: چند سال پیش قدیمی‌ترین خودروساز ژاپن یعنی کمپانی «دایهاتسو» با رونمایی از ‏خودروی ‏FC ShoCase‏ خود بسیاری را حیرت زده کرد. این خودرو که ظاهری جالب داشت از ‏یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) پیل سوختی بهره می‌برد. این نمونه اولیه که برای نخستین بار در سال ‏‏۲۰۰۷/۱۳۸۶ معرفی شد، برای غلبه بر برخی محدودیت‌های اصلی پیل‌های سوخت هیدروژن ‏مرسوم طراحی شده است. امسال نیز در موتورشوی توکیو یک خودروی کانسپت ‏FC‏ جدید روی ‏کار آمد که به طور کامل مینی‌تراک ‏FC Deco Deck‏ نام دارد. ‏

پیل سوختی نوعی مولد الکتریسیته است که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن، آب و الکتریسیته تولید ‏می‌کند. در یک پیل سوختی سنتی، پلاتین باید به عنوان کاتالیزور الکترود استفاده شود زیرا ‏مقاومت بالای آن در برابر خوردگی آن را از آسیب اسید پیل مصون نگه می‌دارد. در مقابل سلول ‏دایهاتسو از غشا و فرآیندهای غشایی بسیار بی ضرر‌تر قلیایی سود می‌جوید. این امر به این معنی ‏است که دیگر نیازی به پلاتین گران قیمت برای کاتالیزور الکترود نیست و در عوض می‌توان از ‏فلزات ارزان‌تر مانند نیکل یا کبالت استفاده کرد.‏

همچنین به جای هیدروژن، پیل‌های جدید از هیدرازین هیدرات (هیدروژن و نیتروژن) به عنوان ‏سوخت استفاده می‌کنند. ادعا می‌شود که چگالی انرژی بالای آن در حد هیدروژن است و از آن ‏جایی که مایع است، کنترل آن راحت‌تر است. ‏

مینی‌تراک ‏DC‏ علاوه بر بهره‌گیری از پیل سوختی تبادل آنیونی به عنوان منبع اصلی تامین نیرو، از ‏یک ژنراتور کم هزینه و جمع و جور هم استفاده می‌کند. این ژنراتور به خودرو امکان تامین برق در ‏مواقع اضطراری یا در مکان‌های دور از امکانات را می‌دهد. دایهاتسو دو نسخه مستقل از این ژنراتور ‏طراحی کرده که به طور جداگانه از مینی‌تراک به نمایش گذاشته شدند.‏

کمپانی از فرصت استفاده کرده و در نمایشگاه خودروی کانسپت «دکا دکا» را نیز به نمایش گذاشته ‏است البته در این مدل خبری از پیل سوختی نیست. نکته قابل توجه در دکا دکا فضای درونی آن ‏است. درون کابین صندلی‌ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توان آن‌ها را کاملا باز کرد و کاملا ‏مسطح می‌شوند. در دو طرف کابین درها قرار دارند که بارگذاری آسان محموله را میسر می‌سازند. ‏ارتفاع مناسب صندلی‌ها به رانندگان در تسلط کامل بر جاده کمک می‌کند.‏

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی

خودروی عجیب قدیمی‌ترین خودروساز ژاپنی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج