۳۰۱۶۲۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

پس از نزدیک به یک دهه؛ آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» و به آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر ‌شد. این آلبوم براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» منتشر شده و به بازار آمده است.

برترین ها - ایمان عبدلی:

نمایش خانگی: «دلتنگی های عاشقانه» این فیلم داستان زندگی شهید سید منوچهر مدق و همسرشان، فرشته ملکی را روایت می کند که در هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه می شوند نیروهای عراقی به ایران حمله کرده اند و... دلتنگی های عاشقانه را رضا اعظمیان ساخته و محمدرضا فروتن و میترا حجار در آن ایفای نقش کرده اند فیلم برخلاف انتخاب جسوران ای که برای داستان دارد در اجرا ضعف های زیادی دارد خصوصا در فیلمنامه و شخصیت پردازی ضعف های گل درشتی دارد؛ فیلم اقتباسی است از کتاب « اینک شوکران » نوشته فرشته ملکی، همسر شهید مدق. کارگردان گفته که محمدرضا فروتن و میترا حجار انتخاب ششم من برای بازی در این فیلم بودند!

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


اکران: «آزادی مشروط» ؛ 72 ساعت زندگی خانواده ای که با یک مشکل عمده مواجه هستند و سعی در برطرف کردن آن را دارند. فیلم را حسین مهکام ساخته و در آن بازیگرانی نظیر: هنگامه قاضیانی، حسین پاکدل، رامبد جوان و بهاران بنی احمدی بازی می کنند. داستان این فیلم اجتماعی به زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی در جامعه می پردازد. حسین مهکام پیش از فیلم «آزادی مشروط» نگارش فیلمنامه‌هایی همچون «برف»، «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، «پدر آن دیگری» و... را در کارنامه هنری خود دارد. شعارفیلم؛ «من به خونه ای که ادم هاش فکر می کنن می تونم ادم بکشم برنمی گردم»

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


آلبوم: پس از نزدیک به یک دهه؛ آلبوم صوتی و تصویری «درفش کاویانی» با صدای «شهرام ناظری» و به آهنگسازی «فرید الهامی» منتشر ‌شد. این آلبوم براساس اشعار حکیم «ابوالقاسم فردوسی» و همچنین با همکاری نوازندگان گروه موسیقی «فردوسی» منتشر شده و به بازار آمده است.

بخش‌هایی از این اثر برای نخستین بار در سال 1388 در کشور فرانسه و همچنین در همان سال در جشنواره بین‌المللی موسیقی در کشور تونس اجرا شد و اجرای این قطعات از شاهنامه فردوسی بزرگ، جزو برگزیدگان این جشنواره‌های معتبر موسیقی نیز بود. اگر جادوی صدای حماسی و پرقدرت شهرام ناظری را کرده اید و اگر می خواهید بیشتر با فردوسی آشنا شوید انتخاب خوبیست.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


تماشاخانه: نمایش «چمدان» به کارگردانی فرهاد آئیش و با بازی بازیگرانی نظیر: شقایق فراهانی، شبنم فرشادجو، مائده طهماسبی و رامین ناصر نصیر. نمایش در مورد موقعیت ایرانی های مهاجر است؛ نمایش در سه ایپزود تلاش داشته به مساله مهاجرت بپردازد و چمدان با کارکرد نمادینی که دارد، گذشته ی انسان مهاجر را یاد آور می شود گذشته هایی که نمی شود مثل یک چمدان آن را در یک کوچه جا گذاشت و فراموشش کرد، گذشته ای که تحت هر شرایطی باید آن را به دوش بکشی، زبان غالب نمایش ابسورد است و در هر سه ایپزود این مساله مشهود است. آئیش با دکور عجیبی که برای نمایشش ترتیب داده کمی ارتباط تماشاچی با اثر را مختل کرده اما از آن جا که خود او به همراه همسرش درگیر مساله مهاجرت بوده اند روایت نمایش صادقانه به نظر می رسد، گرچه مساله ای مثل زمان دوساعته اجراو قیمت بالای بلیط ها کمی کار را برای مشاهده آن دشوار می کند

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


کیوسک: «نسیم بیداری» شماره متفاوتی را عرضه کرده و در این شماره به سراغ رضا نیازمند از مدیران صنعتی ایران در دهه‌های چهل و پنجاه شمسی رفته و درباره دلایل شکست ساواک در درک موقعیت آن زمان گفته است که «ساواک تهی‌مغز بود». نسیم بیداری همچنین به سراغ برخی صاحبنظران امنیتی نیز رفته و ضمن بررسی زمینه‌های شکل‌گیری ساواک ، در میزگردی، این موضوع را مورد بحث قرار داده که ساواک با وجود پیش‌بینی انقلاب ۵۷، جرأت بیان وقوع انقلاب را نداشت. عباس میلانی نیز در گفتگویی که پیرامون اشتباهات ساواک در دوره انقلاب داشت، تاکید کرده که فهم ساواک از قدرت چپ‌ها خطا بود. این خاص ترین پرونده ی این شماره نسیم بیداری است که روی جلد هم آمده، باقی مطالب در سطحی معمولی ارائه شده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


کتاب: «جز از کل» داستانی فلسفی با زبان طنز است و روایتگر یک پدر و پسر کاملا متفاوت و دور از هم، رمان حجم زیادی دارد؛ حدود 700 صفحه اما خواندنی و جذاب است، رمان کلی داستان های فرعی دارد که در روایت اصلی خللی وارد نمی کند، روح انسان و ماهیت تمدن در سطر سطر کتاب زیر ذره بین است و البته در هر صفحه حداقل یک جمله ی خواندنی دارد به هر حال این اثر از آن دست آثاری است که با مطالعه ی آن ذهنتان درگیر می شود و تجربه ی ذهنی جدیدی خواهید داشت

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

بریده ای از کتاب: هيچ‌وقت نمي‌شنويد ورزشكاري در حادثه‌اي فجيع حس بويايي‌اش را از دست بدهد. اگر كائنات تصميم بگيرد درسي دردناك به ما انسان‌ها بدهد، كه البته اين درس هم به هيچ درد زندگي آينده مان نخورد، مثل روز روشن است كه ورزشكار بايد پايش را از دست بدهد، فيلسوف عقلش، نقاش چشمش، آهنگساز گوشش و آشپز زبانش. درس من؟ من آزادي‌ام را از دست دادم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج