۱۲۷۰۶۹۱
۱۵۰
۱۵۰
پ

نحوه خرید و استیک ارز دیجیتال کاردانو

پس از ساخته شدن بلاک چین بیت کوین و گذشت سال‌ها، در حال حاضر با تعداد زیادی بلاک چین و ارز دیجیتال مواجه هستیم. هر لحظه نیز به تعداد این بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال اضافه می‌شود. شاید اکثر این پلتفرم‌ها معتبر نباشند، اما پلتفرم‌هایی وجود دارند که توانسته‌اند قابلیت‌های ویژه و جذابی را ارائه دهند.

نحوه خرید و استیک ارز دیجیتال کاردانو

بلاک چین کاردانو یکی از نمونه‌های موفق است که از سری بلاک چین‌های جدید محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز را روی آن اجرا کنند. کاربرانی که قصد درآمدزایی از این بلاک چین را دارند، می‌توان با خرید کاردانو و استیک آن به هدف خود برسند. در این مطلب بیشتر به نحوه خرید و استیکینگ در بلاک چین کاردانو خواهیم پرداخت.


معرفی بلاک چین کاردانو

بلاک چین‌های جدید با اهداف ویژه یا تنها با قصد حل مشکلات بلاک چین‌های قبلی به وجود می‌آیند. کاردانو پلتفرمی مبتنی بر بلاک چین است که سعی می‌کند مشکلات و ایرادات بلاک چین‌های قبلی را رفع کند. بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و بیت کوین که از ابتدایی‌ترین بلاک چین‌ها هستند، با مشکلاتی مانند مقیاس پذیری مواجه‌اند. هر چند اتریوم در سال اخیر با بروزرسانی نسخه دوم خود توانست مشکلات مقیاس پذیری خود را تا حدود زیادی حل نماید. در هر حال، کاردانو بلاک چین معروفی است که افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال با آن آشنا هستند. این بلاک چین با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند می‌تواند اجازه ساخت و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز را به کاربران بدهد.
در حال حاضر برنامه‌های غیرمتمرکز و پروژه‌های غیرمتمرکز مالی (دیفای) متعددی روی بلاک چین کاردانو پشتیبانی می‌شوند. بلاک چین کاردانو از ارز دیجیتالی به نام آدا یا ADA استفاده می‌کند. کاردانو برای حل مشکلات تکراری شدن تراکنش و اعتبارسنجی آنها از مکانیزم اثبات سهم استفاده می‌کند. همین عامل باعث شده تا استیکینگ در بلاک چین کاردانو رواج پیدا کند. کاردانو را می‌توان یک بلاک چین نسل سومی دانست. این بلاک چین از ارز دیجیتال ADA برای مدیریت و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌کند. پروژه بلاک چین کاردانو از 5 مرحله بزرگ و اصلی تشکیل شده است تا این بلاک چین به اهداف بلند پروازانه خود دست پیدا کند. 
کاردانو در مقایسه با بلاک چین‌های دیگر سرعت بسیار زیادی در ثبت و اعتبارسنجی تراکنش‌ها دارد که برای دسترسی به این هدف، از لایه‌های مختلف خود کمک گرفته است. به طور مثال هایدرا یکی از لایه‌های دوم کاردانو است که برای حل مشکل مقیاس پذیری استفاده شد و باعث گردید تا با اضافه شدن گره‌های جدیدتر، سرعت انجام تراکنش‌ها افزایش پیدا کند. یکی از عواملی که باعث شده بلاک چین کاردانو و پروژه آن توسط کاربران حمایت شود، نقشه راه و وایت پیپر مشخص است. به این صورت کاربران می‌دانند که اهداف پروژه چیست و کاردانو می‌تواند به آنها دست پیدا کند. یکی از اهداف بزرگ کاردانو، دسترسی به مقیاس پذیری بالا در قراردادهای هوشمند است.


استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

نحوه خرید و استیک ارز دیجیتال کاردانو

برای درک بهتر استیکینگ بهتر است ابتدا استخراج ارزهای دیجیتال را توضیح دهیم. استخراج ارز دیجیتال روشی برای امن کردن محیط بلاک چین است. با این کار کاربران در فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها شرکت می‌کنند. اعتبارسنجی تراکنش‌ها باعث شده تا هیچ تراکنشی دو بار در شبکه بلاک چین ثبت نشود. برای این کار، کاربران باید مسائل پیچیده و دشواری را حل کنند که سختی آنها توسط تابع هش مشخص می‌شود. کاربران با اضافه کردن تراکنش‌های جدید به بلاک چین باعث می‌شوند تا بلوک جدیدی ایجاد شود. ایجاد بلاک جدید در بلاک چین با پاداش همراه خواهد بود. به این فرایند استخراج ارز دیجیتال گفته می‌شود. این نوع از استخراج برای بلاک چینی استفاده می‌شود که از فرایند اثبات کار کمک می‌گیرند.
تامین امنیت شبکه با اثبات کار می‌تواند به ضرر محیط زیست باشد. چون که از دستگاه‌های ماینینگ با قدرت پردازشی بالا برای استخراج استفاده می‌شود و آنها به برق زیادی نیاز دارند. در طرف مقابل، اثبات سهم وجود دارد. این مکانیزم نیازی به قدرت پردازشی کاربران ندارد. در این فرایند به جای استفاده از قدرت پردازشی، می‌توان از خود ارزهای دیجیتال استفاده کرد. در این شرایط کاربرانی که قصد نود شدن دارند، لازم است تا مقداری از ارز دیجیتال آن بلاک چین را خریداری کرده و در کیف پول خود ذخیره کنند. با خرید ارز دیجیتال و قفل کردن آن در کیف پول می‌توان در فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها شرکت داشت.
به این فرایند استیکینگ گفته می‌شود. مانند استخراج ارزهای دیجیتال، استیکینگ نیز می‌تواند سودده باشد. به این ترتیب می‌توانید ارزهای دیجیتال از شبکه بلاک چین دریافت کنید. در نظر داشته باشید که استیکینگ در بلاک چین‌های مختلف شرایط متفاوتی دارد. به طور مثال در بلاک چین اتریوم با قفل کردن 32 اتریوم می‌توانید در فرایند استیکینگ شرکت کنید. استیکینگ به خاطر عدم نیاز به دستگاه‌های ماینینگ، به محیط زیست آسیب نمی‌زند و نیاز نیست هزینه زیادی برای تهیه دستگاه‌های ماینینگ کنید. استیکینگ یکی از اعمالی است که در حوزه دیفای قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بدون داشتن دانش معامله و تنها با قفل کردن ارزهای دیجیتال خود به کسب درآمد بپردازید.


نحوه استیک ارز دیجیتال کاردانو

برای شروع به استیکینگ در بلاک چین کاردانو، به ارز دیجیتال اصلی و بومی این بلاک چین به نام آدا ADA نیاز دارید. باید در نظر داشته باشید که سود و درآمد شما از طریق استیکینگ در بازه‌های زمانی خاصی واریز می‌شود. در صورتی که سرمایه گذاری در بانک با ارزهای فیات نیاز به سرمایه گذاری سالانه دارد. پاداش استیکینگ در بلاک چین کاردانو هر ۵ روز یک بار واریز می‌شود. بلاک چین‌ها برای اعتبارسنجی تراکشن‌ها از طریق اثبات سهم ممکن است از استخرهای استیکینگ استفاده کنند. در این برخی نیز از استیکینگ انفرادی استفاده می‌نمایند.
به هر حال برای موفقیت استیکینگ در کاردانو، باید به یکی از استخرهای استیکینگ بپیوندید. برای این که در بلاک چین کاردانو با موفقیت به استیکینگ بپردازید، می‌توانید استخرهای استیکینگ متفاوتی را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که با حضور در استخرهای استیکینگ بزرگ‌تر، شانس انتخاب شدن شما به عنوان نود شبکه نیز بیشتر خواهد بود. بلاک چین به صورت تصادفی نودها را برای استیکینگ انتخاب می‌کند. یکی از راه‌های پیدا کردن استخرهای استیکینگ معتبر، استفاده از کیف پول ددالوس است. در این کیف پول که از بلاک چین کاردانو پشتیبانی کرده، می‌توان لیستی از استخرهای استیکینگ مختلف را مشاهده کرد. راه دیگر شما می‌تواند استفاده از کیف پول ارز دیجیتال برای استیکینگ مستقیم باشد. به طور مثال می‌توانید با نصب کیف پول اتمیک، به استیکینگ در کاردانو بپردازید.
برای این کار یک حساب کاربری در کاردانو ایجاد نمایید. پس از ایجاد حساب ارزهای دیجیتال آدای خود را انتخاب کرده و گزینه Stake  را کلیک کنید. با ادامه دادن مراحل و تایید فرایند استیکینگ، شما به یکی از نودهای شبکه تبدیل شده و تراکنش‌های بلاک چین را اعتبارسنجی می‌کنید. پس از اتمام دوره اعتبارسنجی می‌توانید پاداش خود را از بلاک چین دریافت کنید. در نظر داشته باشید که یکی از مزیت‌های مهم بلاک چین کاردانو امکان آزاد کردن ارزهای دیجیتال پس از اتمام استیکینگ است. این کار در بلاک چین‌های دیگر زمان‌بر بوده و باید مدتی برای آزاد شدن ارزهای دیجیتال خود صبر کنید.
یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید، تایید فرایند استیکینگ است. برای تایید استیکینگ، باید مدت زمان 20 روز را صبر کنید. پس از این که اقدام به استیکینگ کردید، 20 روز طول می‌کشد تا تاییدیه شما صادر شود. پس از آن که استیکینگ شما شروع شد، 5 روز باید دوره اول استیکینگ را پشت سر گذاشته باشید تا بتوانید توکن‌های پاداشی را دریافت کنید. هر فرد تنها در دفعه اول نیاز است تا 20 روز برای تاییدیه صبر کند و بعد آن می‌توانید در دوره‌های 5 روزه آداهای خود را در بلاک چین کاردانو استیک کنید.


کیف پول من و ارزهای دیجیتال

نحوه خرید و استیک ارز دیجیتال کاردانو

استیکینگ و کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیتال به مهارت و مطالعه زیادی نیاز دارد. شما باید در طول فعالیت خود در دنیای ارزهای دیجیتال همیشه مشغول مطالعه اخبار و مطالب آموزشی باشید. با مطالعه چنین مطالبی می‌توانید از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید مطلع شده و در پروژه‌های نوینی سرمایه گذاری کنید. بلاک چین کاردانو تنها بلاک چینی نیست که ارزهای دیجیتال شما را برای استیکینگ دریافت می‌کند. پلتفرم‌های دیگری نیز وجود دارند که در ازای استیکینگ، از شما ارز دیجیتال دریافت کرده و به شما پاداش می‌دهند. این بلاک چین‌ها را می‌توانید براساس پاداش اعطا شده و دوره‌های استیکینگ انتخاب کنید.
برای این که از پروژه‌ها و پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید، باید ارزهای دیجیتال مربوط به آنها را نیز داشته باشید. صرافی ارز دیجیتال کیف پول به عنوان یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معتبر، بیش از ۱۰۰۰ توکن و کوین مختلف را پشتیبانی می‌کند. به طور حتم با سرمایه گذاری یا استفاده از این ارزهای دیجیتال می‌توانید مسیر موفق‌تری را در این حوزه طی کنید. صرافی کیف پول محیطی امن و مطمئن را برای کاربران خود به وجود آورده تا با خیال راحت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. از طرف دیگر، این پلتفرم محیط کاربری روانی دارد.
با محیط کاربری ساده و روان کیف پول من می‌توانید به سرعت به بخش‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. کیف پول من پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته دارد و می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با کمک پشتیبانی حرفه‌ای مشکلات خود را حل نمایید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج