۱۲۸۳۱۹۱
۱۹۷
۱۹۷
پ

چطور می توان قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد؟

در ماه اول سال ۲۰۲۳ به سر می‌بریم و اوضاع بازار ارز دیجیتال رو به بهبودی است. تقریباً حدود یکسال از رکود این بازار می‌گذرد و کم‌کم احتمال افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می‌رود

حال این‌که هر ارز چه زمانی به اهداف قیمتی نزدیک‌تر شود، مسئله‌ای است که فکر فعالان این حوزه را درگیر کرده‌است. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین حوالی ۲۲ هزار دلار در نوسان است و این احتمال وجود دارد که پس از تثبیت در قیمت ۲۴ هزار دلار، روند صعودی قابل توجهی را شروع کند.

در این مقاله قصد داریم دربارهٔ تئوری‌هایی صحبت کنیم که به پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال منجر می‌شود، لذا اگر در این بخش به اطلاعات مناسبی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چطور می توان قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد؟

تأثیر تجزیه و تحلیل فاندامنتال در پیش‌بینی لیست ارز دیجیتال

رویکردهای مختلفی برای تحلیل کوین‌های جدول ارز دیجیتال وجود دارد که فاندامنتال ازجمله مهم‌ترین آن‌هاست. البته تریدرهایی که در بازار ارز فعالیت دارند، خیلی به مسائل بنیادی ارزها و شرکت‌ها کاری ندارند و سعی می‌کنیم از طریق روش‌هایی مانند تکنیکال قیمت آیندهٔ ارزهای دیجیتال را حدس بزنند. باوجوداین می‌توان گفت که بررسی عمیق موارد مربوط به فاندامنتال به جهت پیش‌بینی قیمت ارزها فوق‌العاده دارای اهمیت است، خصوصاً این‌که بعضی از کاربران نوسان‌گیری نمی‌کنند و بر این عقیده هستند که ارزها را باید برای چند سال نگه‌داری کرد.

ضمناً یادآور می‌شویم که برای تجزیه و تحلیل مسائل بنیادی ارزها باید دانش زیادی وجود داشته باشد. درواقع از نحوهٔ مدیریت پروژه‌ها گرفته تا برنامه‌های آیندهٔ شرکت‌ها، ریزبه‌ریز باید بررسی شوند تا درنهایت بهترین نتیجه از عملکرد ارزها و سپس قیمت ارز دیجیتال به‌دست آید. همچنین در این روش پیش‌بینی، قیمت ارزهای دیجیتال، قیمت حدودی نتیجهٔ می‌دهد و برعکس تحلیل تکنیکال به این صورت نیست که دقیقاً اهداف قیمتی لمس شوند. پرواضح است که این موضوع به دلیل متغییر بودن شرایط شرکت و برنامه‌های پیشٰ‌ِرو اتفاق می‌افتد.

تأثیر تجزیه و تحلیل فاندامنتال در پیش‌بینی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

روش بهینه و قابل اتکا برای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال، استفاده از تحلیل تکنیکال است. این روش به دانش قابل توجهی نیاز دارد و کاربران و تریدرها به شیوه‌های مختلف می‌توانند به بررسی چارت‌ها اقدام کنند. در حال حاضر روش‌هایی مانند اسمارت مانی، rtb ،پرایس اکشن و... از بهترین‌ها در این حوزه است که علاقه‌مندان زیادی به یادگیری این سه روش اقدام کرده‌اند. درواقع شناسایی روندها بر روی چارت که به عوامل مختلفی مانند حجم معاملات و... دارد، به‌خوبی می‌تواند تریدرها را از آیندهٔ قیمتی ارزها مطلع سازد. ضمن این‌که بعضی از کاربران بر این عقیده هستند که قیمت‌ها براساس یک سیکل کلی حرکت می‌کنند که پیش‌بینی قیمت هر ارز را راحت‌تر کرده‌است.

البته ناگفته نماند که این روش پیش‌بینی نیز به‌صورت صددرصدی نبوده و ممکن است تریدرها مخصوصاً افرادی که به‌صورت روزانه قصد کسب سود دارند با اشتباهات تکنیکالی روبرو شوند که درنتیجه منجر به ازدست‌رفتن بخشی از سرمایه‌شان می‌شود. به‌طورکلی این روش قیمت ارز دیجیتال در تمام دنیا مرسوم بوده که اگر قصد دارید از آن بهره‌مند شوید، حتماً باید به یک استراتژی در هر یک از روش‌های نام‌برده تسلط مناسبی پیدا کنید.

چطور می توان قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد؟

تأثیر سطوح حمایت و مقاومت در پیش‌بینی قیمت بازار ارز دیجیتال

از دیگر روش‌هایی که برای پیش‌بینی قیمت ارزها استفاده می‌شود، به‌کارگیری از قدرت سطوح است که در چارت ارزها قابل مشاهده بوده و اگر تریدری به این مبحث تسلط مناسبی داشته باشد، به‌راحتی می‌تواند قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را به‌درستی پیش‌بینی کند. البته این روش نیز به یادگیری عمیق نیاز دارد و حتی ممکن است روش‌های مختلفی برای در نظر گرفتن سطوح حمایت و مقاومت مورد استفاده قرار گیرد. گفتنی است که در این خصوص، به‌کارگیری از اندیکاتورها نیز قابل بررسی هستند. باوجوداین نظر، بیشتر متخصصان بازار ارز بر این است که استفاده از اندیکاتورها که تعدادشان بسیار زیاد شده‌است، احتمال خطای پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد.

در پیش‌بینی قیمت ارز چه عواملی باید بررسی شوند؟

در این بخش به این موضوع می‌پردازیم که اگر علاقه‌مند به تحلیل قیمتی ارزها هستید، بهتر است چه عواملی را برای این منظور بررسی کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • تحرکات سلبریتی‌ها

افراد مشهور در بازار ارز که تعدادشان کم نیست؛ از ایلان ماسک گرفته تا مدیریت بایننس و... تأثیر مستقیم بر قیمت ارزها دارند. این افراد حتی می‌توانند با ارسال یک توئیت بازار را از آشفتگی رها کنند یا استرس و اضطراب را به بازار منتقل نمایند، بنابراین یک تریدر حرفه‌ای حتماً باید این اوضاع را تحت کنترل داشته باشد.

  • اخبار اقتصادی

هرروزه خبرهای مختلفی دربارهٔ پروژه‌های مختلف ارزها به گوش می‌رسد که بر قیمت ارز دیجیتال مؤثر است. اگر در خصوص ارز خاصی فعالیت دارید، حتماً باید در این بخش تبحر داشته باشید و جنس خبرها را بررسی کنید تا درنهایت بتوانید بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید.

  • فضای حاکم بر بازار

احساسات و جو موجود در بازار ارز به تنهایی امکان افزایش یا کاهش قیمت ارزها را فراهم می‌کند. در این خصوص لازم است که به‌طور تخصصی به نحوهٔ کنترل احساسات تسلط پیدا کرده تا فضای کلی حاکم بر بازار ارز را مدیریت کنید.

  • تحرکات مؤسسات

بررسی این مورد نیز فوق‌العاده دارای اهمیت است، زیرا این بانک‌ها و مؤسسات هستند که قیمت ارزها را در بازه‌های مختلف افزایش یا کاهشی می‌کنند. توصیه می‌کنیم رد پول هوشمند را در بازار بررسی کنید تا در پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال موفق‌تر عمل کنید.

چطور می توان قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی کرد؟

جمع‌بندی

بررسی و پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود اما شاید ترکیبی از هرکدام از موارد عنوان‌شده، کمک بهتری به تشخیص روند قیمتی انجام دهد. به‌طورکلی هرچه اطلاعات بااهمیت‌تری دربارهٔ بازار ارز دیجیتال داشته باشید، نتیجهٔ بهتری از تشخیص روند قیمت انواع ارز خواهید داشت. حال توصیه می‌کنیم برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر دربارهٔ نحوهٔ پیش‌بینی قیمت جدول ارز دیجیتال به سایت والکس مراجعه کنید.

منبع: گسترش نیوز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج