جاباما
۳۸۹۳۸
۴ نظر
۳۶۳۴۴۱
۴ نظر
۳۶۳۴۴۱
پ

معرفی انواع تزریق به صورت+مزایا و معایب

برای برطرف کردن خط اخم، خنده، چروک‌ها و برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد که در میان آن‌ها تزریق ژل، چربی و بوتاکس طرفداران بیشتری دارد، اما از بین این ۳ تزریق به صورت کدام بهتر است؟

برترین‌ها: برای برطرف کردن خط اخم، خنده، چروک‌ها و برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد . انواع تزریق زیبایی به صورت شامل مواردی مانند تزریق ژل، چربی و بوتاکس طرفداران است اما از بین این ۳ تزریق به صورت کدام بهتر است؟ مزایا و معایب هرکدام نسبت به دیگری چیست؟ چرا گاهی اوقات احساس می‌کنیم صورت افراد بعد از تزریق به صورت حالت مصنوعی پیدا کرده و عضلات آن دیگر نمی‌تواند حرکات سابق خود را داشته باشد؟

معرفی انواع تزریق به صورت+مزایا و معایب

تزریق ژل به صورت

ژل‌های تزریقی انواع مختلفی دارند. ژل‌های معتبر و کوتاه مدت (۶ تا ۹ ماهه) معمولا عوارضی ندارند. اما ژل‌های میان مدت (۲ تا ۵ ساله) ممکن است به‌ندرت عوارضی داشته باشند با این حال عوارض خطرناکی ندارند. نوعی ژل دائمی به نام «ژل پاژ» در قدیم استفاده می‌شد. این ژل عوارض بسیار زیادی دارد و هنوز هم افرادی که در گذشته ژل پاژ تزریق کرده‌اند درگیر عوارض آن هستند؛ چه آن را تخلیه کرده یا نکرده باشند. مولکول‌های این ژل برای مدتی طولانی در بدن باقی می‌مانند و ممکن است در آینده باعث عوارض جدیدی در قسمت‌های دیگر بدن شوند. درحال حاضر فقط ژل‌های هیالورونیک اسید و برخی ژل‌های دیگر در بازار موجود است و دیگر از ژل‌پاژ برای تزریق به صورت استفاده نمی‌شود. البته مارک‌ژل، کشور سازنده و داشتن تاییدیه‌های پزشکی ازاهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید برای تزریق ژل لب نیز باید موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید.

 

معرفی انواع تزریق به صورت+مزایا و معایب

 

تزریق چربی به صورت

در بین مواد پرکننده یا فیلر، چربی بهترین آنهاست. تزریق چربی بی‌خطر است و عوارض مهمی ندارد. تنها ممکن است به‌ندرت عدم تقارن و نیاز به ترمیم وجود داشته باشد که این‌ها در واقع عارضه به حساب نمی‌آیند و قابل‌اصلاح هستند. برای این کار چربی از بدن خود فرد گرفته می‌شود و روش آماده‌سازی چربی یعنی خارج‌کردن و شست‌وشوی چربی باید درست انجام شود تا نتیجه دلخواه از تزریق به صورت به دست آید.

برخی اوقات افراد بعد از تزریق چربی به صورت نتیجه‌ای نمی‌گیرند. درواقع اگر فرایند آماده‌سازی چربی درست انجام نشود سلول‌های چربی می‌میرند و از بین می‌روند، در نتیجه بعد از تزریق به صورت تفاوتی ایجاد نمی‌شود. معمولا کسانی که به صورت سرپایی و در مطب تزریق چربی انجام می‌دهند با چنین مسئله‌ای روبه‌رو می‌شوند. این کار بهتر است در اتاق عمل انجام شود و لازم است امکانات بی‌حسی کاملا فراهم باشد تا بتوان از بیمار چربی لازم را گرفت. همچنین باید دستگاه‌های مجهزی وجود داشته باشد تا به وسیله آن‌ها چربی آماده‌سازی و بعد تزریق به صورت انجام شود.

معرفی انواع تزریق به صورت+مزایا و معایب

تزریق بوتاکس به صورت

عوارض گذراست

بوتاکس برخلاف چربی و ژل خاصیت پرکنندگی ندارد و چین و چروک‌ها را از طریق فلج کردن عضلات از بین می‌برد. اگر برای تزریق بوتاکس به صورت مارک معتبری استفاده شود عوارض مهم و خطرناکی ندارد، با این حال به ندرت عوارض گذرا دیده می‌شود، برای مثال ممکن است عدم تقارن ابرو‌ها یا افتادگی پلک‌ها به صورت گذرا پس از تزریق به صورت ایجاد شود، اما اگر از بوتاکس‌های چینی و غیر معتبر استفاده نشود و پزشک مهارت کافی داشته باشد احتمال این عوارض بسیار کم می‌شود. بوتاکس‌های چینی ممکن است دارای ناخالصی باشند و باعث حساسیت پس از تزریق به صورت شوند.

معرفی انواع تزریق به صورت+مزایا و معایب

تزریق فیلر به صورت

حتما نمونه‌های تزریق فیلر زیر چشم را در کلینیک‌های زیبایی دیده‌اید. فیلر از مواد طبیعی، شیمیایی، ژل و حتی چربی بدن ساخته شده است. بهترین کاربرد آن برای رفع چین و چروک و خطوطی است که زیر چشم با افزایش سن، لاغری و افتادگی پوست نقش می‌بندند. همچنین برای پرکردن گودی زیر چشم نیز موثر است.

تزریق مزوفیلر به صورت

مزوفیلرها ماده‌ای هستند که دارای هیالورونیک اسید بوده و تغییراتی را روی پوست بوجود می‌آورند. این تغییرات موجب تولید کلاژن شده و در نتیجه نیز می‌توانند موجب جوانسازی پوست فرد شوند. مزوفیلر علاوه بر احیای پوست می‌تواند موجب آبرسانی، درخشندگی، تحریک کلاژن‌سازی، جلوگیری از پیری و ارتجاعی شدن پوست را نیز در پی دارند.

تزریق پروفایلو به صورت

پروفایلو یکی دیگر از مواد بدون عوامل شیمیایی است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.این ماده که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده است،باعث تقویت و آبرسانی به پوست و جلوگیری از پیر شدن و افتادگی بافت پوست می شود.در پی فرایند تزریق پروفایلو بافت پوست تجدید شده و چین و چروک‌های پوستی از بین می‌رود.

کدام تزریق زیبایی صورت را انتخاب کنیم؟

برای برطرف کردن خط اخم در درجه اول باید از بوتاکس برای تزریق به صورت استفاده کرد، اما اگر این خط پیشرفته باشد و با بوتاکس کامل از بین نرود می‌توان از یک فیلر نیز استفاده کرد، یعنی اول بوتاکس زده می‌شود و بعد از حدود ۱۰ روز با کامل شدن اثر بوتاکس مشخص می‌شود که آیا نیاز به فیلر وجود دارد یا خیر. این حالت معمولا در افرادی اتفاق می‌افتد که خط اخمشان عمیق است و برای رفع آن دیر اقدام می‌کنند. در مورد بقیه چروک‌ها مانند خط خنده نیز اگر بیمار می‌خواهد یک کار سرپایی ساده با حداقل دستکاری و ورم انجام دهد توصیه می‌شود ژل تزریق کند. اما اگر آمدن به اتاق عمل و دوران طولانی ورم برایش قابل قبول است مسلما تزریق چربی توصیه می‌شود، زیرا چربی امنیت بیشتری دارد.

نوع تزریق کاربرد ماندگاری محدوده سنی مدت زمان تورم هزینه
فیلر افزایش حجم‌ از دست رفته بین ۶تا ۱۸ ماه  ۳۵ سال به بالا ۱ تا ۲ هفته 1الی5میلیون تومان
ژل از بین چین و چروک بین ۶ تا ۱۲ ماه 21سال به بالا  ۱ تا ۲ هفته 1الی4میلیون تومان
 بوتاکس جوانسازی  ​​۳ تا ۴ ماه 18سال به بالا 7 تا 10 روز 1الی3میلیون تومان
چربی افزایش حجم‌ از دست رفته حداکثر 1سال 30 سال به بالا  2 الی 3 هفته 1الی2میلیون تومان
مزوفیلر  از بین بردن افتادگی صورت 6 تا 9 ماه 20سال به بالا ۱ تا ۲ هفته 2الی3میلیون تومان
پروفایلو  لیفت صورت حدود 6 ماه  30 سال به بالا 2الی یک هفته 3الی5میلیون تومان

نکاتی که لازم است قبل از تزریق زیبایی بدانید

قبل از انجام هرگونه جراحی زیبایی باید در انتخاب روش مناسب برای هر بیمار دقت کرد. به عبارت دیگر تمام روش‌ها برای تمام افراد مناسب نیستند. مصنوعی شدن و بی‌حرکت شدن صورت ناشی از انتخاب نادرست بیمار است. برای مثال اگر پوست افتادگی داشته باشد و آن افتادگی باعث ایجاد چین عمیق بین گونه و لب شده باشد، تزریق چربی یا ژل‌های قابل جذب در آن ناحیه وزن پوست را زیاد کرده و افتادگی را تشدید می‌کند (استفاده از ژل‌های دائمی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود)؛ بنابراین با انجام تزریق به صورت، قسمت وسط صورت حالتی پف آلود به خود می‌گیرد.

به چنین افرادی «Buffalo Face» می‌گویند، یعنی چهره شبیه بوفالو! تزریق چربی به صورت باید به عنوان یک درمان کمکی در خلال لیفت یا بالا کشیدن صورت انجام شود، همچنین در افراد جوانی که افتادگی پوست ندارند، اما چین عمیق دارند یا در افرادی که ۲ طرف صورت‌شان به علت ضربه، مشکلات مادرزادی، جـراحی‌های قبلی یا زخم‌های قدیمی، عدم تقارن واضحی دارند، می‌توانند از تزریق چربی یا ژل بهره ببرند، بنابراین انتخاب صحیح بیماران شرط اول برای تحقق نتیجه مناسب در جراحی زیبایی است.

علاوه براین هر نوع درمان یا جراحی باید حتما توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. متاسفانه در ایران نظارت کافی در این مورد انجام نمی‌گیرد و هر روز شاهد انجام عمل‌های جراحی غیرعلمی و نامناسب با عوارض وحشتناک و غیر قابل جبران هستیم. به هرحال اگر در تزریق به صورت از ژل‌های موقت استفاده شود و در حین تزریق به صورت تخریب بافتی صورت نگرفته باشد و از سوزن‌هایی که باعث آسیب عروق و اعصاب می‌شوند استفاده نشده باشد، صورت پس از مدتی دوباره به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

انواع تزریق های زیبایی چه عوارضی دارد؟

بسیاری از افراد به دلیل ترس ناشی از عوارض احتمالی تزریق‌های زیبایی برای انجام آن‌ها اقدام نمی‌کنند.آشنایی بیشتر با این عوارض دیدگاه شما را نسبت به این عوارض تغییر می‌دهد و باعث از بین رفتن ترس شما می‌شود.برخی از اینم عوارض عبارتند از:

 ورم‌ها و کبودی‌ها طبیعی است

هر نوع دستکاری در بدن انسان باعث ایجاد ورم و کبودی می‌شود و این امر کاملا طبیعی است. درمورد بوتاکس که سوزن‌های بسیار کوچکی دارد ورم و کبودی بسیار ناچیز است و در عرض چند ساعت و حداکثر یک تا ۲ روز از بین می‌رود. در مورد تزریق ژل، ورم و کبودی مقداری بیشتر است و در عرض ۴ تا ۵ روز از بین می‌رود. ورم حاصل از تزریق چربی خیلی بیشتر است و حداقل یک ماه باقی می‌ماند البته این موضوع یک عارضه حساب نمی‌شود. پزشک باید قبل از تزریق به صورت درمورد میزان ورم به بیمار توضیح دهد تا آمادگی کامل داشته باشد. در مورد کبودی نیز اگر پزشک ملاحظات لازم را رعایت کند می‌تواند کبودی را به حداقل برساند. با این حال کبودی چیز عجیبی نیست و نمی‌توان پزشک را مقصر دانست. هیچگاه نمی‌توان قول صد درصد داد که اصلا کبودی ایجاد نخواهد شد.

تزریق به صورت در محل اشتباه

اگر بوتاکس در محل صحیح تزریق نشود می‌تواند باعث عوارض مختلفی از جمله افتادگی پلک‌ها، دوبینی چشم‌ها و... شود. برای مثال اگر در عضلات بالابرنده پلک تزریق شود باعث ایجاد افتادگی پلک خواهد شد و اگر به اشتباه در داخل عضلات جمع‌کننده پلک تزریق شود فرد قدرت بستن چشم‌هایش را از دست خواهد داد و چشم‌ها به طور موقت باز می‌مانند. البته این عوارض معمولا موقتی هستند و بعد از مدتی رفع می‌شوند.

برای مثال اگر فعالیت عضلات در یک طرف صورت بیش از حد باشد می‌توان با استفاده صحیح و دقیق از بوتاکس فعالیت آن را کاهش داد و تقارن بهتری در صورت ایجاد کرد. در کل استفاده از بوتاکس برای تمام مشکلات به خصوص در قسمت تحتانی صورت معمولا نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت و ممکن است عارضه ایجاد کند.

همه‌ی چین‌ها را صاف نمی‌کند

بوتاکس باید در محل صحیح و تنها برای مشکلاتی که قابل درمان هستند تزریق شود. استفاده از آن برای هر نوع ناهنجاری‌ای غیرعاقلانه و غیرعلمی است. همانطور که می‌دانید بوتاکس باعث فلج شدن عضلات می‌شود بنابراین تزریق آن در قسمت‌هایی از صورت که درآن آثار پیری یا چین عمیق ایجاد شده است مشکل را تشدید خواهد کرد. اما برای مثال اگر فعالیت عضلات در یک طرف صورت بیش از حد باشد می‌توان با استفاده صحیح و دقیق از بوتاکس فعالیت آن را کاهش داد و تقارن بهتری در صورت ایجاد کرد. در کل استفاده از بوتاکس برای تمام مشکلات به خصوص در قسمت تحتانی صورت معمولا نتیجه مثبتی در پی نخواهد داشت و ممکن است عارضه ایجاد کند.

اگر قرمزی‌ها و تورم‌ها کم نشوند...

اولین علامت عفونت بعد از تزریق به صورت قرمزی و تورم پیش رونده و بالا رفتن دما در ناحیه تزریق است. گاهی اوقات تورم آنقدر پیشرفت می‌کند که باعث ایجاد آبسه می‌شود. در این صورت درمان اورژانس لازم خواهد شد. اگر عفونت به موقع تشخیص داده شود می‌توان با تجویز آنتی‌بیوتیک مناسب به میزان زیادی از پیشرفت و عوارض بعدی آن جلوگیری کرد.

فلج می‌کند یا بالا می‌کشد؟!

ابرو را می‌توان با استفاده از بوتاکس بالا کشید. در واقع بالا رفتن یا نرفتن ابرو به انتخاب بیمار بستگی دارد. اگر پزشک درک درستی از بوتاکس داشته باشد، می‌تواند با نگاه به پیشانی و حرکات آن میزان بالارفتن ابرو را تشخیص دهد. حال ممکن است بپرسید بوتاکس که خاصیت فلج‌کنندگی دارد چگونه می‌تواند ابرو‌ها را بالا ببرد؟ در جواب باید گفت پزشک فقط نقاط خاصی از پیشانی را تزریق می‌کند، زیرا اگر کل پیشانی تزریق شود ابرو پایین می‌افتد.

زمانی که وسط پیشانی تزریق می‌شود با فلج شدن عضلات آن بخش، عضلات ناحیه هشت ابرو قدرت‌شان زیاد می‌شود و ابرو را بالا می‌کشد، بنابراین برای بالا کشیدن ابرو نباید قسمت هشت ابرو را تزریق کرد. اگر به کسانی که بعد از تزریق بوتاکس ابروهایشان بالا می‌رود با دقت بیشتری نگاه کنیم، می‌بینیم که چروک‌های آن قسمت باقی مانده‌اند یعنی عضلات در آنجا فلج نشده‌اند. برای جلوگیری از بالارفتن ابرو‌ها نیز باید به قسمت بالایی ابرو بوتاکس زده شود.

مراقبت های بعد از تزریق های زیبایی

برای جلوگیری از بروزعوارض احتمالی بهتر است اقدامات زیر را به درستی انجام دهید:

محل تزریق را فشار ندهید

بعد از تزریق ژل به صورت معمولا توصیه می‌شود فرد ناحیه تزریق شده را ماساژ دهد تا ژل بهتر پخش شود و فرم بهتری بگیرد، بنابراین نگرانی درمورد جابه‌جایی ژل‌های امروزی وجود ندارد. اما درمورد بوتاکس بهتر است در روز‌های اول محل تزریق فشار داده نشود.

در مورد تزریق چربی خیلی مهم است که روی آن ناحیه فشار وارد نشود، چون سلول‌ها باید پیوند زده شوند و اگر فشار زیادی به آن‌ها وارد شود خونرسانی‌شان مختل می‌شود، در نتیجه خیلی مهم است که شخص سرش را صاف روی بالش بگذارد و یک هفته تا ۱۰ روز روی پهلو نخوابد و روی صورتش فشار نیاورد، اما در مورد ژل و بوتاکس نیاز به چنین کاری نیست.

از کمپرس یخ استفاده کنید

استفاده از یخ می‌تواند مدت زمان تورم بعد از تزریق را برای شما کاهش دهد.برای کاهش درد نیز می‌توانید از این روش کمک بگیرید و مصرف مسکن‌ها را کاهش دهید.

مصرف نمک را کاهش دهید

اسید موجود در نمک باید باعث بروز عوارضی می‌شود که ممکن است جبران ناپذیر باشند.بهتر است بعد از انجام تزریق به مدت ۱الی ۲هفته مصرف نمک خود را کاهش دهید.

از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید

داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین بعد از تزریق باعث ایجاد عوارض زیادی می‌شوند برای همین باید مصرف این نوع داروها را متوقف کنید تا از عوارض احتمالی جلوگیری کنید.

هزینه تزریق به صورت

بدیهی است که هزینه تزریق به صورت شما بستگی به عوامل متعددی دارد. از جمله این عوامل می‌توانیم به ماده‌ی تزریقی مورد استفاده، میزان و مقدار ماده تزریقی، ناحیه‌ای که مورد تزریق قرار می‌گیرد، پوست بیمار و همچنین پزشک متخصصی که تزریق را انجام می‌دهد بستگی دارد. به همین خاطر نیز نمی‌توانیم هزینه و قیمتی دقیق و کامل برای تزریق به صورت در اختیار شما قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطلب خوبی بود. ممنون

    • بدون نام

      من هم صورتم رو تزریق کردم و راضی بودم. حتما پیش دکتر خوب برید

    • مهدی

      مطلب تان خوب بود ولی نمی دانم تو این دوره که بعضی ها نان شب هم ندارند بخورند یک عده برای این که زیباتر شوند یا هرچیز دیگر کلی هزینه بوتاکس و عمل جراحی می کنند

    • ....

      خب این سه مورد رو که همه میدونن از روشهای دیگه هم مطلب بذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج