جاباما
۱۳۱۶۵۹۳
۲ نظر
۲۹۶۱
۲ نظر
۲۹۶۱
پ

تیم منتخب تاریخ دربی در جام حذفی

در آستانه دربی جام حذفی، تیم منتخب از بازیکنانی که بهترین عملکرد را در این رقابت داشته است معرفی شده است.

فوتبال ۳۶۰: فینال جام حذفی در فصل ۰۲-۱۴۰۱ ششمین تقابل پرسپولیس و استقلال در جام حذفی خواهد بود. مصاف دو تیم در این جام، اتفاق نادری بود که بعضاً هر ۱۰ سال یکبار اتفاق می‌افتاد ولی این دو تیم برای سومین‌بار در ۴ فصل به دیدار هم خواهند رفت و رویارویی‌های دو تیم از نظر تعداد به حدی رسیده که بتوان تیم منتخبی از دربی جام حذفی شکل داد.

دروازه‌بان: وحید قلیچ

وحید قلیچ که این روزها بیشتر به خاطر فعالیت در فضای مجازی مشهور است، روزگاری حفاظت از دروازه پرسپولیس را بر عهده داشت. این دروازه‌بان در دربی جام حذفی در سال ۶۷ که اولین تقابل این دو تیم در جام حذفی به شمار می‌آید، در ۱۲۰ دقیقه گل نخورد و در ضربات پنالتی هم موفق به مهار ضربه امیر قلعه‌نویی شد و پرسپولیس با درخشش این بازیکن استقلال را حذف کرد.

مدافعان: مهدی امیرآبادی، محمد دانشگر، افشین پیروانی و هروویه میلیچ

مهدی امیرآبادی در دربی حذفی سال ۹۰ برای استقلال به میدان رفت و یکی از ۳ گل استقلال، با پاس تماشایی این بازیکن زده شد. یکی از جذاب‌ترین دربی‌های جام حذفی، در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فصل 99-1398 شکل گرفت که به تساوی ۲-۲ انجامید. هر ۲ گل استقلال با پاس هروویه ملیچ دفاع چپ کروات این تیم زده شد. یکی از این گل‌ها را محمد دانشگر به‌ثمر رساند. این بازیکن با این گل در ثانیه‌های پایانی بازی را به تساوی کشاند و استقلال در ادامه در ضربات پنالتی موفق به حذف حریف شد. دانشگر یک تجربه دیگر در دربی جام حذفی را دارد که آن بازی هم در ۱۲۰ دقیقه گلی نداشت. یکی از حساس‌ترین گل‌های دربی جام حذفی توسط افشین پیروانی زده شد. دربی در فصل 78-1377 مثل این فصل در فینال جام حذفی اتفاق افتاد و پرسپولیس با گل دقایق پایانی مدافع خود در جام حذفی مثل لیگ به قهرمانی دست یافت.

هافبک‌ها: بشار رسن، کمال کامیابی‌نیا، مجتبی جباری و فرهاد مجیدی

پرسپولیس با بشار رسن هافبک عراقی خود روزهای خوشی را تجربه کرد. این بازیکن از جمله بازیکنانی بود که در دربی نمایش درخشانی داشت. رسن در دربی حذفی در فصل ۹۹-۱۳۹۸ در دقایق ابتدایی نیمه دوم گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند. پرسپولیس در آن مسابقه، بازی را بسیار بد شروع کرد و حتی ممکن بود که بیشتر از یک گل دریافت کند، یحیی گل‌محمدی با چند تعویض زودهنگام سعی کرد که آرامش را به خط دفاعی خود بازگرداند که یکی از این تعوض‌ها کمال کامیابی‌نیا بود که پس از حضور این بازیکن حملات آبی‌پوشان کم‌رنگ شد و این بازیکن در دقایق پایانی یک پاس گل داد.

رکورددار بیشترین گل زده در دربی‌های جام حذفی کسی نیست به جز مجتبی جباری. این بازیکن در دربی حذفی در سال ۱۳۹۰، دو گل از ۳ گل تیمش را به ثمر رساند تا بردهای ۴ گانه استقلال در دربی تکمیل شود. تا قبل از جباری هیچ بازیکنی در طی ۲۵ سال موفق به زدن بیش از یک گل در دربی رسمی نشده بود. فرهاد مجیدی چهره ویژه دربی‌هاست. این بازیکن ۲ بار دربی جام حذفی را تجربه کرد. مجیدی در دربی سال ۹۰ در وقت اضافه، تنها پنالتی در جریان بازی دربی حذفی را گرفت تا پیروزی تیمش قطعی شود.

مهاجمان: علی علیپور و مهدی قایدی

علی علیپور آخرین بازی خود با پیراهن پرسپولیس را در دربی جام حدفی در فصل 99-1398 انجام داد و این بازیکن مثل اکثر دربی‌ها نمایش ممتازی در این بازی داشت. علیپور روی هر ۲ گل تیمش اثرگذار بود و یک گل زد و یک پاس گل داد. مهدی قایدی هم همیشه نمایش فردی خوبی در دربی داشته است. دربی فصل 99-1398 با آغاز طوفانی قایدی همراه بود و این بازیکن در همان ابتدای بازی دروازه حریف را باز کرد و به جز آن بارهای بار دفاع حریف را بر هم ریخت. قایدی یک بار دیگر هم در دربی حذفی بازی کرده که درخشش دربی نخست را نداشت.

تیم منتخب تاریخ دربی در جام حذفی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      لنگی پاره پاره ............

    • ناشناس

      کیسه کش بپا دوباره سوراخ نشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج