اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۱۳۵۸
۱۹۱۲
۱۹۱۲
پ

کشف ۵۰۰ شی عتیقه دوره قاجار و عثمانی در میلک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف اشیای قدیمی از یک بانوی تبعه افغانستانی در منطقه میلک، گفت: با تلاش مأموران پایانه مرزی میلک، حدود ۵۴۷ شی عتیقه کشف و تحویل مقام قضایی شد.

ایسنا: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف اشیای قدیمی از یک بانوی تبعه افغانستانی در منطقه میلک، گفت: با تلاش مأموران پایانه مرزی میلک، حدود ۵۴۷ شی عتیقه کشف و تحویل مقام قضایی شد.

کشف 500 شی عتیقه دوره قاجار و عثمانی در میلک

به نقل از میراث فرهنگی، علیرضا جلالزایی بیان کرد: مأموران پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند، موفق شدند فردی را که در حال ورود به داخل کشور به صورت غیرمجاز بود دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی قطعه عتیقه تاریخی را که دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و ریالی بودند را کشف کنند.

وی افزود: عتیقه های مکشوفه شامل تعداد ۲۰۸ قطعه شبیه به انگشتر، تعداد ۲ عدد شبیه به ساعت، ۸۲ قطعه شبیه به زیورآلات، ۱۲ قطعه شبیه به دستبند، ۱۳۳ عدد شکل سکه و تعداد ۱۱۰عدد شی رنگی نامعلوم بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان تاریخچه اشیای عتیقه کشف شده را مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی می‌دانند، گفت: در این رابطه یک بانوی تبعه افغانستانی دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۴۷ عدد عتیقه جات که تعداد دیگری از عتیقه ها هنوز به صورت دقیق قدمت آن مشخص نشده است در اختیار مقام قضایی قرار گرفت‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج