۶۲۵۹۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

AFC بالاخره ما را به خودمان آورد!

تهديد و اولتيماتوم ۴ باشگاه كشورمان از سوي‌ AFC تازه فوتبال ما را به ياد اين موضوع مهم انداخته كه ما هم حرفه‌اي شده‌ايم!

خبر ورزشی: تهديد و اولتيماتوم ۴ باشگاه كشورمان از سوي‌ AFC تازه فوتبال ما را به ياد اين موضوع مهم انداخته كه ما هم حرفه‌اي شده‌ايم! آن زمان كه رسانه‌ها مي‌نوشتند از حرفه‌اي شدن فقط شماره‌هاي پيراهن بازيكنان‌مان از فارسي به لاتين تغيير كرده پربيراه نمي‌گفتند.

اگر امروز‌ AFC به بدترين شكل ممكن در حال كنار گذاشتن تيم‌هاي غير‌حرفه‌اي است اگر باز هم بخواهيم با همين روند ادامه بدهيم تا چند سال بعد، همين ليگ قهرمانان را هم از دست مي‌دهيم و بايد تيم‌هاي‌مان را در داخل ايران به مصاف هم بفرستيم. چون اگر ۴ تيم ديگر هم به آسيا بروند سال بعد باز هم از آنها ايراد مالي و مالياتي مي‌گيرند و در نهايت كل فوتبال‌مان از گردونه رقابت‌هاي آسيايي بيرون انداخته مي‌شوند! اتفاقي كه بايد سال ۱۳۸۰ در ابتداي راه‌اندازي ليگ برتر رخ مي‌داد و به آن فكر مي‌كرديم تازه بعد از ۱۶ سال به آن پي برديم! به اينكه طلب بازيكنان را بايد همان آخر فصل داد. اگر باشگاه‌ها به اين مهم توجه مي‌كردند يك اتفاق مهم ديگر هم رخ نمي‌داد. آن هم اين بود كه قيمت بازيكنان بي‌دليل بالا نمي‌رفت.
اگر باشگاهي خود را ملزم مي‌دانست كه در پايان هر فصل با اعضاي تيم و كادر فني‌‌اش تسويه حساب كند در ابتداي راه و فصل نقل و انتقالات، همان قدر هزينه مي‌كرد كه بتواند از پس كار بربيايد. ديگر قراردادهاي ۴۰، ۵۰ ميليوني به يكباره به ۱۰۰ يا ۳۰۰ ميليون ارتقا پيدا نمي‌كرد. روال كار، كنترل شده جلو مي‌رفت و همه با احتياط در فصل نقل و انتقالات يارگيري مي‌كردند. يا اگر مي‌خواستند خاصه خرجي كنند به فكر درآمدزايي بالاتر مي‌افتادند و اين چرخه نه تنها در فوتبال بلكه در اقتصاد مملكت هم تأثير مي‌گذاشت. هرچند كه ما در ايران تا امروز هنوز نتوانسته‌ايم حق پخش تلويزيوني را براي باشگاه‌هاي‌مان ايجاد کرده و آن را بگيريم ولي با اين همه باز هم باشگاه وقتي مي‌ديد نمي‌تواند از پس اين همه هزينه بربيايد پول بي‌دليل يك ميلياردي به بازيكن ۱۰۰ ميليوني نمي‌داد. وقتي تكيه استقلال و پرسپوليس به وزارت ورزش است و آنها هم اين دو تيم را به حال خودشان مي‌گذارند در نهايت همين اتفاقات مي‌افتد كه يكي ۸۰ و يكي ۷۰ ميليارد بدهي بالا مي‌آورند و به زمين و زمان بدهكار مي‌شوند. AFC گرچه ممكن است اين فصل يا فصل بعد حال هواداران سرخابي را بگيرد و خوشي‌هاي آسيايي شدن‌شان را ناخوش كند ولي در عوض آينده فوتبال ايران را به معناي واقعي حرفه‌اي خواهد كرد. بي‌شك همين تأكيدي كه امروز فدراسيون به صدا و سيما بابت حق پخش كرده ناشي از تبعات همين اولتيماتوم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج