جاباما
۱۱۳۶۶۴۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تکذیب توافق امارات با عربستان در اوپک پلاس

ساعاتی پس از آنکه خبرگزاری رویترز از توافق عربستان و امارات درباره اختلاف نفتی خود در اوپک‌پلاس خبر داد، امارات با انتشار بیانیه‌ای حصول توافق را رد کرد و گفت، مذاکرات ادامه دارد.

فارس: وزارت انرژی و زیرساخت‌های امارات در بیانیه‌ای که خبرگزاری این کشور (وام) منتشر کرد، اخبار درباره توافق نفتی ابوظبی با ریاض در اوپک‌پلاس را تکذیب کرد.

تکذیب امارات ساعاتی پس از آن منتشر شد که خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که امارات و عربستان درباره اختلاف بر سر سهم ابوظبی برای تولید نفت تا سال ۲۰۲۲ به توافق میانه رسیده‌اند.

در چند روز اخیر اختلاف ریاض و ابوظبی درباره سهم اعضای اوپک‌پلاس برای افزایش تدریجی تولید روزانه به سرتیتر خبرها تبدیل شده بود.

وزارت انرژی امارات عربی متحده در این بیانیه گفت: مذاکرات سازنده هنوز بین طرف‌های مسئول در جریان است و توافق با سازمان [اوپک پلاس] تا الان حاصل نشده است.

اواخر وقت چهارشنبه (دیروز) خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در ائتلاف اوپک پلاس از توافق امارات و عربستان خبر داده بود. طبق آن خبر امارات سهم تولید روزانه خود برای آوریل ۲۰۲۲ را تا ۳.۶۵ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود. آن منبع گفته بود توافق جدید ریاض و ابوظبی به معنای ادامه یافتن توافق کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال ۲۰۲۲ است.

چهارم جولای جاری وزارت انرژی امارات اعلام کرده بود که ابوظبی خواستار تعویق تصمیم تمدید تصمیم سال گذشته اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت شده است. این امر با مخالفت ریاض روبه‌رو شد و اختلاف دو کشور به سرتیتر اخبار چند روز گذشته تبدیل شد.

پیشتر وزیر انرژی امارات گفته بود دیگر «ظلم و قربانی شدن را تحمل نمی‌کند زیرا بیش از آنچه باید تحمل کرده» و امارات خواستار افزایش سهم فروش روزانه‌اش در سال ۲۰۲۲ است.

با شروع همه گیری ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضا برای نفت، اعضای اوپک پلاس سال گذشته (۲۰۲۰) به منظور تقویت قیمت توافق کردند تا از ماه می ۲۰۲۰ روزانه ۹.۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند که رقمی بی سابقه و رکورد محسوب می‌شد و در فاز نخست تصمیم گرفتند تا این قرارداد تا آوریل ۲۰۲۲ ادامه یابد. با شروع واکسیناسیون در برخی کشورها و با بهبود تقاضا، این گروه بتدریج بر میزان تولید افزود و اکنون (جولای ۲۰۲۱) کاهش تولید به ۵.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

در پی اجرای این توافق، در نشست اخیر، تقریبا تمامی اعضای اوپک‌پلاس به غیر از امارات از طرح افزایش تدریجی روزانه ۴۰۰ هراز بشکه در روز از ماه آگوست تا پایان سال ۲۰۲۱ و تمدید همین توافق تا پایان سال ۲۰۲۲ حمایت کردند. امارات خواستار آن است که از آوریل ۲۰۲۲ سهم این کشور برای تولید به رقم ۳.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج