۱۲۹۰۰۹۷
۲۱۰۳
۲۱۰۳
پ

ده نکته از سپاهان - پرسپولیس در نقش جهان

دست کم گرفتن پرسپولیس بهای سنگینی برای طلایی پوشان داشت. بهایی به ارزش از دست رفتن یک جام!

فوتبالی: دست کم گرفتن پرسپولیس بهای سنگینی برای طلایی پوشان داشت. بهایی به ارزش از دست رفتن یک جام!  سپاهان اشتباهی را کرد که حدود دو ماه پیش گل گهر انجام داد. باز بازی کردن مقابل تیمی که استاد استفاده از فضاهاست. از مورایس و دستیارانش بعید بود که چنین ماجرایی را پیش بینی نکنند!

شیر همیشه شیر است حتی وقتی نایی نداشته باشد. پرسپولیس در روزهایی که غرق در حاشیه بود برای بردن سپاهان ترجیح داد چند روز بدون سر و صدا و به دور از حواشی را سپری کند. آنها به خوبی یکدل و متحد شدند و مزد آن را در زمین گرفتند. این همان پرسپولیسی بود که هوادارانش می خواهند. قوی ، یکدل و جنگنده!

پرسپولیس و استقلال یک خصلت مشترک و نانوشته دارند. در روزهایی که فکرش را نمی کنید و کسی آنها را جدی نمی گیرد همه را سورپرایز می کنند و تا مرز تحسین می برند. این خصلت تیمهای بزرگ است که سر بزنگاه مثل ققنوس برمی خیزند.

مورایس آنالیز خوبی از پرسپولیس نداشت، این را به حساب عدم شناخت صد در صدی اش از فضای روانی فوتبال ایران بگذارید. برای بردن پرسپولیس شما باید بیشتر از حد توان بدوید و از همه مهمتر اشتباه نکنید اما فوتبال آن روز، مورایس و سپاهان را بدجوری تنبیه کرد. با این حجم از اشتباهات هم اگر سپاهان برنده می شد عدالت رعایت نشده بود. البته فراموش نکنید برد زنیت حسابی به ضرر زردها شد و آنها خیلی راحت مغرور شدند و خیلی راحت تر زمین خوردند!

سیاوش یزدانی از اسفند ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۱ یک سال سیاه را پشت سر گذاشت. از قصه سربازی و خروج از استقلال و بازی نکردن در ملوان و از دست دادن تیم ملی فوتبال ایران تا عدم اعتقاد ساپینتو و جدایی تلخش از استقلال و حواشی پنالتی اش مقابل سپاهان تا فاجعه ای که آن روز مقابل پرسپولیس رقم زد. سیاوش به یک روانشناس نیاز دارد تا بتواند این عقبه تلخ را از ذهنش پاک کند.

برای بار چندم به خود یحیی ثابت شد که هر وقت ذهنش را درگیر مسایل فنی و تاکتیکی کند ثمره اش اول به خود او می رسد. باور بفرمایید در این فوتبال هیچ وقت زور دستهای پشت پرده و داور و حواشی و … به تیمی که از نظر فنی خوب باشد نمی رسد. این حرفها برای بازنده هاست.

مصاحبه بعد از بازی مورایس یک کلاس درس بزرگ برای کل فوتبال ماست. سرمربی تیمی که به بدترین شکل ممکن باخته و حذف شده مثل یک جنتلمن به کنفرانس خبری می آید و بدون اینکه داور و عوامل بازی را زیر سؤال ببرد ضعف تیمش را می پذیرد و از مسئولیت شانه خالی نمی کند. فوتبال برد و باخت دارد و آن روز، روزِ سپاهان نبود. هنوز یک جام برای سپاهان باقی مانده و آنها کماکان شانس اول قهرمانی در لیگ هستند به شرط اینکه از فضای این بازی زود خارج شوند. بازیهای باقیمانده سپاهان در ادامه لیگ به مراتب راحت تر از بازیهای پرسپولیس و استقلال و تراکتور است.

با تقدیر از  وحید امیری که لقمه آماده را برای سیامک نعمتی مهیا کرد تا این پسر بی حاشیه و خوش اخلاق تولدی دوباره را در پرسپولیس آغاز کند. الگوی ارسلان مطهری برای سیامک به شدت توصیه می شود: ماندن و جنگیدن و پس گرفتن!

گرفتن دو پنالتی برای پرسپولیس در نقش جهان دل شیر می خواست که بیژن حیدری بدون هیچ ملاحظه و سیاسی کاری با شجاعت آنها را سوت زد. البته طبق کارشناسی ها او یک پنالتی برای سپاهان نگرفت.

راند دوم پرسپولیس و سپاهان به شیرین ترین شکل ممکن برای سرخها به پایان رسید، اما از داستان رقابت آنها در این فصل هنوز یک ماراتن ده هفته ای در لیگ باقی مانده که به همراه استقلال سه ماه داغ و جذاب را قرار است رقم بزنند. شب عید دم دمای سال نو یک پرسپولیس سپاهان جذاب دیگر این بار در ورزشگاه آزادی در پیش است.جام حذفی برای زردها تمام شد اما فصل هنوز تمام نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج